NEC 341i

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht start maar eens een topic over de NEC 341i, want daar was nog niets van te vinden bijna. De telefoon is nu ongeveer een week oud, maar ik kon hem alleen maar vinden bij Primafoon. Ik ben bij 9 winkels geweest, maar was alleen bij de Primafoon te vinden. Ik was de gelukkige die net de allerlaatste in het assortiment kon krijgen en de rest moet weer wachten tot de volgende sending. Reserveren is dan toch wel handig.

Ben sinds 2 dagen nu in het bezit van deze telefoon die ik lekker van mijn pappie heb gekregen :o :9 :+ , Tis natuurlijk wel een beetje voor zakelijk gebruik, want als mijn pa van huis is dan regel ik de aandeeltjes thuis. Omdat ik niet altijd thuis ben om dat te doen heb ik dus deze telefoon van mijn pa gekregen. Hiermee kan ik nu via i-mode gewoon netjes alle aandeeltjes in de gaten houden, de koersen bekijken in realtime en orders plaatsten voor het kopen en verkopen van aandeeltjes. Erg handig en ook leuk gedaan moet ik zeggen.
Ik gebruik het apparaat natuurlijk ook wel weer voor wat plezier. Voor het oog ziet het er ook wel aantrekkelijk uit.

Omdat ik er ook redelijk vlug bij ben met het kopen van deze telefoon kreeg ik er introductie extraatjes erbij. namelijk een oplader voor in de auto, een extra batterij (wat errug handig is) en een koptelefoontje. Ik las op het internet dat na 25 augustus er ook een actie komt en dat je dan een carkit er gratis bij krijgt terwaarde van 99 euro.

Heb niet eerder met zo'n telefoon gewerkt, maar het is makkelijk in gebruik en de camera levert ook nog wel goede kwaliteit met foto's. Beeldscherm heeft zo'n 65000 kleuren wat natuurlijk leuke plaatjes oplevert. Voor de rest heb ik nog niet veel te melden over de telefoon, want ik moet nog allemaal een beetje uitzoeken hoe alles een beetje in zijn werking gaat. Kan in ieder geval al lekker e-mailen met mijn pa in Algerije ;) , beleggen via i-mode en bellen natuurlijk. Maar dat zijn ook de meest belangrijke dingen die ik gebruik voor deze telefoon.
Voor de rest ben ik er zeer tevreden over.

Hier nog ff 2 plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.imode.nl/imode/gfx/imode/experience/n341i_i_336hoog.gif Afbeeldingslocatie: http://www.i-mode.nl/imode/gfx/imode/v2/nec341i.gif

Ik heb gewoon ff snel de plaatjes gestolen van de i-mode site, want ik kon nergens anders verder plaatjes vinden over deze telefoon.

Hier nog ff wat specs:

NEC n341i

Afmetingen: 101 x 48 x 24mm
Gewicht: 110 gram
Verwisselbaar front: Nee
Display: Dual
Spreektijd: Tot 200 minuten
Standby tijd: Tot 170uur
Antenne: Inwendig
Kleurenscherm: 65536 kleuren
Schermgrootte: 162 x 216
Lichtsignaal: Ja
Ringtones: 13
Spraakringtones: Ja
Geluid: 40 tone polyphoon
Animaties: Ja
JAVA diensten: Ja
SMS sjablonen: Nee
T9: Ja
Camera: Geïntegreerd
Downloads: BMP/Gif/WBMP/JPEG, bewegende beelden, ringtones
Tel.boek: 500 entries
Voice Dialling: Ja
Voice Memo: 20 x 20 sec
Handleiding online: Beschikbaar

En denk maar niet dat het ding het 170 uur volhoud, want dat beteknd dat je in feite niets mag doen met het ding. Het is mij al gelukt om 1 batterij op te krijgen en dat was binnen 48 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Zo, je hebt dus even kortgezegd die telefoon om de aandelen bij te houden. Je hebt natuurlijk een abbo, maar worden die kosten niet verschrikkelijk hoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 23:38:
Ben sinds 2 dagen nu in het bezit van deze telefoon die ik lekker van mijn pappie heb gekregen :o :9 :+ , Tis natuurlijk wel een beetje voor zakelijk gebruik, want als mijn pa van huis is dan regel ik de aandeeltjes thuis. Omdat ik niet altijd thuis ben om dat te doen heb ik dus deze telefoon van mijn pa gekregen. Hiermee kan ik nu via i-mode gewoon netjes alle aandeeltjes in de gaten, de koersen bekijken in realtime en orders plaatsten voor het kopen en verkopen van aandeeltjes. Erg handig en ook leuk gedaan moet ik zeggen.
Zullen we van vader ruilen? Die van mij heeft helaas geen aandeeltjes (en al helemaal geen vertrouwen in mijn financieel oordeel), maar als je me een uurtje geeft kan ik vast wel een paar positieve punten bedenken. ;)

Anyway, de mogelijkheid om te internetbankieren lijkt me inderdaad de meest interessante innovatie. Helaas kan dat alleen nog maar bij de SNS bank, geloof ik, dus veel nut heeft het voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiNlUx schreef op 24 August 2003 @ 23:42:
Zo, je hebt dus even kortgezegd die telefoon om de aandelen bij te houden. Je hebt natuurlijk een abbo, maar worden die kosten niet verschrikkelijk hoog??
Helemaal niet. Betaal 20 euro per maand en dat is inclusief een abbonnement van i-mode. Ik heb een datalimiet van 2mb. Het lijkt weinig, maar als je bedenkt dat een e-mailtje van 1000 tekens maar 1kb kost dan is dat natuurlijk niets (stond in het i-mode boekje die ik bij de telefoon kreeg). Het surfen zelf zal natuurlijk wel wat duurder zijn, maar de man die mij geholpen heeft zei dat je hier wel genoeg aan hebt .
Het is ook niet zo dat ik 24 uur per dag ermee bezig ben. Ik krijg een mailtje van mijn pa en die vertelt mij wat ik moet doen (kopen of verkopen) en dan doe ik het.
Voor de rest moet ik wel alles betalen wat wat over de limits komt.

