Het stomste wat je ooit hebt gedaan met comp II

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Sorry, de vorige was afgesloten en kan ik dus niet wat kwijt. Maar wel boeie en lachen... >:)

Mijn fouten:

Anderhalf jaar geleden wou ik bestanden dat op hd staat even overzetten. Hij staat al hele tijd op de bureau. Maar ik hield 'm niet goed in de handen. Ik verloor de macht over de hd en na smak tegen de bureaublad rand dondert ie naar de vloer. Ai ai ai.. :(
De onheil is al gebeurd: de hd wil niet meer lezen en geeft onheilspellend geluid.Hd van 540 MB is niet meer te redden! :(

Nog een stommiteit:
Ik wou even de extra aangebrachte hd loskoppelen en zet 'm ff aan. Hd niet herkend. De connector zit wel in hd. Ik haal 'm eruit en dacht dat schijf stil stond. Ff deksel openschroeven maar bij ene schroef dat vast zit zette ik zoveel kracht in dat ik doorschiet. Hd vliegt van de bureau naar de vloer. Ai ai... Ik doe nu voorzichtiger en kreeg de deksel wel eraf. Mechaniek is nog in orde en schijf draait vrij. Effe aansluiten of ie werkt... Weer niet. Maar dan ontdek ik dat connector op de moederbord beetje los is geraakt. :( :( Stom stom, maak ik hd voor niks open. Als beloning heeft de hd wat bad sectors opgelopen door valparty. :'( Het is ding van 850 MB

Ik heb ook paar ongelukjes op stage maar dat ligt aan (slechte) moederbord A-Tech. Ik wou videokaart in AGP slot prikken. Als de computer getest wordt, doet ie niks. Kreeg ik te horen van tester dat AGP slot defect is: paar pinnetjes ingedrukt! Was ik ff geschrokken. Ik deed heel normaal.
Dat wordt nieuwe mobo! Gelukkig doen de Asusjes wel goed. :)

Gelukkig doe ik laatste ding minder stomme dingen (soms per ongeluk bestanden wissen) maar het valt mee :)

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

OK ... mijn eerste ... nog altijd onovertroffen:

Het was een paar jaar geleden. Ik was het broekie van 15 dat leerde programmeren in Pascal. Ik denk: 'Ik laat pa ffies schrikken!' Dus een dingetje gebakken dat random :) op het scherm laat verschijnen en dan roept: 'Er is een virus in uw PC gevonden!!' Hele 386 had nog nooit een virusscanner gezien, dus dat zat wel goed denk ik!! ;)

Volgende dag kom ik thuis. Pa en ma zijn er niet. Blijken naar L'Warden te zijn. Virusscanner kopen!!! |:(

Kheb nog wel een paar maanden ruzie gehad met Pa ... }:O

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Nog 1:
had een keer toen ik 13 was Wolf3D vs. streetfighter van een klasgenoot geleend, dus ik dacht kopieer het ff naar hd op m'n vaders 386, ik dus copy a:\*.* c:\ |:( : en bij die wolf3d zat dus een bestandje autoexec.bat
en het was maar een 80mb hd en die was dus helemaal vol. M'n vader was toen ook niet zo blij, mocht er een maand niet meer op spelen
:(

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 30 november 2000 19:37 schreef MrDummy het volgende:
Nog een stommiteit:
Ik haal 'm eruit en dacht dat schijf stil stond. Ff deksel openschroeven maar bij ene schroef dat vast zit zette ik zoveel kracht in dat ik doorschiet.
Heb je een HD opengemaakt? Bedoel je dat?

Als dat zo is is dat idd het stomste wat je ooit hebt kunnen doen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
1. Hd snachts in het donker nog ff vlug aansluiten ( was em meeneem hd :) )
nou hoe je het dan TOCH voor elkaar krijgt om die voedingsplug er gewoon verkeerd op te proppen I dunno maar kapot was ie wel :(

2. Problemen met je nieuwe moederbordje je had een p5a-b en die is defect dan maar een nieuwe kopen ( heb geen geduld om op garantie te wachten :) ) moederbord boot ( yippie goed gejumperd ) maar dan hangt ie en zo iedere keer
met dat ding terug naar de winkel daar werkte alles goed
weer thuis weer hetzelfe probleem. meneer kom dan meer hierheen met uw systeem. ikke die pc in de auto en halverwege kom ik erachter dat de KEYBOARDLOCK op het moederbord is verbonden met de TURBO knop :( ik denk laat maar zitten diegene die reed was nl al pissig dat ie met dat ding naar ehv moest. bij de winkel zagen ze nix raars maar booten dedd ie niet totdat ik "iets" deed en toen werkte alles in de winkel weten ze het nog steeds niet :)

