Ik probeer met de volgende code een string met een TTF font te printen in een PNG:
Dit wil echter niet lukken, na een vrij lange periode (enkele sec.) krijg ik alleen een egaal magenta plaatje terug. Het path klopt, maar er gebeurd hetzelfde met een incorrect path. Freetype2 is meegecompiled in PHP, dus dat is het ook niet (denk ik).
Kent iemand dit probleem of heeft een oplossing?
Ben nu al enkele uren bezig, GOT en Google al afgezocht, maar kan niets vinden
Ik heb echt het gevoel dat ik een hele domme fout bega, maar kom er gewoon niet uit
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php header("Content-type: image/png"); $im = imagecreate(200,30); $color= imagecolorallocate($im, 0,255,255); imagettftext($im, 20, 0, 10, 20, $color, realpath ("/usr/share/fonts/msfonts/main/verdana.ttf"), "Test"); imagepng($im); imagedestroy($im); ?> |
Dit wil echter niet lukken, na een vrij lange periode (enkele sec.) krijg ik alleen een egaal magenta plaatje terug. Het path klopt, maar er gebeurd hetzelfde met een incorrect path. Freetype2 is meegecompiled in PHP, dus dat is het ook niet (denk ik).
Kent iemand dit probleem of heeft een oplossing?
Ben nu al enkele uren bezig, GOT en Google al afgezocht, maar kan niets vinden
Ik heb echt het gevoel dat ik een hele domme fout bega, maar kom er gewoon niet uit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:31 . Reden: / toegevoegd aan usr ]