Ik krijg 100 belminuten per maand en als ik daarover komen moet ik de resterende kosten betalen en als ik over de 2mb heen ga dan moet ik ook daarvan de resterende kosten betalen. Zolang ik binnen het budget blijft kost het mij niets.
Ik heb deze telefoon gekregen als beloning, omdat ik dus vorige week zeer goede zaken heb gedaan met de aandeeltjes van KLM.

Je kan het ook op een andere manier bekijken. Je geeft nu wel extra geld uit om je aandeeltje bij te kunnen houden, omdat je thuis gewoon ook een pc hebt staan die je kan gebruiken en dat kost geen nieuwe telefoon met een abbonement van kpn en i-mode. Blijkbaar kan mijn pa zich dat veroorloven en maak ik daar lekker gebruik van >:)

En ik regel mijn aandeeltjes via Binck. Is echt een perfecte website om je aandeeltje mee te regelen en ze waren 1 van de eerste die een echt "beleggings" i-mode website hadden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40
Als jou pappie jou een mailtje stuurt met instructies, kan hij dan niet zelf de aandelen kopen of verkopen? :X :*) Of begrijp ik iets niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Ralphie op 25-08-2003 07:58 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een complete andere vraag, maar weet iemand hoe je dus dat *klik klik* geluid eruit moet halen als je een foto wil maken??
in het boekje staat dat het niet kan ivm evt. bedrijfsspionage ... maarja, ik vind dat geluid maar irri ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 08:18:
ff een complete andere vraag, maar weet iemand hoe je dus dat *klik klik* geluid eruit moet halen als je een foto wil maken??
in het boekje staat dat het niet kan ivm evt. bedrijfsspionage ... maarja, ik vind dat geluid maar irri ..
Volgens mij wilde men dat in elke telefoon (en camera?) verplicht stellen, om te voorkomen dat iedereen maar in de wilde weg ongemerkt mensen kan fotograferen.

Ik geef namelijk toe: het is verdomd irritant als er in de trein iemand tegenover je zit met een camerafoon, en je niet weet of-ie nu foto's maakt of smsjes aan het lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik den kdat er nog maar weinig toepassingen zijn voor imode, het aantal sites nog zeer beperkt, enzovoort...
Ik wacht eerder op de umts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie er altijd gelijk de exploit van in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Die 48 uur, is dat met bellen en i-mode-en? Wat dat zou al een verviervoudiging betekenen van de NEC 21i en daar red ik me ook nog (net) mee.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik heb hem net opgehaald en het inderdaad wel een leuk apparaatje! Foto's maken gaatredelijk makkelijk en de menu's zijn helder. De 2 schermen zijn ook zeer de moeite waard!

Dat klikgeluidje bij foto's maken is wel irritant inderdaad, maar wel begrijpelijk.

Overt de assecoires ben ik ook zeer te spreken. Ik kreeg erbij:
-Autolader
-Extra accu
-Burolader waarin je je telefoon en extra accu tegelijk kan opladen
-Headset

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zo extra zijn die accu's niet want je hebt ze gewoon nodig, ik vind het erg slecht dat ie maar 48 uur met zn accu's doet, dit was bij de vorige NEC's ook alzo toen kon je zelfs gratis accu's ophalen bij de dixons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
Weet iemand toevallig of je wat meer met die IR kan, dan alleen wat telefoonboekitems verzenden? Zou wel handig zijn als je daarmee Java dingen erop kan zetten.
Oh ja, moet je wel eerst Java dingen vinden :)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Die databundel gaat sneller op dan KPN beweerd... ik zat zelf bij Mobile en kreeg ook een I mode toestel... onbeperkt Imoden etc :)
Ze beweren wel dat een mailtje van 1000 tekens 1KB is, maar vergeet niet de startpagina, inlogpagina, misschien nog wat plaatjes op een pagina etc... het loopt echt snel op.
Als het trouwens goed is, had je van een aanbieding kunnen genieten van 2 maanden 10MB bundel gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

offtopic:
Goed, gaat dit topic over de NEC n341i en dus vnl. over de telefoon en wat ie kan, of ie eventueel wat te 'bewerken' is, of gaat dit er naar toe dat het weer een i-mode/live/t-zones discussie wordt?

Ik hoop dus het eerste ;). Zo, ik kreeg afgelopen woensdag dus een groot pakket binnen zonder afzender, maakte het open en: jawel! een nieuwe telefoon. Deze was dus stuk. Geen softwarebug, maar gewoon: de toetsen [1]-[2]-[3] en [groen telefoontje] en [clr] deden qua functie hetzelfde als het [rode telefoontje] Direct naar het Business-centre: daar was ie nog niet binnen, maar kon er gelukkig wel 1 reserveren.
Vanochtend omgeruild en: wat een leuk speelgoedje zeg! ik zat er al een tijdje op te wachten, want de NEC 21i was wel erg snel leeg als je een uurtje aan het spelen was. Vooralsnog is de 341 nog lang niet leeg volgens de batterijindicator, dus de uptime is iig. al langer dan die van mijn oude.
De menu's zijn idd redelijk intuitief. De toetsen van het toestel liggen vrij diep, dus dat is even wennen (zeker met typen) en de pijltjestoetsen glij je wat makkelijk af. Het beeld vind ik zeer acceptabel, zeker in vergelijking tot de 21i uiteraard (maar die had slechts 256 kleuren). De telefoon is zeer veel sneller dan het oude type. 1 nadeel: het overzetten van telefoonnummers van de ene naar de andere telefoon: bij de 21i kun je je simkaart alleen per stuk wissen en niet alle nummers in 1 keer (het telefoonboek van de telefoon zelf kan dus wel in 1 keer, maar dat was bij mij de meest up-to-date lijst)
De hoofdreden voor mij om deze te nemen ipv. de 22i was het hebben van Java. Dit is voor mij als retrogamesliefhebber toch wel een erg leuke optie.
De camera, tja, ik denk dat ik daar 3 foto's mee ga maken, en misschien een keer met een biertje te veel op, maar verder.... beetje een breezerapplicatie.

