Divx Wel Sound FX maar geen stemmen

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hallo allemaal,

ik heb de search al gebruikt, maar dit leverde mij helaas niets op.
ik stoot tegen het volgende probleem aan:

bij sommige divx bestanden die ik probeer af te spelen, werken de soundFX en muziekjes tijdens de film wel, maar het stemgeluid is zooo ontzettend zacht. het is heel raar, en kan er niet uitkomen wat het is. ik heb al geprobeerd om de AC3 settings te wijzigen maar dit mocht niet helpen.

ik heb het volgende geinstalleerd:

Divx 5.02 Bundle
Xvid Codec
AC3 filter

bekend probleem? :|

Verwijderd

Gebeurt wel vaker en heeft volgens mij met een slechte codering te maken. Stemmen staan normaal voornamelijk op het center kanaal en dit wordt dan niet voldoende sterk afgemixt naar stereo.

Ook is het zo dat de dynamiek van het signaal voor geen meter klopt, zachte passages zijn te zacht en harde te hard. Doe je niets aan...

Verwijderd

of hij staat ingesteld op 5.1, maar je gebruikt alleen de front speakers :?

Verwijderd

Het is de AC3 filer, deinstalleer em maar eens...
Als t geluid het dan helemaal niet meer doet, effe een gewone AC3 codec installeren

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik had zoiets toen ik in mijn player (mplayer classic) had zitten knoeien met de mapping van de audio-kanalen, nadat ik dat weer ongedaan gemaakt had was het geluid weer naar behoren :)
Maar een nieuwe versie van AC3-filter installeren en de settings daarvan bekijken/op default zetten, kan uiteraard geen kwaad.

[ Voor 26% gewijzigd door ACM op 25-08-2003 13:51 ]

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bedankt! het herinstalleren van de AC3 codec heeft geholpen :)
Pagina: 1