CPU kapot?

Pagina: 1
Acties:

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag waterkoeling.

Ik pc aan gezet, temp bekeken in bios. liep op tot 30 graden. Ik windows in en kijken of alles werkte, cpuburnin vooor 30 min gebraaid zonder vastloper. Ik denk mooi het werkt.
Dus ik pc weer naar boven gebracht en sluit alles aan. zet pc aan en ga een beetje surfen. Na 30 min gaat de pc spontaan uit :( Ik zet em weer aan en kijk in bios en temp is gewoon netjes 33 graden. dit een paar keer. Ik denk geheugen is aan het kloten. dus ik memtest draaien klaprt ie er weer uit :( toen wou hij dus niet meer aan.

Dus pc weer naarbeneden en cpu er uit. Niks aan te zien gewoon als nieuw.
Dus ik aan buurjongen gevraagt of ik mijn AMD 2500+ bij hem kan testen.
Na te testen blijkt hij niks te doen.

Dus voor de laaste beetje hoop dat ik nog had zet ik em in mijn eigen pc met de WC, en volverbazing gaat hij weer aan en is er niks aan de hand. Dus ik weer naar boven met dat dang gaat aan, maar op 1100 Mhz, dus ik zet em op de snelheid dat hij moet lopen ( 166 x 11) en reboot. En hij blijft weer hangen, dus ik bios gereset en nog niks.

Kan ik er nu van uit gaan dat mijn CPU naar de }) is :?

Verwijderd

Ja.
zie specs: AMD 2500+ @ 3200+

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:20 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Of je mobo. ;)

Wanbeleid is ook beleid.

• geforce5_guy
  • Niet online
Maar krijg ik hier nog garantie op? want er zijn geen sporen van OC of wat dan ook te vinden.

Toen hij voor het eerst onder de WC ging is alles op default gezet. alles ging perfect. Toen naar boven en toen begonnen de problemen.
De OC was op standaart voltage ( 1.65, bios en speedfan zij 1.60 ).

[ Voor 53% gewijzigd door geforce5_guy op 24-08-2003 23:23 ]

Verwijderd

Je kunt het proberen uiteraard.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kan het zijn dat je met het monteren van je WC de core gecrusht hebt?

Wanbeleid is ook beleid.

• geforce5_guy
  • Niet online
agent327 schreef op 24 August 2003 @ 23:27:
Kan het zijn dat je met het monteren van je WC de core gecrusht hebt?
Dat moet je toch kunnen zien, en ik heb het helemaal niet zuper vast gezet, gewoon tot dat je voelde dat er wat tegen druk kwam. Het is de klax cool.. rev 3.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

geforce5_guy schreef op 24 August 2003 @ 23:15:
Dus pc weer naarbeneden en cpu er uit. Niks aan te zien gewoon als nieuw.
Dus ik aan buurjongen gevraagt of ik mijn AMD 2500+ bij hem kan testen.
Na te testen blijkt hij niks te doen.
Ondersteunt zijn mobo dat CPU wel :?

Verwijderd

BalusC schreef op 25 August 2003 @ 06:42:
[...]
Ondersteunt zijn mobo dat CPU wel :?
Volgens mij heeft BalusC gelijk, kijk maar eens op de CPU Test pagina van dit mobo bij Abit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe weet jij dat zijn buurjongen een Abit NF7-S heeft :?

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 25-08-2003 08:06 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
de buurlongen heeft een asus met een nforce2 chipset, dus ja hij ondersteund de CPU :+

Verwijderd

Hoe liep hij voordat je waterkoeling heb....gewoon goed. Dan zal ze mobo de CPU dus gewoon ondersteunen. Maar ik denk dat je idd. je core waars. heb gesloopt( 8)7) tijdens het plaatsen van het blokje op je CPU. Misschien dat ie daardoor de standaard instellingen van je CPU niet meer trekt.

ZIjn al je pinnentje recht bla bla bla.....

En je anders blijft je mobo over, maar lijkt me niet echt.

Veel succes. ;)

• geforce5_guy
  • Niet online
pinnen zijn recht, core ziet er niet beschadigd uit. geen brokjes af etc. hij wil gewoon niet meer. Ik ga vanmiddag terug naar de winkel en kijken of die me kunnen helpen.

• geforce5_guy
  • Niet online
geforce5_guy schreef op 25 August 2003 @ 11:58:
pinnen zijn recht, core ziet er niet beschadigd uit. geen brokjes af etc. hij wil gewoon niet meer. Ik ga vanmiddag terug naar de winkel en kijken of die me kunnen helpen.
Ok naar de winkel geweest en ze hebben em getest en DOOD bevonden. Hij word opgestuurd naar AMD.

Zit nu op een leen AMD duron 1300 Mhz ( watergekoeld )

idle : 36 ( beetje warm voor een duron )

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 25 augustus 2003 @ 14:41:
[...]

Ok naar de winkel geweest en ze hebben em getest en DOOD bevonden. Hij word opgestuurd naar AMD.

Zit nu op een leen AMD duron 1300 Mhz ( watergekoeld )

idle : 36 ( beetje warm voor een duron )
Rest in peace voor je prossecor snik snik dit vind ik altijd een droevig moment dat een amd prossecor dood gaat

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Mijn 2000+ is ook is een tijdje geleden ook overleden, het was een palomino. Toen 2 maandjes op een athlon 1ghz gezeten. En nu heb ik een 2000+ thoroughbred er voor terug gekregen. Dus ach, het was voor mij niet zo erg.

• geforce5_guy
  • Niet online
Ok de duron is ook kapot :)

Dus mijn mobo is ook niet meer te vertrouwen.

Verwijderd

Je hebt een echte processorkiller in je bezit!
Gefeliciteerd!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
heintjeput schreef op 25 augustus 2003 @ 15:33:
Mijn 2000+ is ook is een tijdje geleden ook overleden, het was een palomino. Toen 2 maandjes op een athlon 1ghz gezeten. En nu heb ik een 2000+ thoroughbred er voor terug gekregen. Dus ach, het was voor mij niet zo erg.
Wat was de oorzaak van de CPU zijn dood?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 21:02:
Je hebt een echte processorkiller in je bezit!
Gefeliciteerd!
Hmmzja, processorkiller... mobo beetje de schuld geven ;)

2 procs binnen zo korte tijd mollen geeft toch wel te denken, en ik zou zeker niet zomaar met een beschuldigend vingertje naar het mobo wijzen. Voeding, koelblok en koelpasta vervangen zal zeker geen overbodige luxe zijn, en natuurlijk niet zo hoog clocken als ze dat niet aankunnen :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik zou voltages maar eens op default zetten dus niet zelf op 1,65/1,75 zetten maar automagisch laten doen door je bios.

Verwijderd

ik heb ook een keer gehad dat me temp sensor dood was, gaf ie de verkeerde temp aan

• geforce5_guy
  • Niet online
LinuxUser schreef op 27 August 2003 @ 13:43:
Ik zou voltages maar eens op default zetten dus niet zelf op 1,65/1,75 zetten maar automagisch laten doen door je bios.
de AMD 2500+ heeft altijd op standaard Vcore gedraait ( in bios alle op default bij voltage regeling , heb softmenu III)

Alleen heeft hij wel 200x11=2200 Mhz gedraait, en dat deed hij altijd zeer goed.
Toen ik WC er op deed, heb ik natuurlijk niet meteen op 2200 Mhz laten draaien maar alles op default dus netjes 1833 Mhz.

De duron is nooit door mij OC'ed. Was een leen CPU van de winkel, dus die ga je natuurlijk niet OC'en
Pagina: 1