RAID0 partitie met bestaande data herpartitioneren

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb in mijn pc 2 schijven van 120gb die op raid0 lopen dus 1 schijf van 240gb.
Nu heb ik maar 1 partitie en daar staat behoorlijk wat data op.

Mijn windows xp installatie erg brak en wil dus windows eropnieuw opzetten.

Nu is mijn plan om de partities in te gaan delen en dan een apparte partitie te reserveren voor windows xp dmv partitionmagic zonder al de gegevens te backupen, dus dat ik partition magic de data laat verplaatsen.

Dit is alleen al een keer fout gegaan bij mij, ik was toen al mijn gegevens kwijt.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en is het veilig om dit weer een keer op deze manier te doen?

btw backuppen zal een zware klus worden omdat ik heel veel data heb en dat ik daarvoor heel wat moet branden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 24-08-2003 21:49 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Raid-0 in een noten dop is dat de data in blokken zowel op schijf 1 als schijf 2 staat. Als je dus 1 schijf of volume verliest dan is je data foetsie.

schematisch:

datastroom ABCDEF

schijf 1 bevat: ACE
schijf 2 bevat: BDF

Het gros van de partitie tools kan hiermee gewoon niet overweg, blijft dus iets anders over dan de data te backuppen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pantagruel, da's volgens mij niet zijn vraag/probleem .. Herlees de topicstart :+

duncanvanlinden: sja, het makkelijkst is om voortaan een dikke schijf erbij te zetten als backupschijf. Als je grote waarde aan de data hecht dan zou je sowieso toch geen RAID0 draaien zonder backup .. Indien je er geen waarde aan hecht, dan kun je het boeltje weggooien en alles van scratch af opnieuw indelen, maar dan zou je dit topic toch niet geopend hebben ;)

Verder hoort dit helemaal niet in OH .. Dat wordt dus een enkeltje Opslagmedia & I/O Controllers, compleet met een titelfix :)

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 24-08-2003 22:14 ]