3. Floppy drive maar weer es aansluiten aangezien je een nieuwe boothd hebt en dan de floppy op DRIE manieren in de bios uit hebben staan >:) en maar op twee manieren weer aanzetten dan de kabel nog eens losrukken enzovoorts. EN zo dus een UUR bezig zijn om de FDD weer aan de praat te krijgen :(

4. systeem formateren bootdisk in je systeem dan f:\ ( de rest was hd ) intikken en tot de heldere ontdekking komen dat je geen ide cd-rom spelers meer hebt :o alleen maar scsi en daar dus geen drivers voor op de bootdisks staan van windows

5. 5 keer achter elkaar een UTP kabel verkeerd knijpen dan toch maar eens vragen waarom het niet werkt dan NOG eens 5 keer verkeerd knijpen dan komen de netwerkbeheerders erachter dat de poort op de hub slecht is en dan in twe ekeer de netwerk kabel GOED krijgen ( jongens van BIT jaha daar zijn al jullie UTP connectors dus heen :) ) dit was dus op WAN :) maar ach heej ik kan nu wel UTP kabels zelf knijpen >:)

6. Je hebt een philips 14"oud gevalletje met een s3trio4 Mb en wil Unrel spelen
gaat dus niet :( Nou dan maar voor VEEL geld ( toen nog wel voor een jonge schoolgaande ) een voodoo1 stand alone kopen en dan erachter komen dat je monitor helemaal niet zo'n hoge refresh rates aankan. Prbeer het dan nog maar eens allemaal goed te krijgen :)

en deze is niet van mezelf maar kwam ik vandaag tegen op het werk : het extra power kabeltje wat wel eens gebruikt word om displays ( met daarop hoeveel Mhz je proc is enzo ) of een fan aan te sluiten, het gaat dus om een twee aderig rood blauw draadje RECHTSTREEKS uit je voeding. EN die sluiten ze dan aan op de SBlink op je cd-rom speler ( dus voor audio cd's :) ) en dan nog raar opkijken dat het ding rookt !

ik kan nog uren vertellen :)

.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

mijn hd een beetje slordig verwisseld terwijl mijn comp aan stond waardoor ik kortsluiting kreeg, stoppen eruit en 200mb kwijt.

Voortaan start ik elke keer de bios opnieuw op om mijn hd settings te checken.
en deze is niet van mezelf maar kwam ik vandaag tegen op het werk : het extra power kabeltje wat wel eens gebruikt word om displays ( met daarop hoeveel Mhz je proc is enzo ) of een fan aan te sluiten, het gaat dus om een twee aderig rood blauw draadje RECHTSTREEKS uit je voeding. EN die sluiten ze dan aan op de SBlink op je cd-rom speler ( dus voor audio cd's ) en dan nog raar opkijken dat het ding rookt !
geweldig :o

Verwijderd

format c alleen vergeet ik mijn favorieten op te slaan .

al die site's weg met mp3/divx/overclocking/
sex/meer sex/hacks & cracks/.........
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

Ik heb zelf niet zo heel veel gemold, maar een vriend van mij die was zo wazig dat die zijn nieuwe 3com 905c-tx effe deed inbouwen. Allemaal niet zo een probleem, maar moet je wel effe de pc uitzetten denk ik zo.

Wat mij wel is overkomen, is dat ik op de TD een systeem half uit elkaar had gedraaid omdat het geen beeld gaf. Systeem half uit elkaar, blijkt het een dual head te zijn en ik zit hem in de verkeerde uitgang te proppen. Schiet niet echt op zo

mzzl

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 30 november 2000 22:34 schreef double-m het volgende:
format c alleen vergeet ik mijn favorieten op te slaan .
damm dat vergeet ik dus ook steeds :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:55
Wat nog erger is een hd formateren met een buff-out van 100.000.000 wu's >:)

PV opbrengst

• Fanaat
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Vandaag mijn eerste stomme stunt uitgehaald :(
Dacht dat ik in c:\windows\temp zat en delete alle bestanden. Bleek ik nog in c:\windows te zitten.:(:(:(:(: Alles weg. Hoera voor een recente backup en systeemherstel.:):):)

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• TweakV
  • Laatst online: 16-03 18:35
Bij [url="http:\\www.kleingroep.nl"]Klein Computerparts[/url] voor 856 piek aan compstuff bestellen en er vervolgens achter komen dat ze de boel oplichten. Heb m'n geld nog steeds niet terug... |:( |:( |:( :'(

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Een studiegenoot had tijdens zij TI-stage een opdrachtje gekregen. Adaptec 2940UW SCSI-kaartje installeren. Dit was in 1994, dus zo'n kaartje was toen top of the bill.

