Hebben huur dvd's een aparte codering of codec o.i.d.?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07
Ik heb een paar weken geleden m'n DVD speler HE1500 van Hiteker omgeruild voor een HE1500z versie.

Nu heb ik een heel zwaar probleem m.b.t. gehuurde DVD's.

Ik heb vorige week Mr. Deeds gehuurd en tot twee keer toe teruggebracht naar de videotheek omdat deze digitale ruis, blokken in beeld etc vertoonde. Soms slaat de speler zelfs vast!

DVD schijfje was schoon en niet bekrast.

Net heb ik Final Destination 2 gehuurd en deze vertoont na een uur spelen dezelfde problemen. Ook hebben de menu's van de extra's hier erg last van. Dit schijfje was ook prima.

De speler wordt niet erg warm. Tevens spelen gekochte DVD's en DVD's die ik van vrienden e.d. geleend heb wel probleemloos af.

Kan het liggen aan het feit dat er wellicht een apart dvd formaat voor 'rental' movies wordt gebruikt?

Ikweet het echt niet meer en ik wil ook geen DVD's meer huren.. Ga niet weer 4 euro aan een dvd huren verknallen welke ik dan in m'n dvd-rom moet gaan afkijken omdat de speler niet meer functioneert.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

klinkt mij als een niet helemaal frisse speler...
dvd's voor verhuur zijn in wezen zelfde als koop...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

MightyRaven schreef op 24 August 2003 @ 21:53:
klinkt mij als een niet helemaal frisse speler...
dvd's voor verhuur zijn in wezen zelfde als koop...
Alleen 'meestal' zonder de extra's

• Hoicks
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 21:55:
[...]

Alleen 'meestal' zonder de extra's
Hoe kan het dan zo zijn dat ik alleen met huur dvd's die problemen ondervind?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoicks schreef op 24 August 2003 @ 21:57:
[...]

Hoe kan het dan zo zijn dat ik alleen met huur dvd's die problemen ondervind?
Hebben die huur DVD's niet altijd een redelijk dikke sticker erop zitten van de videotheek? Misschien dat jouw speler daarmee problemen mee heeft. Onbalans oid. Dat is het enige waar ik aan denk als ik lees dat het alleen bij huur DVD's gebeurd...

They made me do it.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Ik huur heel veel dvd's en ook de extra's zitten er meestal op. Ok, het zijn altijd dvd's uit de eerste serie (bijna altijd) en in latere series zitten meestal meer extra's (om de verkoop weer een boost te geven).

Huur DVD's willen nog wel eens voorzien worden van een dikkere beschermende laag omdat ze heel veel te verduren krijgen (ik huur soms dvd's die volgens mij een atoombom hebben overleefd).

Maar verder zijn huur dvd's totaal niet anders. Dat kan ook niet, want dan voldoen ze niet meer aan de standaard van de DVD.

Ceci n'est pas une signature!

• Hoicks
vehpol schreef op 24 August 2003 @ 22:06:
Ik huur heel veel dvd's en ook de extra's zitten er meestal op. Ok, het zijn altijd dvd's uit de eerste serie (bijna altijd) en in latere series zitten meestal meer extra's (om de verkoop weer een boost te geven).

Huur DVD's willen nog wel eens voorzien worden van een dikkere beschermende laag omdat ze heel veel te verduren krijgen (ik huur soms dvd's die volgens mij een atoombom hebben overleefd).

Maar verder zijn huur dvd's totaal niet anders. Dat kan ook niet, want dan voldoen ze niet meer aan de standaard van de DVD.
Geen stickers op de dvd zelf van de videotheek. Dus dat kan het niet zijn. Of er een dikkere beschermlaag opzit weet ik niet. Zo'n expert ben ik niet op dvd gebied.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik huur ook heel veel, maar nog nooit tegen de problemen aangelopen die je omschrijft, behalve als het heel dik bekraste DVD's zijn.

Er zitten ook nooit andere "Coderingssystemen" op, het is allemaal CSS.

Final Destination 2 laatst gehuurd en gebackupped zonder problemen. (Gewoon CSS)

Speler : Philips DVD 963SA.
Videotheek : MovieMax

Op Final Destination 2 zit trouwens wel een 6.1 DTS soundtrack, bij Mr. Deeds misschien ook? Misschien dat je speler zich daarin verslikt ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-08-2003 22:13 ]

Aannames zijn fataal.

