Toon posts:

[xp] explore.exe loopt vast shell32.dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem.

Als ik gewoon internet of op mijn pc wat doe niets aan de hand, maar als ik naar mijn netwerklocaties ga en dan naar mijn eigen gedeelde mappen dan loopt explore.exe vast op shell32.dll. Op de andere pc in het netwerk kan ik gewoon alles openen inclusief die van mij. Weet iemand wat dit is. Heb XP pro NL. Zit achter edimax router br6104. Had er eerst nooit last( woensdag ofzo ook nog niet) van maar nu wel. Heb in die tussen tijd wel een windows update gedaan en nero 6.0 geinstalleerd, maar dat kan het niet zijn, want nero draait goed.

Allergoeiste

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Shell32.dll zorgt naar mijn weten voor de icoontjes. Misschien helpt Rebuild Icons in het Repair gedeelte van het programma Tweak UI?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Of doe anders eens een systeemherstel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
probleem lijkt opgelost. heb mijn netwerkmap verwijdert en dan heb ik op mijn pc. Een thuisnetwerk......installeren. Dat gedaan en toen weer netwerklocatie toegevoegd en nu doet ie het constant goed zonder fouten. ff afwachten

Verwijderd

Topicstarter
probleem is er weer. IN netwerklocaties kan ik wel alle andere mappen openen zonder fouten maar mijn eigen map loopt vast met de melding explore.exe op shell32.dll. Op de andere pc zijn alle mappen gewoon te openen bij netwerklocaties ook die van mij. Weet iemand dit. Kan dit aan een windows update liggen ofzo?

Verwijderd

explore.exe of explorer.exe?
De eerste is namelijk een virus..

Het zal wel de laatste zijn, maar omdat je zo consequent explore.exe zegt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen windows wel ff opnieuw installeren en dan maak ik elke week een herstelpunt aan. Was ik nu vergeten.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49
Je kunt ook bijv. eens shell32.dll van de cd opnieuw op de computer zetten. Shell32.dll zorgt voor wel wat meer dan icoontjes alleen dacht ik.
Wat voor een bestanden staan er trouwens in jouw eigen map? Misschien een kleine glibberige regenworm of een DivX video die de pc niet aankan?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sfc /scannow geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Start --> Uitvoeren
Dan daar intypen:

code:
1
sfc /scannow

en als het goed is worden dan automatisch bestanden teruggezet die zijn overschreven sinds je installatie (maar die Windows wel nodig heeft om goed te functioneren). Als dat niet werkt, dan moet je een installatie over de bestaande heen doen, dan blijven je bestanden tenminste bewaard :)

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste al gedaan maar werkt niet

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Werkt het niet of geeft het niet het gewenste resultaat?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
sfc /scannow geprobeerd?

dit gedaan maar helpt niet

Werkt het niet of geeft het niet het gewenste resultaat?

Niet het gewenste resultaat.

ga xp wel ff opnieuw installen bedankt voor de reacties laat wel horen of alles goed is.

Verwijderd

Topicstarter
alles goed na alle windows update niet meer. rara

Verwijderd

Topicstarter
iemand ook hier last van na de laatste update. KAn iemand mij vertellen welke nummers het zijn van +- de laaste 10 updates van windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden welke het is. Het is:

821557: Beveiligingsupdate (Windows XP)
Downloadgrootte: 5,1 MB, 1 minuut
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in Microsoft Windows waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Microsoft Windows-systemen kan beschadigen en verdere acties kan ondernemen. Zulke gebruikers kunnen bijvoorbeeld een code uitvoeren op het systeem. Installeer deze update om uw computer hiertegen te beveiligen. Nadat u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

Deze geinstaleerd op andere pc en zelfde probleem. Heb hem er niet op staan en het werkt gewoon ok. Met die beveiligings update dus niet. Kijk dus UIT!!!!!!!!
Pagina: 1