Het was een beetje rumoerig in het pand, hij vergat dus de pc uit te zetten. Drukt ie zo die kaart in een pci slot. De vonken sloegen ervan af. Hij heeft maar gezegt dat het een DOA was.

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 15-04 11:50
Nou, ik doe elke dag wel wat stoms. Maar wat HEEL leuk is om te doen is, MS-DOS 6.0 met Doublespace.
Ook leuk is wat dimmetjes erin zetten met een wollen trui aan |:(

Of wat dacht je van je hele computer uitelkaar slopen, alles formatteren, om te constateren dat je Pentium II niet goed zit geborgd in zijn Slot A, omdat je daar mee hebt lopen spelen :'(

En voor als je ECHT tijd teveel hebt, koop dan 'es een Teles ISDN PCI kaart en probeer 'es em aan de praat te krijgen, kan je lachuh joh. >:)

GreetZZZ,

Tha_Butcha

-----------------------
ERROR: Keyboard not attached,
press F1 to continue.

Compromises are for the weak

• FUBAR
  • Laatst online: 20-08 18:09

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

is heel raar, mijn P2's passen ook nooit in een slot A :P:P:P

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Dan moet je hem gewoon een halve slag draaien, dan past hij wel. Zo kun je ook je slot A Athlon in een slot 1 krijgen. (Gaat waarschijnlijk wel een beetje roken, maar ach. >:)

• Roel
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Op donderdag 30 november 2000 21:54 schreef harley het volgende:

2. Problemen met je nieuwe moederbordje je had een p5a-b en die is defect dan maar een nieuwe kopen ( heb geen geduld om op garantie te wachten :) ) moederbord boot ( yippie goed gejumperd ) maar dan hangt ie en zo iedere keer
met dat ding terug naar de winkel daar werkte alles goed
weer thuis weer hetzelfe probleem. meneer kom dan meer hierheen met uw systeem. ikke die pc in de auto en halverwege kom ik erachter dat de KEYBOARDLOCK op het moederbord is verbonden met de TURBO knop :( ik denk laat maar zitten diegene die reed was nl al pissig dat ie met dat ding naar ehv moest. bij de winkel zagen ze nix raars maar booten dedd ie niet totdat ik "iets" deed en toen werkte alles in de winkel weten ze het nog steeds niet :)
Ik drukte per ongeluk, maar jij had die pc inelkaar gezet :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Roel

Roel

screen -x addict

Op vrijdag 01 december 2000 00:21 schreef Tha_Butcha het volgende:
Ook leuk is wat dimmetjes erin zetten met een wollen trui aan |:(
Da's ook heel irritant als je in een plascic stoeltje zit met een wolle trui :)
Had ik op een 'lan'-party, niemand durfde mij aan te raken >:)
En voor als je ECHT tijd teveel hebt, koop dan 'es een Teles ISDN PCI kaart en probeer 'es em aan de praat te krijgen, kan je lachuh joh. >:)
Ik ken ze :(

Mijn grootste blunder:
Ik de tijd dat ik nog een ps/2 had, dat was een 386-25mhz en geen playstation 2, had ik maar 1 hd van 125 mb groot ofzo.
Die nam ik regelmatig mee naar school totdat de powerconnector afbrak.
Nogal handig met de soldeerbout kocht ik een voedingsplitter en soldeerde die op de printplaat.
Werkte goed, totdat ik een keer naar huis wou fietsen en de draadjes buiten m'n jas en de hd binnen m'n jas hing.
Ik ging voorover op m'n stuur hangen en KLATS! Een hd onder m'n wiel... >:)

Toen ik thuis kwam was het ook nog eens druk beneden (feestje ofzow) en dan kom ik aan: Kijk eens wat ik heb :)

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
IDE-kabel er verkeerd om indoen waardoor het moederbord met z'n sirene ging loeien. Waarna ik in het boekje las dat het loeien betekende dat de proc veel te heet was (pc stond net aan??). Ik sloop de proc er weer af om tot de ontdekking te komen dat de hoekjes van de core van m'n Duron eraf liggen (een Golden Orb is niet gemaakt voor socket A!!). Ik terug naar de winkel met de mededeling dat ie stuk is en ze me troep verkocht hebben. Zij testen en alles werkt. Logisch want de IDE-kabel zat slechts verkeerdom.

