gezocht: Router 4-ports switch, MxStream + ISDN (annex B)

Pagina: 1
Acties:

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2025
omdat mijn oudere router het heeft begeven, heb ik nu een nieuwe nodig.

uren heb ik lopen zoeken naar zo'n ding, want ik ben kieskeurig ;)

hij moet nogal aan wat eisen voldoen namelijk:

- Router (zonder ingebouwd modem, want ik heb al een Mxstream modem)
- 4-poorts switch
- Annex B (ADSL over ISDN)
- Werkend onder Mxstream
- Geen Wireless iets, want kabels liggen er toch al
- niet al te duur (200 eurootjes max)

probleem is nu juist, ik heb van de meeste hardware wel aardig verstand, maar absoluut niet van routers. je heb er 1 en daarbij laten.

wie weet voor mij een goeie betrouwbare nieuwe router???

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
vigor 2600?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
V&A?

[ Voor 20% gewijzigd door jazz op 24-08-2003 23:25 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
router annex b bestaat niet:
annex b is je modem ;)

Kwa router kan je een simpel elcheapo Sweex ding van een eur of 40 nemen. Deze ondersteunt PPtP (Voor als je een oude modem hebt). Of een simpele hub/switch als je de multi-pc-modem van mxstream hebt

Alles-in-een?
Sweex adsl modem/router/switch. Iets van 90 EUR... ( http://www.boeve.org/sweexmodem voor reviewtje door mezelf)
of een Eminent modem/router/switch. Iets duurder dan de sweex, maar imho stabieler en sneller (16ms ping vs 25 met de sweex bij sommige sites)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

U.S.Robotics!
Met ingbouwde prinserver!

Check U.S.Robotics voor details.

Prijs +/- € 100,- :Y)

Verwijderd

uhmmm Sweex Anneb Router-Modem : 89.95 of zo.... heb ik gehaald via webshop van www.computerconnections.nl

suc6

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Alcatel/Thomson SpeedTouch 510, ongeveer 140 euro, geschikt voor zowel bbned als mxstream kun je later altijd nog makkelijk switchen.

www.routershop.nl
www.speedtouch.nl

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Queal
i2Paq schreef op 25 augustus 2003 @ 08:35:
U.S.Robotics!
Met ingbouwde prinserver!

Check U.S.Robotics voor details.

Prijs +/- € 100,- :Y)
ja, die had ik eerst, een U.S. Robotics...
maar de winkel waar ik die gekocht had zegt dat die niet meer leverbaar is :X

maar jullie stellen allemaal een ding voor van alles in een! maar ik wil niet zo'n alles in een ding, ik wil alleen een router. modem heb ik al en zo'n alles in een ding gaat niet werken hier. en die Sweex die voorgesteld wordt, is niet geschikt voor ISDN, dus dat schiet ook niet echt op. sowieso, 'k heb geen goeie ervaring met elcheapo merk Sweex, dus die wil ik niet.

de Vigor 2600 heb ik zelf ook al gevonden, maar dan heb je weer A t/m Z uitvoeringen van de 2600.
Volgens mij moet ik, volgens mijn eisen (Mxstream, ISDN, 4poorts switch) en Deze Site dan de X-l hebben toch? maar nou had ik hier ook weer ergens een topic gelezen dat de Draytek routers niet op het Ned netwerk werken... en dan nieuwe versie, de 2600 l versie, maar die doet het weer niet over ISDN.
allemaal heel verwarrend en ik ben ondertussen compleet de draad kwijt.

daarom dat ik hier postte, misschien dat hier iemand met verstand ervan een goeie router weet die op Mxstream EN ISDN werkt en een ingebouwde 4-poorts switch heeft. maar dan weer niet zo'n ding met ingebouwde modem, want die heb ik al!

dan toch maar de Sweex? of de Vigor van Draytek? ik weet het niet meer hoor...

