Rabobank screensaver

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:10
Beste Allen,

Uit pure nostalgie heb ik maanden naar een screensaver van de rabobank gezocht.
Uiteindelijk heb ik deze weergevonden, maar hij blijkt voor Windows 3.11 en Windows 95. Als ik hem nu in XP installeer dan zet hij alle documenten (install.exe en coulant.scr) in mijn windowsmap neer. Vervolgens klik ik op install.exe, waarna ik klik op "installeer". Dan krijg ik de volgende melding: "Division by zero in module install.exe at 0001:040A." Ik heb al geprobeerd de compabiliteit te veranderen naar windows 95, helaas zonder resultaat. Weet iemand hoe ik hem aan de praat krijg, of nog geweldiger: kan iemand de screensaver ombouwen (of is dat teveel werk?) naar een versie die wel op XP draait ?

Mijn dank zou uit emotionele en nostalisch oogpunt groot zijn.

http://www.no-overijssel.nl/raboh/software.htm
http://www.no-overijssel.nl/raboh/screen.exe

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mail mij effe, ik woon zelf ook in grunn en kan waarschijnlijk wel aan een werkend exemplaar komen... (Die waar het nieuwe logo in en weer out fade op verschillende plaatsen op je monitor...)

• detulp050
Ik waardeer je moeite, maar het gaat echt om deze screensaver. Ik zal hem even proberen te omschrijven: het gaat om een vast landschap bij dag en bij nacht, waar steeds fietser van rechts naar links door je scherm. Als het donker is, zie je licht op de fiets en in de huizen in het landschap.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

dus niet die rabo-tour de france 2002 screensaver met fietsende tourploeg ? die heb ik misschien nog

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Da's jammer... Die ken ik niet... Die waar ik het over heb is gewoon de algemene voor rabo-medewerkers... Kan kijken of dit mijn vader ook iets zegt, maar ik ben bang van niet :'(

• detulp050
Nee, het gaat niet om die 3D screensaver. Het is een betrekkelijk simpele screensaver. Ik was altijd gek op de lichtjes die bewogen (zoals bijvoorbeeld de skylight van een stad). Dit is de enige die ik ken met lichtjes uit huizen en fietsen. Bovendien heb ik hem gekregen ooit van iemand die me zeer dierbaar is en is overleden (en hoe mooi de andere screensavers ook zijn, deze is bijzonder voor me)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als ik hem installeer naar een zelfgemaakte map (bijv. c:\test) extract ie daar de files heen, en als je dan op dat coulant.scr bestandje klikt draait ie bij mij wel. Als ik rechtermuisknop -> install doe gaat ie vervolgens wel naar het windows-screensaver scherm, maar staat ie niet in het lijstje van screensavers. Ik zal nog es wat proberen om hem automatisch aan de praat te krijgen..

• detulp050
In windows XP, Palomar ?

• Palomar
  • Niet online
yep.. heb je al geprobeerd op dat bestandje coulant.scr te klikken? Of geeft ie bij jou dan ook al errors?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:08
Joah, als je hem installeerd naar een zelfgemaakte map, crasht install.exe wel, maar hou je toch een bruikbare .scr over.
Het gekke is dat als je deze in %windir%\system32 zou zetten dat hij het zou moeten doen, en dat doet hij dus niet. Als je hem dan runt doet hij het echter wel... zeer vaag.
Palomar schreef op 24 August 2003 @ 22:16:
yep.. heb je al geprobeerd op dat bestandje coulant.scr te klikken? Of geeft ie bij jou dan ook al errors?
De coulant.scr die je krijgt als je screen.exe runt, is dus geen screensaver, dat bestand is nog gecomprimeerd. Maar als je de setup gerunt hebt, ondanks de foutmelding, krijg je wel een screensaver..

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 24-08-2003 22:18 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• detulp050
Dan krijg ik deze melding:
C:\test\COULANT.SCR is geen geldige Win32-toepassing.

Waarbij deze melding bij elke locatie voorkomt.

• Xander
detulp050 schreef op 24 August 2003 @ 22:18:
Dan krijg ik deze melding:
C:\test\COULANT.SCR is geen geldige Win32-toepassing.

Waarbij deze melding bij elke locatie voorkomt.
Lees mijn edit ^^

• detulp050
Ik heb hem nu aan de praat, als ik er dubbel op klik !
I love you :@ !

• detulp050
Durf ik te vragen hoe ik hem nu automatisch als echte saver krijg ?

• Xander
detulp050 schreef op 24 augustus 2003 @ 22:34:
Durf ik te vragen hoe ik hem nu automatisch als echte saver krijg ?
Kennelijk wel, maar dat lukt me dus niet :P

• Palomar
  • Niet online
ik kom er net achter dat ie het bij mij gewoon doet :? Ik had mn computer net de hele tijd aanstaan en toen ik terugkwam stond ineens die rabobank screensaver in beeld (waar ik gisteren dus ook wat mee geexperimenteerd had). In de windoes screensqaver properties staat ie wel ingesteld op 'none', maar blijkbaar staat ie stiekem dus wel ingesteld.. misschien moet jij dus ook ff proberen om screensavertijd ff op 1 minuut te zetten, dan rechtermuisknop 'install' doen op colant.scr, en dan gewoon ff wachten.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:48 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:43:
kan het zijn dta de foutmelding komt omdat je nu een nieuwe PC hebt en deze PC te snel is voor die oude software? Dan ligt het dus niet aan XP maar aan de PC!

Volgens mij was er in het verleden een borland compiler die een fout had waardoor op heel snelle PC's de software craste doordat een teller die de snelheid van de machine moest bepalen over zijn nek ging. Met heel snel bedoelde men in die tijd iets van enkele honderden Mhz'en meen ik me te herinneren.
screensaver draait wel op XP. (edit: eh, ja, ik ben vaag, ik bedoel te zeggen dat hij wel op snellere PC's draait :P )
Palomar schreef op 25 August 2003 @ 16:36:
ik kom er net achter dat ie het bij mij gewoon doet :? Ik had mn computer net de hele tijd aanstaan en toen ik terugkwam stond ineens die rabobank screensaver in beeld (waar ik gisteren dus ook wat mee geexperimenteerd had). In de windoes screensqaver properties staat ie wel ingesteld op 'none', maar blijkbaar staat ie stiekem dus wel ingesteld.. misschien moet jij dus ook ff proberen om screensavertijd ff op 1 minuut te zetten, dan rechtermuisknop 'install' doen op colant.scr, en dan gewoon ff wachten.
hmm, krijg ik ook, alleen als ik nog niet ingelogd ben krijg ik na 10 minute die rabobank screensaver, ok, ff kijken hoe ik die uitzet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 25-08-2003 17:02 ]

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

kijk eens in win.ini.. wedden dat daar wat staat

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Palomar
  • Niet online
wedden van niet? :P Nee daar had ik al gekeken.. je had 'vroegah' altijd win.ini en system.ini, maar daar staat allebei niks relevants in. Ik heb nog niet verder gekeken, want het zal hoogstwaarschijnlijk wel érgens staan ;)
Pagina: 1