Dit grapje kostte me toch zo'n 3 dagen graastijd. ;(

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

Asphyxion

I am, therefor I think

4. systeem formateren bootdisk in je systeem dan f:\ ( de rest was hd ) intikken en tot de heldere ontdekking komen dat je geen ide cd-rom spelers meer hebt alleen maar scsi en daar dus geen drivers voor op de bootdisks staan van windows
Dan start je toch gewoon met SCSI op? :)

Mijn grootste fout: een computer bij Weans (Den Haag kopen :( ).

En een andere is mijzelf afvragen waarom het netwerk het niet doet, daar 3 uur mee bezig te zijn, en dan de stekker van de HUB in het stopcontact doen... :) |:(

Verwijderd

In het verkeerde xtermpje 'reboot' intikken ...
:'( 97 dagen en een paar uur uptime :'(
We geven altijd een feestje als onze server 100 dagen up. Is eigenlijk geen kunst, maar wel als je dus van die lompe dingen doet :'(

up 65+12:10:16
Nog een maand en dan gaan we feesten :)

• Firestormer
  • Laatst online: 07-07 14:17
mijn grootste fout was een compaq presario kopen>:)

• kross
  • Niet online
Ik heb er ook nog een: Mijn tweede monitor deed het niet meer.. op een aantal andere pc's aangesloten. Nog steeds niets. Heel heel heel veel dingen getest. Op een gegeven moment maar opgegeven.

Kom ik later terug in mijn kamer zit mijn vriendin doodleuk achter die monitor te werken,"hoe heb je dat ding aangekregen?" jah zegt ze jouw pc schakelt je monitor nooit uit daarom draai ik hem gewoon uit (BRIGHTNESS) AAAAAAAAAARRRRRRHGGHHGGG

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ke ik heb een nieuwe (recente)

dvd speler + mpeg kaartje kopen....

alles regiovrij gemaakt slecht beeld op de monitor... 4x windows geinstalled+ veel gepruts met drivers en dvd regiozooi...

3 dagen laten ff pc in een geaard stopcontact stoppen... probleem op gelost :P

• Cansu
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb eens met mijn toemalige 486 een ps2 keyboard willen aansluiten op de oude, DIN geloof ik, aanlsuiting. Ik had zelf wat kabeltjes gemaakt zodat ie paste. Resultaat onboard keyboard chip naar de klote en pc boote niet meer omdat hij steeds een keyboard error gaf en je kunt niet de BIOSin om dat uit te zetten. :(

Viva la Netherlands!

Verwijderd

mijn kat die over mijn nieuwe bh6 ging lopen...tijdens install, moest ik even de telefoon opnemen. Mijn kat wilde het moederbord ook eens van dichtbij bekijken.. :')
en toen deed ie niks meer...

• Dezjay
  • Laatst online: 19-08 15:16
[quoteMijn kat wilde het moederbord ook eens van dichtbij bekijken.. :')
[/quote]

Die kat of dat mainbord

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op vrijdag 01 december 2000 09:34 schreef beek402 het volgende:
mijn kat die over mijn nieuwe bh6 ging lopen...tijdens install, moest ik even de telefoon opnemen. Mijn kat wilde het moederbord ook eens van dichtbij bekijken.. :')
je kat nog wel?

Spelfouten voorbehouden.

