Anamorphic 16:9 is weer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Eindelijk de perfecte oplossing gevonden voor mijn Geforce 4.
Anamorphic view is al een tijd uit de drivers gesloopt en met de nieuwe MV TV-out chip kun je het ook met TV-tool vergeten.
Het kan gewoon met DivXG400, wat ik al jaren gebruik voor mijn ondertiteling overigens :)
http://www.tac.ee/~prr/divxg400/

Settings:

Display/TV: 4:3
Enable extended overlay
Aspect ratio compensation: abstract square
Use aspect ratio: 3:4 (intypen)

Je resized nu verticaal met 4:3 (horizontaal met 3:4). Je TV resized met 4:3 (van 4:3 naar 16:9) horizontaal als je naar breedbeeld gaat.

Zet ook "Cut sides horizontally fill at least" aan en op 100%. Dit detecteert eventuele zwarte balken aan de zijkant waardoor het resizen mis gaat en snijdt ze eraf.

Nu kun je alle films op breedbeeld kijken en hebt altijd de goede verhouding, ook bij 1:2.35 films etc.
Alleen bij 4:3 films kun je dit beter uitzetten aangezien je anders beeld gaat missen door het resizen, knippen en terug resizen. De verhouding blijft echter wel goed.

Voor DVD's kan het sowieso:
Gewoon "keep aspect ratio" uitzetten en je hebt anamorphic view.

SVCD's gaan echter niet goed. Het filter wordt niet geladen en je moet dan nog steeds je TV op 16:9 zetten.

Ik hoop hier weer mensen mee geholpen te hebben.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Hmm volgens mij kan dit ook al behoorlijk lang met Zoom player of niet?

Iig toch bedankt voor de mededeling :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm...de programma's die ik gebruik kunnen het gewoon hoor.....

Maar ja, als je inderdaad een tv aan wilt sturen...mmm...zijn kleine programma's vaak wat makkelijker :-)

There is no place like ::1

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Oh lol :) Maar ja, ik gebruik altijd PowerDVD 4 om van stereo geluid toch meerkanaals geluid te krijgen (prologic II) en er nog nooit een film gewijgerd heeft.
Kun je van mediaplayer bv. niet zeggen.

Ik begon er van te balen dat het beeld onscherp werd als je via de TV gaat zoomen en ben zo naar een oplossing gaan zoeken.
Ik wist niet dat programma's als zoomplayer dat ook konden. Nu hoef ik in ieder geval nooit meet iets in- of bij te stellen. Is dat ook zo bij zoomplayer en andere players?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

foutje

[ Voor 100% gewijzigd door Klippy op 25-08-2003 17:23 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
bij zoomplayer kun je als aspect ratio anamorphic meegeven, ik kijk er al mn divxjes mee.......soms vraag ik me af of het helemaal klopt, maar dat kan ook met de film zelf te maken hebben

het komt iig in de buurt van het beste formaat en is simpeler dan jou oplossing want die snap ik niet helemaal 8)7

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

ppf, ik zie alleen maar resizen staan. Dat gaat ten koste van je scherpte. Gelukig heb ik een satelliet kaart met een tv-out. _/-\o_

Met het mooie programma dvb media player kan ik heerlijk me filmpjes afspelen over me kaart in het juiste formaat :).
Pagina: 1