Goed, my 2 cents voor nu, uiteraard blijf ik dit topic volgen. Hopelijk komen hier ook (imode) links voor java-apps en infraroodfuncties.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Goed, even een min of meer interessante link erbij:
http://home.pages.at/n341i/
http://www.imodeforum.de/...a_id=790&gesamt_id=4433#b
http://www.ebay.de/ artikelnummer: 3343157221 of 3343156817

Het zijn allemaal nog wat vage zaken, maar met het IR-poort kun je eigenlijk niks... dat is een jammerlijk gebrek aan deze telefoon (het biedt ook al geen symbian software, dus ook al weinig compatible... ik denk dat dit toch een foutje is van NEC, gelukkig kan men ook siemens en nokia krijgen voor i-mode)

Verwijderd

Topicstarter
Ralphie schreef op 25 August 2003 @ 07:58:
Als jou pappie jou een mailtje stuurt met instructies, kan hij dan niet zelf de aandelen kopen of verkopen? :X :*) Of begrijp ik iets niet?
Je begrijpt iets niet. Mijn pa zit namelijk op zee. Hij kan e-mailtjes versturen via sateliet. Dat kost natuurlijk onzettend veel geld als je in de midden op de grote oceaan zit bijvoorbeeld. Daarom kunnen ze niet internetten maar wel simpele e-mail versturen.
ik den kdat er nog maar weinig toepassingen zijn voor imode, het aantal sites nog zeer beperkt, enzovoort...
Ik wacht eerder op de umts
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik me verbaas op de hoeveelheid i-mode sites er zijn. Meer dan ik dacht.
Die 48 uur, is dat met bellen en i-mode-en? Wat dat zou al een verviervoudiging betekenen van de NEC 21i en daar red ik me ook nog (net) mee.
Moet nu eerlijk bekennen dat ik toch wel de het dubbele haal. Ongeveer 100 uur. Dan ben ik niet veel aan het bellen maar wel redelijk aan het i-moden. Misschien waren de batterijen niet helemaal opgeladen.
Die databundel gaat sneller op dan KPN beweerd... ik zat zelf bij Mobile en kreeg ook een I mode toestel... onbeperkt Imoden etc
Ze beweren wel dat een mailtje van 1000 tekens 1KB is, maar vergeet niet de startpagina, inlogpagina, misschien nog wat plaatjes op een pagina etc... het loopt echt snel op.
Als het trouwens goed is, had je van een aanbieding kunnen genieten van 2 maanden 10MB bundel gratis
Welke startpagina? Welke inlogpagina? Er zit gewoon een knopje op de telefoon die je rechtreeks naar je mailbox brengt zonder kosten. Ik schrijf toch geen mailtjes van 100 tekens want dan ben ik ongeveer een half uur bezig. Het is voor grtoeten deels alleen maar om te bevestigen dat de orderszijn geplaatsen dat de aandelen gekocht/verkocht zijn met soms even wat leuke zinnetjes erbij om te vertellen hoe het verder gaat. Dat is dan ook alles.

Ik maak ook gebruik van die actie. Kan nu namelijk 60 gratis mms berichten versturen en dus ook nog eerste 2 maanden gratis i-mode tot 10mb. Moet nu wel eerlijk toegeven dat ik de telefoon nog geen eens en week heb en ik heb nu al 3mb heb verbruikt. Dat komt ook omdat ik natuurlijk nu iets meer kan doen door die aktie.

Ik heb het ding nu ob=ngeveer een week en het apparaat bevalt me verder nog steeds prima. De 2 schermpje zijn ook erg handig en dan vooral met de camera. Ik heb ook van mijn beste vrienden en vriendinnen ook foto's gemaakt en als er dan iemand belt dan zie ik op het schermpje aan de buitenkant de foto van diegene die belt. Dan weet je meteen wie er belt. Vind ik wel een geinige optie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dadonator, was het de bedoeling van je om een topic over een type telefoon te starten of over de andelen van je pa, het aantal berichtjes dat je kunt sturen voor hoeveel kb en andere onzin? Anders kunnen we over de telefoon misschien beter een nieuw topic openen..
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders open je maar een andere topic, ik heb hem alleen maar gemaakt omdat er toch geen 1 was. Ik heb het niet zo op topics starten, dus als je een betere in gedachten hebt dan mag je van mij dat doen. Veel plezier zou ik zeggen.

oja, ik gaf antwoord op een vraag, dus daar heb ik alle recht toe (gelul over mijn pa en aandelen en email). Iemand vroeg daar iets over en daar heb ik antwoord op gegeven. Als mensen vragen stellen beantwoord ik ze. Ik heb die telefoon nog niet zo lang, dus ik moet gewoon nog het 1 en ander uitvinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Excuus.. ik bedoelde het niet zo denk ik.. ik heb de foon natuurlijk ook pas net en ben vnl. benieuwd naar (mogelijke) tweaks of andere handigheidjes.
2 zielen, wederom uiteindelijk 1 gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Ik heb de telefoon ook, nu ongeveer een week.
Hij bevalt me zeer goed, het is alleen wel vervelend dat de foto's die je maakt alleen goed lukken bij daglicht, bij
licht in huis ofzo zien ze er al niet meer uit, anders zijn ze wel scherp maarja het is geen digitale camera van 100'en euro's.
En de batterijen gaan idd sneller op dan de gemiddelde telefoon, maar goed het is dan ook een schermpje met 65.000 kleuren, en nog een extra schermpje met 4096 kleuren, en ik ben er natuurlijk nog veel mee aan het spelen.
Ik ben Nokia gewend dus dit is wel ff wennen.
Veel dingen bij de Nokia vond ik wat praktischer, maar dit is gewoon ff wennen.

En de extra accesoires die je erbij kreeg was natuurlijk mooi meegenomen.

