SMTP virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Vroeger heb ik wel eens gespeeld met een SMTP virusscanner. Van mcAfee alleen deze bleef crashen.

Dus ik ben weer ergens anders mee gaan spelen en heb gewoon antivirus van mdeamon gebruikt (de mailserver die ik gebruik)

Alleen nu zit ik dus met die sobig F worm.

En kwam weer op het idee van een SMTP mailscanner aan het begin van m`n netwerk.

Ik heb nu namelijk 2 servers draaien 1 gateway (deelt internet) en een Netwerkserver (Printersharing / Filesharing / DNS / DHCP / AD ).

Nu ben ik dus gaan google en kwam eigenlijk alleen op sophos uit. Dus dit ga ik nu proberen. Maar zijn er mensen die vaker met een SMTP virusscanserver gewerkt hebben.

Dus waarbij de virusscanner een echte smtp server is.? Webshield SMTP werkte niet lekker bij mij en is inmiddels een discontinued product geloof ik want ik kan het niet meer vinden bij nai.

Iemand ?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 03:36
misschien kan je dit proberen, staat net op de frontpage

meuktracker: GFI MailSecurity 8 freeware

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Ook ik gebruikte die Webshield smtp tegen naar aanleiding van sobigF,..
Aangezien dat ding alles accepteerde als 1ste mail server op poort 25, nu gelijk helemaal onder de relay attempts,... Grrr. :(

En die Webshield verkl*te ook de tcp stack waardoor de echte mailserver in de problemen kwam.. :r
Vind het niet gek als die discontignued is.
chimo schreef op 24 August 2003 @ 23:33:
misschien kan je dit proberen, staat net op de frontpage

meuktracker: GFI MailSecurity 8 freeware
http://www.gfisoftware.co...Ecom%2Fmailsecurity%2Eexe
"You cannot install it on the mail server machine itself"
Heel jammer,...

[ Voor 38% gewijzigd door ReLight op 24-08-2003 23:45 . Reden: toevoeging ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AVG Email server edition:
http://www.grisoft.com/us/us_avg_mse.php

ik heb goede ervaringen met AVG voor de desktop. lekker licht en scant ook goed.

---

RAV Antivirus (laatst in het nieuws omdat ze opgekocht zijn door MS)
http://www.ravantivirus.com/

geen ervaring mee.
zie ook: nieuws: Microsoft koopt RAV antivirussoftware van GeCAD

---

Symantec for smtp gateways

http://enterprisesecurity...s.cfm?ProductID=164&EID=0

[ Voor 31% gewijzigd door smvs op 25-08-2003 01:11 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Dat GFI is niks want dan moet ik exchange gebruiken maar ik gebruik maildeamon.

Dus dat helpt niet.

Dat sophos ziet er aardig uit maar de interface voor het updaten van de definities heb ik nog niet gevonden.

Mensen met meer ervaring ? / Die andere pakkketten (hoe spel je dat :? ) weten ?

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
raymonvdm schreef op 24 August 2003 @ 23:29:
Vroeger heb ik wel eens gespeeld met een SMTP virusscanner. Van mcAfee alleen deze bleef crashen.

Dus ik ben weer ergens anders mee gaan spelen en heb gewoon antivirus van mdeamon gebruikt (de mailserver die ik gebruik)

Alleen nu zit ik dus met die sobig F worm.

En kwam weer op het idee van een SMTP mailscanner aan het begin van m`n netwerk.

Ik heb nu namelijk 2 servers draaien 1 gateway (deelt internet) en een Netwerkserver (Printersharing / Filesharing / DNS / DHCP / AD ).

Nu ben ik dus gaan google en kwam eigenlijk alleen op sophos uit. Dus dit ga ik nu proberen. Maar zijn er mensen die vaker met een SMTP virusscanserver gewerkt hebben.

Dus waarbij de virusscanner een echte smtp server is.? Webshield SMTP werkte niet lekker bij mij en is inmiddels een discontinued product geloof ik want ik kan het niet meer vinden bij nai.

Iemand ?
Je hebt al de MDaemon AntiVirus 2.2.1 al gebruikt, en wat is daar dan precies mis mee, ik gebruik het namelijk ook en bij mij wordt Sobig.F er keurig uitgefilterd . Verder heb ik als 2de line of defense Norton Anti-virus die de smtp-in directory ook scant

Where is my ANY key

Verwijderd

GFI kan ook zonder exchange werken - is meen ik wel een andere versie (funcioneert dan als add-on voor IIS SMTP). Zelf gebruik ik TrendMicro Interscan Messaging Security Suite en die bevalt me erg goed. Het spam filter heeft nog wel eens de neiging om wat door te laten maar de Antivirus functionaliteit werkt geweldig.
Pagina: 1