trouwens, weet iemand misschien wel dit:
ik heb een modem en daar komt al een kabel in met ADSL over ISDN in. nu moet ik de kabel uit de modem die normaal (zonder router) in je computer gaat in de router doen en dan vanaf de router andere kabels in je computer.
mijn vraag: is het dan noodzakelijk dat mijn router op ISDN werkt of niet? de kabel van ADSL over ISDN gaat al naar het modem toe, router staat hier dan toch los van?
als dat zo is, zou het mooi zijn, dan is het niet zo moeilijk kiezen. gewoon een ADSL router kopen. probleem bij mij is namelijk steeds dat ISDN.

iemand een idee?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Wil je ISDN en MXstream aankunnen pak dan de Draytek Vigor 2200 X.
Ideaal daarvoor heb hem thuis ook draaien.

Met Mxstream connectie en een back-up lijn als mxstream uitvalt (wat vroger af en toe gebeurde) over een ISDN lijn (dus gewoon inbellen). Is niet te duur (ik heb hem ook te koop staan :+ ) maar is nieuw heel goed verkrijgbaar en tweede hands ook overal te vinden.

Zeker een aanraders. Met ingeouwde switch (4 poorts) en zo meer.

-- edit
De Vigor 2600 heeft een ingebouwd ADSL modem en is dus niet wat je wilt

Daarnaast zit er alleen verschil in het ADSL modem met verschil tussen annex-A en Annex-B je router daar achter maakt dus geen bal uit :)

[ Voor 21% gewijzigd door Qwerty-273 op 25-08-2003 15:17 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• DJSmiley
Queal schreef op 25 August 2003 @ 15:11:
[...]

maar jullie stellen allemaal een ding voor van alles in een! maar ik wil niet zo'n alles in een ding, ik wil alleen een router. modem heb ik al en zo'n alles in een ding gaat niet werken hier. en die Sweex die voorgesteld wordt, is niet geschikt voor ISDN, dus dat schiet ook niet echt op. sowieso, 'k heb geen goeie ervaring met elcheapo merk Sweex, dus die wil ik niet.

de Vigor 2600 heb ik zelf ook al gevonden, maar dan heb je weer A t/m Z uitvoeringen van de 2600.
Volgens mij moet ik, volgens mijn eisen (Mxstream, ISDN, 4poorts switch) en Deze Site dan de X-l hebben toch? maar nou had ik hier ook weer ergens een topic gelezen dat de Draytek routers niet op het Ned netwerk werken... en dan nieuwe versie, de 2600 l versie, maar die doet het weer niet over ISDN.
allemaal heel verwarrend en ik ben ondertussen compleet de draad kwijt.

daarom dat ik hier postte, misschien dat hier iemand met verstand ervan een goeie router weet die op Mxstream EN ISDN werkt en een ingebouwde 4-poorts switch heeft. maar dan weer niet zo'n ding met ingebouwde modem, want die heb ik al!

dan toch maar de Sweex? of de Vigor van Draytek? ik weet het niet meer hoor...

trouwens, weet iemand misschien wel dit:
ik heb een modem en daar komt al een kabel in met ADSL over ISDN in. nu moet ik de kabel uit de modem die normaal (zonder router) in je computer gaat in de router doen en dan vanaf de router andere kabels in je computer.
mijn vraag: is het dan noodzakelijk dat mijn router op ISDN werkt of niet? de kabel van ADSL over ISDN gaat al naar het modem toe, router staat hier dan toch los van?
als dat zo is, zou het mooi zijn, dan is het niet zo moeilijk kiezen. gewoon een ADSL router kopen. probleem bij mij is namelijk steeds dat ISDN.

iemand een idee?
1. Sweex heeft WEL een ISDN variant, zie mn review @ http://www.boeve.org/sweexmodem/
2. De Draytek 2600i werkt WEL in nederland, zij het alleen op de BBNed providers voor zover ik weet
3. Je router staat los van je modem: Router heeft niets met ISDN te maken. ISDN/analoog (annex A/B) is alleen van toepassig op je modem, zoals hierboven ook al vermeld, en ik in een eerdere post al aangaf.