• ConQuestador
  • Laatst online: 20-08 16:12
Ik moest een keer bij mensen thuis hun Computer maken: de cdrom kregen ze niet aan de praat, het was nog een 486 en de cdrom was aangesloten via de geluidskaart. Ik mooi eerst de geluidskaart drivers installen, toen drivers voor de cdrom - deed nog nix. Ik toen de kabel wel 10 x omdraaien. Tot ik erachter kwam dat het gewoon de verkeerde drivers waren. Toen ik die zou installeren kwam ik de major fout tegen: De floppy deed het niet meer.:'(:? Na zo'n 2 uur vanalles proberen heb ik gezegd dat ik het werkelijk niet meer wist:?. Toen ben ik dus ook maar weer weggegaan.
Enkele weken later had ik het sterk vermoeden, dat ik gewoon de flatkabel naar de cdrom verkeerd had omgedaan, en dat dat conflicten gaf. Maar ik ben nooit weer terug gegaan om de computer alsnog te fixen (ik was allang blij dat ik die mensen nooit weer hoefte te zien)

OEPS

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

En een andere is mijzelf afvragen waarom het netwerk het niet doet, daar 3 uur mee bezig te zijn, en dan de stekker van de HUB in het stopcontact doen... :) |:(
LOL :P

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Ik bedenk me net ook nog een oude... Toen ik een jaar of acht was, was ik helemaal verslaafd aan stuntdrive (bekend?). Je kon je eigen circuits maken en dat soort dingen. Ik was de enige in de straat met een (ega 16kl.) scherm, dus cool...
Op een goede (kwade?) dag, was het verdwenen van me opgekrikte 70mb schijf, dus ik denk... Install!
Installeer ik 'em in de root...
Oeps, niet zo handig...
Maar bijdehand ventje dat ik ben, denk... Ik gooi alle verdachte bestanden weg. Kom ik uiteraard (je raadt het al), bij autoexec.bat. Auto, auto? Hup weg! "Are you sure?" "Y" "Are you really sure?" "Y" "Are you really sure?" (:? Geen idee waarom ie het twee keer vroeg, maar goed: "Y")

|:(

Vond me pa nie leuk (Het doet nog zeer op bepaalde plekken en het is toch 11 jaar geleden...)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zit met de PC van m'n pa de klooien en wil zo'n metalen afdekplaatje terugzetten. Alleen niet goed gemikt dus ik sluit in 1 keer een stuk of 6 jumpers kort: *knetter knetter*

Gelukkig deed ie het weer na 5 minuten wachten :)

• Floor-is
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

Euh een P3-733 op 182Mhz fsb draaien, trok het mobo niet echt (Cusl2 van Asus).

Mark Peters: Euh ja, ik stuur je wel ff een mailtje, want dit is echt niet normaal!

Bericht hierboven

• Simkin
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Teles ISDN PCI
ik heb nu nog nachtmerries over powerpacks en miniport drivers :'( . Wat een kut kaart zeg.

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 10:36 schreef Simkin het volgende:

[..]
ik heb nu nog nachtmerries over powerpacks en miniport drivers :'( . Wat een kut kaart zeg.
Grappig, heb alleen problemen gehad onder 2k, voor de rest heeft ie het altijd goed gedaan, kost je wel een uurtje of wat surfen, op zoek naar drivers, maar toch...

Stomste van mij (op mijn werk) is een laptop volledig uit elkaar halen (als broekie weet je toch zeker dat JIJ hem wel kan fixen?), hem weer in elkaar schroeven en dan een flinke partij schroefjes en montageplaatjes overhouden. En dan ook absoluut niet meer weten waar die horen, ik weet na 8 jaar nog steeds niet waar dat ene plaatje voor was (ook niet na het apparaat weer een keer gesloopt te hebben).

Was een niet echt handige actie, maar de laptop werkte daarna wel.

Was overigens niet echt een laptop, maar meer een model typmachine van Toshiba (toen heette dat laptop ;)).

• roytanck
  • Laatst online: 07-07 09:29
Erg leuk ook:

In BeOS zit een util waamee je elke processor afzonderlijk kunt uitschakelen (op multiprocessorsystemen dus). Natuurlijk kun je het dan niet laten ze allemaal uit te zetten... >:)

In nieuwere versies kan het niet meer :)

Verwijderd

Me Quantum bigfoot van zolder naar beneje laten stuiteren :( maar hij deed het nog wel :) zonder bad sectors stoeptegel was toch sterker dan me trap >:)

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Goeie schijven die bigfoots, ze zitten ook in f16's heb ik mij laten vertellen.

De grootste fout die ik gezien heb is dat iemand een w2k Advanced server (op laptop van thuis) had neergezet en alle schijven van nt bakken naar NTFS 5 heeft laten converteren. (convert all disk to NTFS 5 optie in W2K) En dat snapt een NT4 doos niet. Weg alle data.

Meh ...