Abbo kost iets van 12,50 per maand, is Allround abbonement.
Met een 5mb (ook 12,50 p. maand) databundel waarvan ik binnen een week al 2 mb heb verbruikt |:( , foto's mailen ontvangen, beltonen dat soort grapjes beetje teveel gedaan.
Hij staat onder een Business select abbonement, vandaar dat de kosten van het abbonement wat lager zijn dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dataverkeer als je gewend bent aan 'normaal' imoden valt wel mee. Meestal iets tussen de 800 KB en 1500 KB (is mijn ervaring met een aantal maal per dag webmail checken via mail2go, waarbij best vaak wat grotere mailtjes zitten), dus die 2de standaardbundel van 2 MB is normaal voldoende (alleen nu even niet met een nieuwe foon om mee te spelen ;) )

Vrij irritant: bij de NEC 21i leerde het T9 woordenboek zichzelf woorden aan, als je ze in de normale teksttypemodus intypte. Deze doet dat dus niet (of heeft iemand al ontdekt waar je dat moet instellen?)
btw, het is heel irritant als je bijvoorbeeld hottentottententententoonstelling steeds opnieuw moet invoeren en het niet werkt in 1 keer met de automatische tekstcompletion-functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu inmiddels al 3,2 mb verbruikt en dat in 1 week. Ik moet wel zeggen dat dat behoorlijk veel is als je een bundel hebt van 2 mb. Ik zit gelukkig net in die periode dat ik 2 maanden gratis i-mode heb met 10 mb.

Het is mij idd ook opgevallen dat de als er net iets teveel licht is dat de foto's te licht worden en met iets te weinig licht is het bijna te donker. Maar de fotootjes die ik heb gemaakt zien er verder wel goed uit en als ik ze naar mijn e-mail stuur ziens ze er soms wat beter uit.

Zijn er ook al wat mensen die al wat leuke spelletjes en muziekjes hebben gedownload?
Ik heb alleen wat beltonen gedownload. Ik gebruik nu de beltoon van Zoenuh. Is wel een leuk deuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Taito G@me park :) is mooi!
Alle diensten --> fun/games --> games --> TAITO G@me Park
Kost €2,- per maand, is het op zich wel waard. Ik begreep trouwens dat dit systeem van billing misschien nog gaat veranderen. Misschien beter een bedrag per spelletje of zo.

Btw, ik zit ook voor het eerst weer eens boven de 2 mb ;)
Btw 2: nog wat gratis ringtones www.imode4free.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Letatcest schreef op 30 August 2003 @ 11:19:
Dataverkeer als je gewend bent aan 'normaal' imoden valt wel mee. Meestal iets tussen de 800 KB en 1500 KB (is mijn ervaring met een aantal maal per dag webmail checken via mail2go, waarbij best vaak wat grotere mailtjes zitten), dus die 2de standaardbundel van 2 MB is normaal voldoende (alleen nu even niet met een nieuwe foon om mee te spelen ;) )

Vrij irritant: bij de NEC 21i leerde het T9 woordenboek zichzelf woorden aan, als je ze in de normale teksttypemodus intypte. Deze doet dat dus niet (of heeft iemand al ontdekt waar je dat moet instellen?)
btw, het is heel irritant als je bijvoorbeeld hottentottententententoonstelling steeds opnieuw moet invoeren en het niet werkt in 1 keer met de automatische tekstcompletion-functie
Hij slaat ze zeker wel op, tenminste bij mij wel.
Een aantal woorden die hij eerst nog niet kende staan er nu wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 23:52:
...als je bedenkt dat een e-mailtje van 1000 tekens maar 1kb kost...
Daar mag je nog gerust 40% a 50% bij doen aan codering en verificatie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 30 August 2003 @ 19:54:
[...]
Daar mag je nog gerust 40% a 50% bij doen aan codering en verificatie e.d.
Dan word het dus ongeveer 1,5 kb. Nou daar valt ook wel heel eeg goed met leven hoor. Ik maak toch nooit zulke lange mailtjes met en mobiel. Te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik wil de TS nog even waarschuwen, je hebt het nl. over 20euro/mnd aan abo, da's idd de 1e 2mnd, waarin je je i-mode abo niet betaald, daarna krijg je vrolijk 12,50/maand erbij als je de 2mb bundel aanhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 31 August 2003 @ 17:13:
Ik wil de TS nog even waarschuwen, je hebt het nl. over 20euro/mnd aan abo, da's idd de 1e 2mnd, waarin je je i-mode abo niet betaald, daarna krijg je vrolijk 12,50/maand erbij als je de 2mb bundel aanhoudt...
Dat betekend dus dat je 32,50 per maand moet betalen als de 2 maanden voorbij zijn.
Dit vent van primafoon zei tegen mijn dat ik in totaal ongeveer 21 per maand moet betalen. Ik heb namelijk het allergoedkoopste belpakket wat er is en een redelijk i-mode abo. Hij zei dat het inclusief is. Maar ff afwachten wat strax de echte rekening aangeeft als de 2 maanden voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je gaf aan dat je 100 beleenheden per maand hebt, daarmee neem ik aan dat je de Hi Profile 20 bedoeld van 20,- / maand... Daarbij komt na de 2 maand dus 12,50/maand voor je 2mb i-mode bundel, indien je idd die behoudt (minimum is 250kb voor 5,-/mnd). Ik zou zeggen, haal een fijne honkbalknuppel en vraag de verkoper om opheldering... Woei! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net ff gecheckt en het klopt dat ik ongeveer 21-22 per maand betaal. Heb namelijk het FlexiBel Economy abo van kpn wat 8,36 euro permaand kost en inclusief BTW is dat 9,95 per maand. Daarbij komen dan de kosten van het i-mode pakket van 12,50 per maand en dan kan het best kloppen dat ik inderdaad rond de 21-22 euro terecht kom :)

Klopt dus wel. Kijk maar op de site van KPN.
http://www.kpn.com/br2/ng...559&site=0&channel=0#par3

http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=53819

Dat valt dan best wel mee he? Dus een honkbal is niet nodig ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, voor die € 9,95 per maand heb je nog geen seconde gebeld... Dat moet je allemaal nog eens apart betalen. Geen 100 minuten inbegrepen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Letatcest schreef op 27 August 2003 @ 21:59:
gelukkig kan men ook siemens en nokia krijgen voor i-mode)
en welke nokia is dat dan aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 00:17:
[...]

en welke nokia is dat dan aub?
Iedere Nokia met Symbian. Mijn SPV kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50
De kwaliteit van de camera is behoorlijk slecht! binnen hoef je geen foto's te maken.. dan heeft de camera te weinig licht. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 14 September 2003 @ 00:59:
[...]

