Omdat ik ga verhuizen naar Den Haag heb ik mij es een beetje verdiept in de casema-ellende. Iedereen klaagt over de traagheid van het netwerk en het seriele modem op je com-poort. Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit modempje te vervangen door een ander type (bv via USB) dat theoretisch een hogere snelheid aan zou kunnen. Iemand al es aan zoiets gedacht of geprobeerd? En zoja welk modem dan? Of denken jullie dat het niks zou helpen omdat het netwerk de bottleneck is? Graag jullie adviezen/ideeën..
De modem wordt verstrekt door Casema en ik denk niet dat ze het toestaan om een andere dan de door hun verstrekte te gebruiken.
oa Xircom komt volgend jaar met een USB kabelmodem, maar wat voor een en bij welke providers hij kan werken is nog niet bekend
oa Xircom komt volgend jaar met een USB kabelmodem, maar wat voor een en bij welke providers hij kan werken is nog niet bekend
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Het kan casema geen moet schelen of je een ander modem gebruikt maar uh ik ben net zelf aangesloten bij casema en je krijgt tegenwoordig een nieuw type (DEMOS 3.16). Dat nieuwe type modem is iets sneller zeker in uploaden en dat komt goed uit voor het Quaken als je meer info wilt ze gebruiken de modems van Deltakabel: www.Deltakabel.nl Daar staat het modem uitgebreid beschreven. En uh ik heb overdag en snachts een ping van rond de 50 a 80 ms op de Q3 servers. Dus aan het modem ligt het niet. Het netwerk is gewoon s avonds overbelast.
Kortom aan Deltakabel ligt het niet Casema moet gewoon uitbreiden en zorgen voor meer capaciteit.
Kortom aan Deltakabel ligt het niet Casema moet gewoon uitbreiden en zorgen voor meer capaciteit.
Bedankt voor de info, ik zal es kijken bij deltakabel.
Verwijderd
kolere!
ik wil ook zo'n modem!
ikke heb 3.15
zeker weinig kans dat ik er ook een krijg als ik het lief vraag, hmmm?
kut casema
ik wil ook zo'n modem!
ikke heb 3.15
zeker weinig kans dat ik er ook een krijg als ik het lief vraag, hmmm?
kut casema
Pagina: 1