simpel: koop een elcheapo routertje: sweex, eminent, edimax, whatever.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

DJSmiley schreef op 25 August 2003 @ 15:28:
2. De Draytek 2600i werkt WEL in nederland, zij het alleen op de BBNed providers voor zover ik weet
En de Vigor 2500 werkt ook met KPN :) , de 2500 is gelijk aan de 2600 behalve dat hij slechts 2 VPN-verbindingen ondersteunt i.p.v. 8, en daarnaast de ondersteuning van KPN :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Queal
alvast bedankt voor de hulp jongens, maar nog ff voor de duidelijkheid:

ik heb dus een digitale lijn (ADSL over ISDN). deze komt binnen in mijn ADSL modem.
En nu is het gewoon mogelijk om een router te kopen die niet ISDN ondersteunt, omdat die kabel met ISDN al in mijn modem gaat, tenminste dat zei DJSmiley.

dus... dan ben ik tot deze router gekomen:

DrayTek Vigor 2200E
4x Switch
Ethernet
en niet ISDN ondersteunend...

dat zou moeten werken?

• DJSmiley
Queal schreef op 26 August 2003 @ 15:24:
alvast bedankt voor de hulp jongens, maar nog ff voor de duidelijkheid:

ik heb dus een digitale lijn (ADSL over ISDN). deze komt binnen in mijn ADSL modem.
En nu is het gewoon mogelijk om een router te kopen die niet ISDN ondersteunt, omdat die kabel met ISDN al in mijn modem gaat, tenminste dat zei DJSmiley.

dus... dan ben ik tot deze router gekomen:

DrayTek Vigor 2200E
4x Switch
Ethernet
en niet ISDN ondersteunend...

dat zou moeten werken?
Yeps, kan prima.

4 poortjes, dus tot 4 PCs erop. Welke ADSL modem heb je?

De Thomson 510i kan namelijk ook als router gebruikt worden, dan heb je slechts een simpel switchje nodig.

• Queal
DJSmiley schreef op 26 August 2003 @ 15:46:
[...]

Yeps, kan prima.

4 poortjes, dus tot 4 PCs erop. Welke ADSL modem heb je?

De Thomson 510i kan namelijk ook als router gebruikt worden, dan heb je slechts een simpel switchje nodig.
Alcatel Speed Touch Home (met ISDN)
maar die gaat niet softwarematig aangepast worden tot router, want als het misgaat kost een nieuwe modem meer dan een router nu :)

voor nu, ga ik voor de Vigor 2200E.
thx voor je hulp DJSmiley!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Queal schreef op 25 August 2003 @ 15:11:
[...]

Pff, waarschijnlijk zit hij niet meer in hun assortiment.
Ik kan hem je gewoon leveren :Y)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Queal schreef op 24 August 2003 @ 23:18:
- Router (zonder ingebouwd modem, want ik heb al een Mxstream modem)
Dan hoort dit topic in NT thuis :)

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Aaaaaah, hier was ik ook op zoek naar.

Omdat mijn Edimax 6004+ BR router/switch (met de laatste firmware) mijn Alcatel Speedtouch Home (ISDN) steeds vaker laat hangen, heb ik hierover nagedacht om hem te vervangen, want het schijnt dat deze combo niet goed samen kan werken.

Om specifieker te zijn: Alle netwerkkaarten zijn 100Mb Full duplex (omdat ik grote bestanden verstuur en het lekker snel is dan op 10Mb Half, zoals Maxstream dat aanbevolen had). Als ik MSN gebruik ofzo, dan verstuurt die kL*te Edimax router zoveel pakketjes dat hij mijn Speedtouch laat hangen.

Die Vigor2200E is deze ook geschikt voor 100Mb Full duplex, zonder dat hij ook mijn modem laat hangen??

Moet het zeker weten dat het aan mijn router ligt. Ik heb het vermoeden van wel, alleen wil ik van jullie weten of dat waar is.. _/-\o_
Pagina: 1