Verwijderd

Ik had een keer een xtra hdtje naast me pc liggen op een stoel of zo, om wat data te backuppen, dus niet vast gedaan, toen ie aan het schrijven was stootte ik per ongeluk tegen dat ding aan, hing ie aan de draadjes, gelukkig ging het niet zo hard, en hij werkt nog steeds (WD Caviar zwarte 1,2 GB)

Verder heb ik een keer wat bij Jin computers gekocht, heel dom, KA7 was kapot, en de cpu was kapot :( Krijg ik een of andere neppe Lucky star :( vonnik wel jammer. Daarom koop ik niet meer bij Jin Computers. Enneh, oh ja, het geld dat dat ding goedkoper was kreeg ik ook pas na een maand, nadat we hadden gebeld naar die winkel, hij was het "vergeten"...
Jin :r

• Spikey
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb er ook een gehad maar nu installeer ik die dingen binnen 1 reboot B-)

mijn grootste blunder:
Je pc uitelkaar halen voor een casemod en dan 2x 20Gb op je bed leggen. (ik heb een waterbed)
Dan na de casemod terugkomen en eens lekker op je bed neerploffen :o
Die schijven vlogen dus letterlijk door de lucht :( :( :'(

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• _JGC_
  • Laatst online: 05:25
Op vrijdag 01 december 2000 10:47 schreef Saiyan het volgende:
Me Quantum bigfoot van zolder naar beneje laten stuiteren :( maar hij deed het nog wel :) zonder bad sectors stoeptegel was toch sterker dan me trap >:)
Huh? Hoe dis het mogelijk? Ik heb er ooit een keer schroefjes van 1m hoogte op laten vallen. Hmm, waar komen die vreemde geluidjes vandaan? Kraaaaakkkkk :(
Ding heeft het nog een tijdje gedaan, maar mijn USDrives 24X CD-ROM (die volgens die kloteverkoper veel beter was dan die Philips voor 20 piek meer), heeft het werk nog maar ff afgemaakt, was bezig met kopieren, vast. Hmm, nog maar eens opstarten. Primary master is not ATA compliant????

• Roel

Roel

screen -x addict

Nog eentje van mij, 3 weken geleden ofzo:
Ik moest voor iemand windows 98 instaleren op z'n pc.
Die harddisk dus mooi in mijn pc gezet, windows systeembestanden erop gezet en bootable gemaakt. Daarna ff mijn eigen partities hidden maken met xosl.
Hij starte perfect op vanaf die hd. Nog een keer de windows 98 setup gestart, werkte perfect.
Toen wou ik weer van mijn hd opstarten, maar geen xosl, helemaal niks.

**** dacht ik, weer 30 gig data kwijt. Een half jaar daarvoor was ik ook alles kwijt net 1 dag voor een lanpartytje.
M'n hd beneden in de oude pc gezet, noppes.
Dan maar ff naar iemand toe kijken of ie daar deed. Niks. Totdat ik xosl instaleerde daar en zag dat m'n partities nog steeds op hidden stonden |:(

4 uur later was het toen, en dat systeem dat ik moest maken had toen eigenlijk meteen weer weg gemoeten. :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Stomste wat ik ooit gedaan heb: bij de zoveelste vastloper van win98se m'n pc lichtjes ;) geschopt, waardoor mn hd verneukt was.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Nighty
  • Laatst online: 21-05 14:01
Wat ook altijd leuke moment opleverd zijn klanten bij een computerwinkel. Ze hebben echt helemaal geen verstand hebben van pc's, maar moeten toch een pc hebben:

- Klant heeft een printer gekocht en komt even later verschikkelijk boos terug.
Klant: "Jullie hebben me $%#%$#$ zooi verkocht. Dat stomme ding doet het niet."
TD: "We zullen even voor u kijken."
TD-er neemt printer mee, sluit deze aan en opent de klep. De inkthouders schuiven naar het midden.
TD-er: "Meneer u moet wel de inktpatronen in de printer stoppen!!"
Klant: "Moet dat?????"
TD-er: "Ja meneer, dat staat in de handleiding."
Klant wordt heel stil en verlaat rood de winkel.|:(

- Klant belt op.
Klant: "Hallo, ik heb een printer bij jullie gekocht en in de handleiding stond dat ik de eerste diskette in de drive moest doen. Vervolgens zei het programma dat ik de 2e disk is de drive moest doen. Dit ging al moeilijk. Hierna werd moest ik de 3e disk erin doen, maar dit paste niet meer" :?