Iedere Nokia met Symbian. Mijn SPV kan het ook.
maar kan ik die nokia's (trouwens: welke nokia's hebben symbian?) ook gebruiken om in belgië te I-moden via BASE ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:57
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 13:56:
[...]

maar kan ik die nokia's (trouwens: welke nokia's hebben symbian?) ook gebruiken om in belgië te I-moden via BASE ??
De nokia's met symbian zijn de 3650, 7650 en binnenkort de 6600. Hiervan wordt alleen de 350 actief aangeboden door kpn. Voor zover ik weet werkt i-mode alleen met speciale software op je 3650 en deze wordt NIET bij een standaard model meegeleverd. Dit geldt ook voor de siemens s55. Hiervan is een speciale versie met een i-mode browser, de standaardmodellen hebben deze niet.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. ik ben eigenlijk nieuwschierig of er mensen zijn die toevallig al interessante software hebben ontdekt om de NEC 341 een beetje te tweaken :)

Nb. vooralsnog eigenlijk alleen wat van die dingen ontdekt die niet zo heel veel doen, zoals code's etc. invoeren zodat je wat achterliggende onzin kunt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Laatst online: 08-06-2024
we zijn nu een tijdje verder en de n341i is al een tijdje beschikbaar. dat betekent dat er waarschijnlijk ook meer toepassingen beschikbaar zijn. Iemand een leuke suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

mughato schreef op 17 november 2003 @ 23:09:
we zijn nu een tijdje verder en de n341i is al een tijdje beschikbaar. dat betekent dat er waarschijnlijk ook meer toepassingen beschikbaar zijn. Iemand een leuke suggestie?
Vooralsnog heb ik geen leuke suggesties. Onlangs had ik een beetje ruzie met het spraakgedeelte van de telefoon en bij KPN-business centre hadden ze ook nog geen kabeltje om het even handig aan te sluiten...
Overigens, die 'ruzie' is als sneeuw voor de zon verdwenen (ze boden overigens wel een nieuwe tel. aan omdat ze het niet zo snel konden vinden, maar goed.. zo langzamerhand staat die foon vol met te veel zooi, dus ik zei: ik neem hem nog even mee, maar vooralsnog geen problemen meer gehad)

Maar je weet maar nooit idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
Bedoel je met zooi dan data of applicaties. welke applicaties draai jij dan op je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik draai geen bijzondere aplicaties, buiten javadingetjes (zoals games of eigenlijk: louter games, waar je helaas nog betrekkelijk veel voor lappen moet, had Taito ooit kunnen denken dat het zijn oude spelletjes nog zou kunnen verkopen, anyway.. da's een beetje off-topic ;) )

Maar goed, heb wat geprobeerd met dat officemode, echter dat is voor mij niet echt bruikbaar aangezien ik geen Lotus gebruik en ook geen Outlook.

Ben een tijdje aan het zoeken geweest naar interessante apps en zo, maar helaas, dan heb je toch echt ook datakabels nodig en dergelijke (op de vorige pagina staan nog wat links maar daar is de laatste tijd erg weinig gebeurd).

Ik hoop stiekum op deze manier ook dat er toevallig iemand is (kpn-mobile-imodedivisie toevallig? O-) ) die meer weet over leuke tweaks e.d.

Bij deze is dat dus een oproep! ;)

Btw, het blijft over het algemeen een leuk telefoontje.. toch zou ik liever een 'normaal' OS hebben als besturingssysteem (zoals nokia's, maar da's dan weer een hint richting Nec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
ik heb op dit moment een nokia6310i wat ik een erg fijn toestel vindt qua bediening en gebruiksgemak. Nu krijgen we binnenkort van de baas een I-mode Nec341i toestel. Is dit een beetje te vergelijken qua bediening en gebruiksgemak? Als ik in de winkel kijk (dummy) lijken die toetsjes mij een beetje fragiel toe. Maar ja dat is een dummy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het toestel zelf voelt stevig genoeg aan, maar ik zal even wat voor en nadelen opsommen aangaande stevigheid en gebruiksgemak.
V:
- Ligt prettig in de hand door formaat (in uitgeklapte toestand vrij groot)
- Schermpje/klepje stevig, voelt robuust bij openklappen
- Schermpje buitenkant goed krasvast, ligt verzonken dus kan prima mee in broekzak
- De kradle is heel handig voor opladen, want zo hoef je nooit dat kleine rubberen dingetje open te pielen om een fragiel voelend stekkertje in te stoppen
N:
- Toetsjes liggen vrij diep, tiept wel snel met twee handen, maar met 1 is het wat onhandig
- Fragiel stekkertje voor autolader
- De menu's zijn niet zo heel intuitief, maar dat komt misschien om dat het aantal opties nogal is toegenomen (hiervoor had ik een Nec 21i maar daarvoor altijd Nokia's, tja.. ik heb dus geen idee hoe intuitief een Nokia nu nog is met ook heel veel fucties etc.)
- Hij is vrij groot, niet altijd even handig ergens wegstoppen

Al met al een prettige telefoon en vooralsnog geen bugs in ontdekt met vastlopers en zo (klinkt misschien wat vreemd dat ik het zeg, maar de 21i was nogal buggy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Heb nu circa 3 maanden dit toestel. Heel tevreden mee.

Groot nadeel: Als je SMS/Mail tikt moet je Softkey II gebruiken voor volgende in T9. Als er geen T9 beschikbaar is (bijvoorbeeld een spatie) zal deze toets de functie "Annuleren" krijgen. Gene bevestiging, mag je overnieuw gaan tikken.

Ook wil T9 wel eens stotteren als je te snel tikt (met bovenstaande tot gevolg).

Als toestel uitstaat duurt het vrij lang voordat deze aangaat (lange tijd voordat aan-toets wordt herkend)

Plaatjes/beltonen/etc niet via infrarood te versturen.