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 10:08
Ik werk zelf in een videotheek.

De dvd's voor de videotheek worden los gedrukt van de koop dvd's. Het is ook soms zo dat de dvd's er anders uitzien m.b.t. de dvd en het hoesje. Er wordt een extra beschermlaag gebruikt. De codec is ook hetzelfde.

Wat vaak wel een probleem is dat er een hoop vettig of viezigheid op zit, waardoor de speler hem niet goed afspeelt. Dit is vaak een groter probleem als krassen op de dvd.

• Hoicks
GaMeOvEr schreef op 24 August 2003 @ 22:12:
Ik huur ook heel veel, maar nog nooit tegen de problemen aangelopen die je omschrijft, behalve als het heel dik bekraste DVD's zijn.

Er zitten ook nooit andere "Coderingssystemen" op, het is allemaal CSS.

Final Destination 2 laatst gehuurd en gebackupped zonder problemen. (Gewoon CSS)

Speler : Philips DVD 963SA.
Videotheek : MovieMax

Op Final Destination 2 zit trouwens wel een 6.1 DTS soundtrack, bij Mr. Deeds misschien ook? Misschien dat je speler zich daarin verslikt ofzo?
En ik heb gewoon alleen maar stereo via een midiset gekoppeld aan de speler :P

Ik heb bij final destination wel gekozen voor 2.0 opstelling.

En wat de FD2 schijf betreft die was brandschoon en zonder krassen.

Wellicht is het dan toch die extra beschermlaag die m'n speler laat nekken. Het zou dan ook goed kunnen dat de speler dan extra veel moeite heeft om op die 2e laag te lezen. want na 1 uur ongeveer doet FD2 dus moeilijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoicks op 24-08-2003 23:15 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, in dat geval gaat het dus mis in de 2e layer, wat kan duiden op focus problemen van de laser, want in layer 2 moet die onder een andere "hoek" komen te staan.

Aannames zijn fataal.

• Hoicks
Terugsturen maar weer dan.. <zucht> wordt de tweede keer al :(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Misschien een keer een echt merk kopen. ;)

(Hoewel, die gaan ook wel eens DOA natuurlijk.)

Aannames zijn fataal.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik ben ook bij iemand geweest die had problemen met gehuurde dvd's alleen om die af te spelen op hun dvd in de pc.
En die voelden verschil in gewicht van de dvd met een orriginele.
En toen heb ik eens 2 dvd's in mijn klauwen gehad en ja hoor er zat verschil in gewicht.
De gehuurde versies waren veel lichter in gewicht en leken mij een ander soort reflectie materiaal te gebruiken.
Misschien heeft daar je dvd speler moeite mee dat het niet helemaal goed wordt gereflecteert.
Huur anders eens een hele bekende dvd zoals de matrix of een van jamesbond misschien dat deze dvd's het niet vertonen.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

GaMeOvEr schreef op 24 augustus 2003 @ 23:52:
Ja, in dat geval gaat het dus mis in de 2e layer, wat kan duiden op focus problemen van de laser, want in layer 2 moet die onder een andere "hoek" komen te staan.
zou je denken (d8 ik ook). Maar het menu van een dvd zit niet echt in de 2e layer.. en hij heeft al problemen met het menu :P

Ik denk dat dat dvd ding gewoon brak is, want zelf een 3e hands cyberhome van 1 euro kan volgekrasde verhuur dvd's nog spelen met hoogstens een schokje bij het schakelen van laag..

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Ik denk eigenlijk ook dat het aan de dvd-speler ligt. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Playstation 2. Mijn eigen dvd's geven nooit problemen, maar gehuurde dvd's regelmatig. Als ik de dvd dan in een andere speler stop, doet 'ie het zonder problemen.
Waarschijnlijk is jouw lens gewoon kieskeurig.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 10:08
215821 schreef op 25 August 2003 @ 08:42:
Ik denk eigenlijk ook dat het aan de dvd-speler ligt. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Playstation 2. Mijn eigen dvd's geven nooit problemen, maar gehuurde dvd's regelmatig. Als ik de dvd dan in een andere speler stop, doet 'ie het zonder problemen.
Waarschijnlijk is jouw lens gewoon kieskeurig.
Nou moet je er wel rekening mee houden dat een playstation 2 ook geen volwaardige dvd speler is.
Pagina: 1