- Klanten die simmetjes kopen en vervolgens met de pc terugkomen. "Hij doet het niet meer!" Haal je de sim eruit is de gehele simbank gemold. Klant had de sim rechtstandig (ipv schuin) in de bank gepropt en toen dan niet meteen ging iets harder geduwd.....

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Potatoman

koniwa

Hmm ff denken:

Toen ik nog pre-teen was had ik een 486, en daarvan wilde ik de HD nog eens schoonmaken. In al mijn kennis wiste ik alles op de c:\ behalve command.com en autoexec.bat (want dat zijn systeembestanden :9 ). Conclusie: ik kon geen cd-roms meer aansturen en niet meer van HD opstarten. Na een avond zoeken vond ik een opstartfloppy en heb die der maar ingedouwd en daar heb ik ongeveer een half jaar op gedraaid. Na een half jaar kwam ik erachter dat ik ff sys c: a: moestintypen (of andersom) |:(

Toen ik later een Pentium 2 kreeg dacht ik dat ik zo slim was dat ik hem zelf in elkaar kon zetten. Ik dus aan de gang, pak de gast uit, het moederbord etc. En ik wil het moederbord in de kast plaatsen. Ik zie dat er al scroefgaatjes in de kast zitten dus ik leg het moederbord er zo op. Uiteindelijk ben ik bijna terug geweest naar de winkel om ze ervan te overtuigen dat de schroefjes te kort waren maar gelukkig kwam ik er voor die tijd achter dat er nog afstandsdingetjes bij zaten :( :( |:(

Oh, bijna vergeten: later wilde ik mijn harddisk opnieuw partitioneren, en ik had drie partities: mijn Windows partitie, 1 voor spelletjes en 1 met mp3/multimedia. (C,D en E).
Dus ik start op met bootflop en haal de primaire partitie weg. Opnieuw opstarten en toen bedacht ik me dat mijn games partitie ook wel weg kon. Die had ik dus ook weggehaald, en vervolgens formatteerde ik perongeluk mijn MP3 partitie... :+ :( |:(

The cyclographing developer

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Ik was een tijdje geleden bij Death_Squad, had een nieuwe computer voor de familie, maar wilde het mobo verwisselen met die in zn eigen computer. Affijn, allebei de computers *helemaal* uit elkaar (in een afgesloten kamer, omdat zn vader doodsbang was voor open computers :o), mobo's verwisseld, we zetten zn eigen computer weer in elkaar, ding start niet op. Je zet em aan, mobo zegt dat ie geen CPU heeft en je moet met de hand de voeding uitzetten.
Ik kruip achter de computer & onder het buro, vraag waar zit dat knoppie?
Hij zegt een rooie (oh oh), ik zie een rooie waarop staat 110, zet em om.
"Nou is dat wel de goeie? Gebeurt n.."
*FWAMM*

Blauwe steekvlam langs me kop, en alle lichten in de kamer uit :D :D

Godzijdank was alleen de voeding naar zn grootje en het mobo nog intact. :P

Verwijderd

Heb 2 weken geleden op mijn stage plaats van de administratie computer een linux server gebouwd..

Vonden en vinden ze nogsteeds niet zo leuk, de hele administratie van een paar jaar foetsie :(

Maar was niet helemaal mijn schuld, stonden 4 identieke pc's naast elkaar waarvan er 1 administratie pc was. En die had ik de dag ervoor op een ander kantoor gezet maar op een een of andere reden is hij toch weer terug gekomen op mijn kantoor :? :?

Verwijderd

Was net de 1e dag op m'n stageplek. moest m'n eigen computer ff in elkaar sleutelen (andere kast + mobo, 256 mb dimmetje erin :9) Kast + mobo had ik uit de opslagruimte vandaan, hier zat tenminste een PS/2 aansluiting op :7 (totaal geen seriele muizen meer in het gebouw |:( )

Alles aangesloten, 3x nagecheckt (je wil geen blunders maken op je 1e dag) Schakelaar over, FLITS door de HELE verdieping, alle stroom uit! AARG!! |:( |:(

Wat bleek : Degene die die kast uit elkaar gehaald had, was met de powerswitch bezig geweest :( had het plasticje van 1 pootje afgehaald, en die kwam tegen het contact van een ander kabeltje aan. Niet goed!

Gelukkig toch nog een leuke stage gehad :) (ff iloveyouvirusje tussendoor enzo...)

