Nadat ik het stukje van Femme op de frontpage over Soft-Raid had gelezen heb ik het ook maar geprobeerd te installen. Het eerste punt was dat je van basic disk naar dynamic disk moest converteren en dat heb ik maar gedaan. Windows opnieuw geboot, maar m'n linux bootloader begon helemaal te flippen.
Heb dus met de opstartflop fdisk/ mbr gedaan (windows xp recovery kon ik niet draaien omdat die geen werkende schijven meer kon vinden om temp spullen op te zetten). Dat mbr'en ging goed en dus opnieuw geboot, ik krijg het laadscherm van windows en daarna gaat ie uit.
Fdisk weer opnieuw aangezet en maar gewoon de hele windows partitie (8 gig) verwijderd en alles opnieuw geinstalled. Mijn hdd's zien er nu zo uit:
HDD 0 (80 GB)
8 Gig NTFS Basic Disk (nieuwe windows install)
72 Gig NTFS Dynamic Disk (Unreadable)
HDD1
60 GB NTFS Basic Disk.
Als ik by disk management kijk zie ik twee schijven staan en bij Disk 0 staan geen partities afgebeeld en er staat bij "Disk Unreadable". Zelfs de C Schijf waar windows zelf opstaat staat er niet bij.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn data weer kan terugkrijgen?
En weet iemand toevallig wat ik nou precies fout heb gedaan? Want ik zou toch graag soft raid hebben.
Heb dus met de opstartflop fdisk/ mbr gedaan (windows xp recovery kon ik niet draaien omdat die geen werkende schijven meer kon vinden om temp spullen op te zetten). Dat mbr'en ging goed en dus opnieuw geboot, ik krijg het laadscherm van windows en daarna gaat ie uit.
Fdisk weer opnieuw aangezet en maar gewoon de hele windows partitie (8 gig) verwijderd en alles opnieuw geinstalled. Mijn hdd's zien er nu zo uit:
HDD 0 (80 GB)
8 Gig NTFS Basic Disk (nieuwe windows install)
72 Gig NTFS Dynamic Disk (Unreadable)
HDD1
60 GB NTFS Basic Disk.
Als ik by disk management kijk zie ik twee schijven staan en bij Disk 0 staan geen partities afgebeeld en er staat bij "Disk Unreadable". Zelfs de C Schijf waar windows zelf opstaat staat er niet bij.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn data weer kan terugkrijgen?
En weet iemand toevallig wat ik nou precies fout heb gedaan? Want ik zou toch graag soft raid hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 22:07 ]