Maar, zoals ik al zei, een heel goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ja, dat 'annuleren' is heel irritant, onhandig. Tevens leert T9 zelf geen woorden bij, al beweren anderen hier dat het wel zelf leert (is daar een instelling voor die ik vooralsnog niet heb kunnen ontdekken?)

Dat je niet via infrarood andere zaken dan het adresbook kunt versturen, vind ik een slechte zaak. Volgens mij is de boel gewoon softwarematig geblocked, aangezien er altijd een aantal menuitems in onklikbaar 'grijs' staan.

Tevens heb ik een aantal maal gezocht naar datakabels en software voor de telefoon samen met een kennis die bij I-mode werkt. Helaas, dat is vooralsnog niet succesvol gebleken.

Dit kwam ik nog tegen op een duitse site en is nogal wat helderder dan mijn Voor en Tegen:
FÜR & WIEDER:

PRO:

- Verarbeitung
- Design
- integrierte Antenne
- brillantes und großes Innendisplay (Highlight)
- farbiges Außendisplay
- integrierte Digicam
- i-mode Funktionen sehr gut integriert
- umfangreicher Organizer
- Austattung (siehe Liste oben)
- mitgeliefertes Freiprech Headset und 2. Akku
- Preis

CONTRA:

- Tastatur und Beleuchtung
- Digicam Auflösung zu gering und kein Transfer der Bilder zum PC
- nur 1 MB dynamischer Speicherplatz
- kein Datenkabel und Outlook Synronisation
- Infrarotschnittstelle nicht wirklich brauchbar
- Menüführung
- jeglicher Datenverkehr ist auf i-mode ausgelegt und kostet Gebühren
Bron: http://www.yopi.de/erfahr...341i_Mobiltelefone_i_Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10

justifire

Shut up and squat !!

USB-Datakabel met software is nu te verkrijgen bij
http://www.mobilestunter.com

Software kan je ook downloaden bij
http://www.nec.fr/grand_p...g/n341i/logiciel/pie3.zip

Staat ook nog een USB driver op die site
http://www.nec.fr/grand_p...mg/n341i/logiciel/usb.zip

Wel een leuke gadget igg.
Hoef je niet telkens die plaatjes te mailen naar je emailadres om ze op je computer te krijgen, en kan je allerlei dingen invoeren (kalender,agenda,telefoonboek etc)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Check :)
heb je er al ervaring mee? Momenteel zijn ze namelijk uitverkocht...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

mughato schreef op 25 november 2003 @ 11:47:
ik heb op dit moment een nokia6310i wat ik een erg fijn toestel vindt qua bediening en gebruiksgemak. Nu krijgen we binnenkort van de baas een I-mode Nec341i toestel. Is dit een beetje te vergelijken qua bediening en gebruiksgemak? Als ik in de winkel kijk (dummy) lijken die toetsjes mij een beetje fragiel toe. Maar ja dat is een dummy.
Volgens mij werkt Mughato bij de KPN ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

voodooless

Sound is no voodoo!

Het lijkt weinig, maar als je bedenkt dat een e-mailtje van 1000 tekens maar 1kb kost dan is dat natuurlijk niets (stond in het i-mode boekje die ik bij de telefoon kreeg).
Hmm, ze kunnen dan wel erg slecht rekenen bij KPN... 1000 tekens a 8 bit zijn 8000 bits, en dat is dan al iets van 7,81 Kbyte, en dan heb ik het nog niet over headers, en eventueel plaatjes, die 1/4 groter da oorspronkeleijk groote verstuurd worden....

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Goochem
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb hem nu sinds twee dagen, bevalt prima! Ik heb alleen een vraag:

Voor Nokia heb je een programmatje als Logomanager om logo's en beltonen op je mobieltje te zetten. Bestaat zoiets ook voor deze NEC 341i? Ik maak gebruik van een IrDA verbinding... :)

Goochem

Verwijderd

Erg mooie telefoon, vooral die voicetones zijn cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
Ik heb hem nu sinds twee dagen, bevalt prima! Ik heb alleen een vraag:

Voor Nokia heb je een programmatje als Logomanager om logo's en beltonen op je mobieltje te zetten. Bestaat zoiets ook voor deze NEC 341i? Ik maak gebruik van een IrDA verbinding... :)
Niemand? :?

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
volgens mij staat iets eerder in deze thread een aantal linkjes naar een kabel en een programmaatje. (PIE) hierin zie ik ook mogelijkheden om je ringtones en logo's te "backuppen". Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
Ja klopt, die had ik ook gezien, maar dat programma werkt alleen samen met datakabel en niet met Infrarood... Zijn er programma's die met de NEC 341i samenwerken met IrDa?

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
Stel je van die IRDA ondersteuning niet te veel voor. ik had via infrarood mijn nokia adressen overgepompt naar de NEC, bleken wel alle contacten te zijn toegevoegd maar zonder telefoonnummer. Das niet handig voor een telefoon. Voor de rest wel een erg fijn toestel. Ik ben nu in het bezit van een USB kabel en software, maar moet er nog even mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 10:54

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

deepspace schreef op 18 december 2003 @ 14:45:
[...]

Hmm, ze kunnen dan wel erg slecht rekenen bij KPN... 1000 tekens a 8 bit zijn 8000 bits, en dat is dan al iets van 7,81 Kbyte, en dan heb ik het nog niet over headers, en eventueel plaatjes, die 1/4 groter da oorspronkeleijk groote verstuurd worden....
1000 tekens a 8 bit zijn welliswaar 8000 bit maar dat komt bijna overeen met 1 Kbyte. Dus het kan misschien toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
Stel je van die IRDA ondersteuning niet te veel voor. ik had via infrarood mijn nokia adressen overgepompt naar de NEC, bleken wel alle contacten te zijn toegevoegd maar zonder telefoonnummer. Das niet handig voor een telefoon. Voor de rest wel een erg fijn toestel. Ik ben nu in het bezit van een USB kabel en software, maar moet er nog even mee experimenteren.
offtopic:
Ik heb overigens met IrDa wél goede ervaringen i.c.m. m'n oude Nokia. Beltonen, startschermen, groepen plaatjes, adressen etc. Alles overgepompt, met succes.

