SVCD branden (als data)?

Pagina: 1
Acties:

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Ok, je zou zeggen een veelgestelde vraag, toch kan ik er geen antwoord op vinden.

Ik _was_ in het bezit van een bin/cue files van een film. Deze heb ik uitgepakt met isobuster en de bin/cue file gedelete. Is het mogelijk om de uitgepakte mappen (EXT, MPEG2, SVCD) alsnog te branden zodat het leesbaar is op een DVDspeler?

Ik heb geprobeerd ze als een data cd te branden, maar deze kon mijn dvd speler niet lezen. Aangezien ze bijna 800 mb waren weet ik niet of dit de reden is; wellicht kan mijn DVD speler die niet lezen. In mijn cdrom kon ik de film wel lezen.
(de dvdspeler kan overigens WEL svcd's lezen).
Ook heb ik geprobeerd SVCD als brand optie te selecteren, maar als ik dan het mpg bestand (AVSEQ01.MPG) naar mijn cd drag wordt het geheel meer dan 800 mb (en mijn brander kan maar tot 800 mb).

Ik gebruik overigens WinOnCD (nero gaat niet goed samen met mn brander).

_Devilsown

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Nieuwe VCD aanmaken en alleen de .DAT file er in zetten? (* DPCKippie heeft niet veel ervaring met Winoncd, ik gebruik alleen Nero)

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 15:19

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Je moet hem gewoon branden als SVCD. Wanneer je hem als data brand kan je DVD hem niet lezen.
Als die te groot is moet je hem effe proberen te overburnen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je moet alleen het avesq.dat bestand branden. Je sleept dit bestand gewoon op je HD en nadat ie er op staat, maak je er gewoon blabla.mpg van. Gewoon renamen dus. Vervolgens brand je deze mpeg weer als een SVCD op een cd. Dat het 800Mb+ is hoeft op zich nog geen probleem te zijn, omdat op een (S)VCD meer kan dan op een CDROM, omdat het aantal correctiemogelijkheden op een VCD kleiner is dan op een gewone CDROM. Er past dus meer pure data op. Dit moet gewoon werken.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
...begrijp ik dus goed dat je sowieso de 3 mappen als data cd niet kunt branden wil je hem op je dvdspeler kunnen bekijken?

Het grappige is, alle avesq bestanden die ik heb _zijn al_ .mpg, in die andere twee folders staan wat kleine dat files.
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat er meer op een SVCD kan, maar als WinOnCD aangeeft dat het bv. 814 mb is en mijn brander niet verder kan&mag branden dan een kleine 800 mb.. dan gaat dat toch niet lukken vrees ik. Is de conclusie dus dat je de films in mijn geval dus alleen kan branden met de originele bin/cue files?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 16:46
gewoon met nero een SVCD maken en avseq01.dat de MPEGAV map in droppen, en burn!

volgende keer niet de iso wegpleuren, was makkelijker geweest
Pagina: 1