Owja. Mobo was nog heel, processor ook, geheugen ook! alleen de kast maar heel snel bij het grofvuil geflikkerd :Y)

• Roel

Roel

screen -x addict

Op vrijdag 01 december 2000 02:38 schreef Vrep het volgende:
Zo heb ik 1x een cd verneukt.
Daarna ben ik goed op de prompts gaan letten :)

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

M'n bureau staat naast m'n bed. En toen ik weer eens een wilde droom had, heb ik in m'n stuiptrekkingen bijna m'n dure 17 inch flatron monitor van 1100 piekies (toen nog wel) aan de kabels op de grond gelazerd. Gelukkig bleef ie nog net op het randje staan, maar het scheelde een haartje *D

Verwijderd

Ik heb eens de bios eeprom van mijn moederbord er uit gehaald en er toen |:(
verkeerd om in gestopt.Dat was een rookpluim en daag moederbord en bios |:(.

• Macros
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Voor ThE_ED:
Mijn servertje op de universiteit had een upgrade nodig, dus ik er naar toe. Monitor eraan enzo, geen beeld. Fuck, wat nu? Wil hem wel netjes rebooten anders weer corrupted files enzo. Hmmm, effe remote inloggen dan maar, maar waar staat een terminal ofzo... nergens, nou ja we staan in de server ruimte dus kan wel effe op een andere server inloggen waar ik een account heb.
Dus server van een stel vrienden gepakt, monitor en toetsenbord eraan, ssh naar onze bak. su naar root en dan reboot, normalieter zie je dan alles afgesloten worden, maar er gebeurde niets en ik kon nog gewoon tikken (duh). Dan maar ctrl-alt-del.
Ik doe het en zie dat het gaat resetten, he, normaal ziet het er anders uit (RedHat stijl).
Shit joh, reboot ik die server van die gasten.
Heb toen nog 4 uur gelachen, maar die gasten waren niet zo blij, hadden een uptime van 98 dagen en hadden al spullen gekocht voor het 100-dagen-uptime feestje. :+
Heb daar nu dus geen account meer :'( en heb ze daarna ook een week of twee moeten ontlopen :)
Maar was super lache. *D

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 02:38 schreef Vrep het volgende:
:'( 97 dagen en een paar uur uptime :'(
We geven altijd een feestje als onze server 100 dagen up. Is eigenlijk geen kunst, maar wel als je dus van die lompe dingen doet :'(

up 65+12:10:16
Nog een maand en dan gaan we feesten :)
Ik vind 24 uur uptime eigenlijk wel genoeg. Elke avond feest . . .

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

- harley punt 4 (alleen scsi cd-roms)
- bios flashen voor verkeerde chipset stepping. (was nog in de tijd van asus sp3 met sis chipset, verdomme 4 verschillende steppings, 4 verschillende biossen :(.
SP3 nu erg kapot gemaakt >:)
- bookmarks, saved games en gein wegformateren
- P3-550E overklokken naar 733 en voeding van fan niet aansluiten. Ik zag dat ie nog net 98 C haalde :o (heeft het gelukkig wel overleefd)
- harde schijf van een oom geformateerd inc. alle drivers. No-name scsi kaart weg moeten flikkeren :D
- tegen een vriendin gezegd dat ze rommel heeft gekocht (na lang sparen). |:( Ze is nu nog boos/verdrietig

Iets wat niet stom van mij is maar van management&systeembeheer:
Op stage kreeg ik toegang tot de testdatabase van MFG/Pro (een soort SAP voor wannabe's). Deze testomgeving werd iedere twee weken geactualiseerd met data uit de echte database.
Ik merk dat ik met de verstrekte user/pasw combo toegang heb tot oa de kostprijs database.
Netjes heb ik dit bij de manager en systeembeheer gemeld. Iemand als ik zou daar geen toegang tot mogen hebben, immers dit is zeer gevoelige informatie.

Hun antwoord:
"mwogh, is toch maar de test database. Dat kan toch geen kwaad?" |:(

Met de consultant heb ik hierom nog hartelijk gelachen :) Geluk voor hun dat ik te vertrouwen was.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Windows98 liep telkens vast dus ik besloot om win2k er op te zetten, ow kwam er te laat achter dat ik er nog 35 divx movies op had staan. geen backup van gemaakt. vandaar gestopt met verzamelen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Opsom-topic

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.