Daarom wilde ik dat ook met die NEC, voor eigen foto's e.d. Niemand kent dus een prog om via IrDa met NEC 341i samen te werken? 8)7

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, leuk forum, kom hier ook even rondneuzen.

Gister net een NEC 341 I gekregen van een kameraad die het een onding vindt, dus hier even mee stoeien, er achter gekomen dat ze die infra rood beter achter wege hadden kunnen laten daar je er niets mee kunt.

Moet nog even op jacht naar een datakabel, van de week even kopen bij de kpn, en dan eens kijken of ik daarmee (en de software) ermee de gemaakte foto's uit kan kezen en wat voor kwaliteit dat is.

Iemand hier ervaring mee? Als ie me tegenvalt maak er weer een ander blij, want de nokia 6310 I en 9210 I bevallen me ook goed, maar I mode heb ik nog niet eerder mee gewerkt, wordt weer een nieuw avontuur voor me.

Groeten en tot horens, Henk Huls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb deze telefoon ook, over de kwaliteit van de foto's kan ik een ding zeggen. Dat is echt 10x niks... Foto's zijn erg klein.
Het is alleen leuk om dikke onzin foto's mee te maken, in het donker kan je het al helemaal vergeten, dat ding functioneert alleen redelijk bij daglicht.
En voor de rest tja ik heb geen problemen met die telefoon, ik heb hem ook niet om foto's mee te maken, dan gebruik ik wel een digicam.
Wel ff flink wennen trouwens als je Nokia's gewend bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we zullen afwachten, ik heb ook een digicam een sony dsc F 707, maar dat is een gigading en zit zelf in de motorwereld, dacht van nou ja, zou soms handig kunnen zijn, en kreeg um gratis, dus kost me de kop niet, behalve dan even een ander abonnement afsluiten, heb een vodafone 120 en moet dus een 300 of 330 met hi worden, maar moest toch gewijzigd worden want zit meestal om en de bij de 80€ in de maand, bel nogal wat, maar ben zeker 10 jaar nokia's gewend en die vindt ik zeer gebruiksvriendelijk, en dat is deze NEC zeker niet, heel omslachtig, maar heb ook nog een 7250 I liggen, ook een nieuwe, gewoon eens testen wat de mooiste foto's maakt, maar elke weer die elende van datakabels en software, krijg er soms wat van

Het voordeel van die 9210 I is dat er heel veel mee kunt, en snel internetten, perfect ding, maar formaat draagbare koelkast, en de 6310 is erg handig maar heb ik al zoveel gebruikt dat ie aan vervanging toe is, dus maar ff een paar toestellen testen.

Groeten Hulzie

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je zeggen dat die foto's niks zijn. Vergelijken met je 7250i zijn de foto's zelfs ronduit slecht. Bij weinig licht worder ze geel, ze zijn klein en onscherp. Leuk voor op de telefoon, maar ik zou de aanschaf van een datakabel toch eventjes uitstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Als je 10 jaar nokia gewend bent, dan kan je het beter bij Nokia houden.
Gebruik dan die 7250i maar, zoals Aernoud zegt zijn die foto's stukken beter.
Echt als ik had kunnen kiezen had ik ook een ander toestel genomen dan die Nec (ben ook Nokia gewend) maarja het kon niet anders...
En ach verder bevalt hij me nu wel prima, het is gewoon flink wennen.
En voor de foto's doe ik het niet, hooguit als ik een keer iets zie wat er gewoon op MOET.
Die nokia 7250i is ook een stuk kleiner, je hebt dan ook een kleiner schermpje dan de NEC dat is waar, en de kwaliteit van het schermpje is ook minder IMHO.
En je hebt natuurlijk geen Imode wat af en toe ontzettend handig is naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Tije op 05-01-2004 00:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
I-mode maakt inderdaad veel goed. camera is niet je van het, maar dat is meestal ook niet de reden om een bepaald toestel te kiezen. het feit dat je hier mee veilig kan telebankieren vindt ik eigenlijk veel belangrijker. Ik ben dan ook zeer tevreden over de I-mode functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zag laatst GameKings in Japan (op de Box)... daar ging het geloof ik louter over TelefoonGames, waaronder veel I-Mode zooi.. Helaas zijn die nog niet (zo makkelijk) te vinden voor de telefoons in Nederland, terwijl het toch 'gewoon' java-games zijn. Vreemde zaak trouwens dat die ook weer telefoon-afhankelijk zijn, maar dat zal het 'gebruiksgemak' wel moeten verhogen. Van mij zou er wel gewoon een config-schermpje bij mogen zitten zodat alle games op alle foons werken. Maar da's dan weer helamaal terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ben stevig aan het testen geweest met dat ding, maar kom er achter dat er beter mijn dochter blij mee kan maken, aan Imode gedoe heb ik niet veel, met de 9210 I heb ik volledig en makkelijk en snel internet, daar zit mijn duo kaart in.

Wie weet er een toetsel met een goede camera die een beetje goede kwalitiet schiet, 640 x 480 minimaal, en ook de kwaliteit redelijk is, dat heeft de 7210 I ook niet, de 7650 komt dichter in de buurt, heeft er iemand ervaring mee? Want ik , tja, kreeg het ding voor niks, maar viel voor de camera.

Nu zoek ik dus zoiets met een vodafone life abonnement 330 ofzo, geen 1000 in elk geval, wie heeft een goed advies? Ik moet er een fatsoenlijke foto mee kunnen maken, mag niet te klein zijn, geen formaat 8310 of GD 55 want dat is me allemaal te breekbaar, formaat ca 7650 wie heeft waar goede ervaring mee? Alle toestellen van dat formaat kan ik voor noppa aankomen bij het afsluiten van een nieuw abonnement dus dat is makkelijk.

