Lite-On 40x12x48 geeft problemen tijdens het branden...

Pagina: 1
Acties:

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 14:39
Mijn Lite-On brander die ik ng net geen jaar gebruik begint opeens problemen te geven.
Als ik een cd wil branden gaat de PC haperen en de CPU load omhoog tot 100%.
Dit was in het begin niet het geval :/

Hier een pic van Nero in actie:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=284993

Zoals je kunt zien is de bugger erg laag, 23%, soms wel tot 17%.
De tijd staat nu op 0:01:12, maar deze kinppert regelmatig (dus niet veranderen, maar knipperen).

Ik heb een jaar garantie, en die verloopt op 29-09 (dus nog een maand).
Maar ik moet dat ding dus opsturen, dus ik vind liever zelf het probleem dan opsturen en al die troep.

Ik heb het op 4 verschillende CD's geprobeerd en met Nero en standaard WinXP (:X) brand optie.
Ik heb alle kabels nagekeken en aangedrukt maar gaf geen resultaat.
De cd-rom al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb de search (GoT/Google) gebruikt, maar vond niks waar ik iets mee kon behalve dat dit een bekend probleem is bij oude Lite-On's die nieuw waren maar verder niks nuttigs.

edit: zie nou dat ik niet op O&IO zit, modje verplaatsen? dank u :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bender op 24-08-2003 23:48 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens DMA aan te zetten voor de brander (dit kan je doen bij de eigenschappen van je (primary/secondary) IDE controller). Dit is vaak de oorzaak bij dit soort problemen.

• Bender
Aikeleer schreef op 24 augustus 2003 @ 23:51:
Probeer eens DMA aan te zetten voor de brander (dit kan je doen bij de eigenschappen van je (primary/secondary) IDE controller). Dit is vaak de oorzaak bij dit soort problemen.
Staat precies hetzelfde als het afgelopen jaar, en dat is aan.

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 09:50

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH > OM
(CDrom speler probleem)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je dit stukje faq ook al bekeken?

Vaak is het inderdaad DMA of chipsetdrivers. Dus misschien dat je nog eens kunt proberen om de chipset drivers weg te gooien en eens opnieuw te installeren :)

• Bender
Twynn schreef op 25 August 2003 @ 10:53:
Heb je dit stukje faq ook al bekeken?

Vaak is het inderdaad DMA of chipsetdrivers. Dus misschien dat je nog eens kunt proberen om de chipset drivers weg te gooien en eens opnieuw te installeren :)
Ja, heb ik bekeken..
Ik heb overwogen om nieuwe firmware erop te zetten, alleen ben bang dat ik dan eventueel problemen ga krijgen met garantie..
En de drivers heb ik al eens weg gegooid, ik zie het alleen niet zitten om Windows opnieuw te installeren zoals ook word gezegd :)
Want eerst werkte hij zonder problemen :/ en spontaan niet meer :(

Verwijderd

Heb je (de mogelijkheid om) hem in een ander systeem (te) proberen/geprobeerd ?

• Bender
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 11:40:
Heb je (de mogelijkheid om) hem in een ander systeem (te) proberen/geprobeerd ?
Ik heb het *op zich* wel, alleen dan moet ik die wel compleet from scratch in elkaar schroeven, en probeer ik het dus liever via een betere manier op te lossen :)

edit: ik heb trouwens de winkel gemailed (voordat ik de topic opende al) of hun het probleem kennen en wat ik moet doen met garantie etc.

edit 2: Ik heb toennet een nieuwe hdd erbij gedaan, en wat met de ide kabels gespeeld, de ide van de beander zit hetzelfde, maar het probleem lijkt nu opgelost :? Toch bedankt voor de hulp :)

[ Voor 34% gewijzigd door Bender op 25-08-2003 12:25 ]

Pagina: 1