Groeten Hulzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik zou zeggen zoek een beetje rond op het forum naar deze vragen, dat is vast en zeker allemaal wel te vinden.
Want dit vragen in een topic over een Nec341i heeft denk ik niet zoveel zin.
Owja en groeten is niet nodig op dit forum, dat doe iedereen automatisch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze telefoon ook. De accu is wel snel leeg, kan maar 2-3 dagen standby blijven, dus zonder dat ik er echt veel mee doe. Hebben meer mensen dit. Zou de accu niet goed zijn? Wat me ook opvalt is dat de accu indicator (die aangeeft hoe vol je accu nog is) op 3/4 vol staat en dan is ie binnen 24 uur heel snel leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie nog een datakabel zoekt, www.kpn.com heeft ze, 39 euro, net 1 voor mijn dochter besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ben ook met de datakabel bezig geweest, werkt goed, echter trekt de SIM niet leeg, moet wellicht het boek nog eens weer doorlezen, hij schakelt de foon n.l. uit en leest dan alles uit.

Telefoonboek uit een nokia overzetten gaat er niet mee, want het bijbehorende standaard programma schrijft um weg naar een andere bestandsopmaak.

Ook met een MA 620 infra rood bezig geweest, doet er niks op, die werkt op de nokia perfect.

Later deze week ga ik met de Bluetooth Adapter (MA-700) aan het werk, kijken wat ie daarmee doet.

Ben wel blij dat ie nu van mijn dochter is en niet meer van mij, heb nu een nieuwe uit de oude doos gekocht, de 7650, maar blijf met de NEC stoeien tot ik um onder controle heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:14:
Nou, ben ook met de datakabel bezig geweest, werkt goed, echter trekt de SIM niet leeg, moet wellicht het boek nog eens weer doorlezen, hij schakelt de foon n.l. uit en leest dan alles uit.

Telefoonboek uit een nokia overzetten gaat er niet mee, want het bijbehorende standaard programma schrijft um weg naar een andere bestandsopmaak.

Ook met een MA 620 infra rood bezig geweest, doet er niks op, die werkt op de nokia perfect.

Later deze week ga ik met de Bluetooth Adapter (MA-700) aan het werk, kijken wat ie daarmee doet.

Ben wel blij dat ie nu van mijn dochter is en niet meer van mij, heb nu een nieuwe uit de oude doos gekocht, de 7650, maar blijf met de NEC stoeien tot ik um onder controle heb
De NEC heeft geen bluetooth volgens mij hoor...
Tenminste die van mij niet als ik het goed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Is er misschien al wat meer te downloaden voor deze telefoon of is er al een mogelijkheid om het camerageluidje uit te schakelen :?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
ik ben bezig een poging te doen om mijn nokia adres boek om te zetten in CSV formaat en dit weer te importeren in de NEC. Is dit iemand anders al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb het zo 1243 niet kunnen vinden, maar wat kan je nou wel via het infrarood poortje bereiken met dat ding?

En als 2e: Die datakabel, is dat alleen USB? Heeft iemand gekeken wat het ding onder Linux doet?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoz schreef op 29 januari 2004 @ 11:55:
Is er misschien al wat meer te downloaden voor deze telefoon of is er al een mogelijkheid om het camerageluidje uit te schakelen :?
Inmiddels al 9 [gratis] javagames gedownload. Wel grappig toestel. "gratis" middels de Rabobank actie. Een vervolgactie van 1 1/2 jaar geleden toen ze de Toshiba weggaven. Was wel grappig toendertijd. KPN had haar beleggers verteld dat ze aan het eind van dat jaar 100.000 imode gebruikers zou hebben. Kwam ze natuurlijk niet aan. Middels een actie onder het personeel van de Rabobank kwam KPN plotsklaps aan zo'n 20.000 - 25.000 nieuwe imode gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oom werkt bij KPN en heeft deze telefoon gehad om te promoten bij klanten. Jammer dat hij er zelf niks van snapt. Zal ik em dan maar gaan promoten voor hem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Eh.. waar heb je gratis javagames vandaan??? (url-etje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Letatcest schreef op 24 februari 2004 @ 20:38:
Eh.. waar heb je gratis javagames vandaan??? (url-etje)
op www.imodecars.com optie games. Je moet wel via je je nec i-modeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gsm sins kort ook en hij bevalt mij uitstekend. Één ding vind ik wel uitermate :X en dat is dat jij tijdens bijvoorbeeld het SMSen nog wel erg snel per ongeluk op het rode knoppie drukt waardoor je direct je hele tekst kwijt bent!

Verder moet ik nog een heleboel ontdekken over deze telefoon maar mijn eerste indruk is in ieder geval goed.

Maar dat i-mode vind ik eerlijk gezegd toch wel een beetje :X ! Voor elke dienst en/of site moet je nog 1 of 2 euro extra betalen in de maand! Wat een flauwekul.

Dé Imode sites to be

Voor degene die nog op zoek zijn naar leuke i-mode sites

Grtz Hydra

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik zoek software voor de NEC 341i zodat deze telefoon via de datakabel kan laten "communiceren" met mijn computer.
Heeft er iemand drivers kunnen vinden en dus ook de nodige software om daadwerkelijk er iets mee te kunnen. Ik kom telkens uit op een dood spoor via google en uiteraard bij Nec.
KPN kon me verder ook niet helpen.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ja, heb ik wel, IM me even :) (of ik im jou wel even) (heb je een mail gestuurd op het mailadres dat bij je myreact staat)

[edit]na enig zoeken blijkt het nog steeds op het grote internet te staan bij de spaanse NEC-site:
[link]http://www.nec.es/software.php?mod=descarga&id=8[/link]
Dit staat er:
# Conecte su teléfono al ordernador (om de compu te laten denken dat je USB poort een COM poort is)
# Utilice su N341i como modem para su ordenador personal (om je tel. als modem te gebruiken)
# Instale esta aplicación para transferir datos de su N341i a su ordenador personal y viceversa (personal information editor 3: om je tel. te kunnen synchroniseren en zo)
# Guía de Usuario para el Personal Information III (handleiding voor PIE III (?? handleiding? wat is dat? ;))

[ Voor 111% gewijzigd door letatcest op 13-11-2006 17:09 ]

Pagina: 1