Overclocking mislukt, mobo of proc kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:02
Hoi,

Ik heb zonet mijn Athlon600 willen overclocken. Ik zette de FSB enkele stappen hoger, en plotseling sloeg het systeem uit. Hij deed het niet meer. Aangezien ik zo'n MSI6195(K7Pro)-mobo heb, kon ik zien (aan de D-LEDs), dat het probleem bij de Early chipset Initialization zit. Hier schiet ik nog niets mee op. Mijn systeem doet helemaal niets, zelfs mijn videokaart geeft geen balk boven in het scherm. Wat is er kapot? Mijn mobo of mijn proc?
P.s.: momenteel zit ik op mijn oude PC (P166)

Uw reacties, ik vind dit NIET leuk ;(

M.vr.gr.,

Gilly

• GiLMORE80
Heeft dan niemand een idee wat het probleem is, en hoe ik het kan fixen?

Verwijderd

Gewoon een paar keer aan en uit zetten, alle spanning uit! Anders je MB even resetten!! Dit help zeker!
Ook last van gehad! Klote!
Wel even alle instelling weer terug in bios zetten.

• GiLMORE80
Op donderdag 30 november 2000 20:08 schreef Rogge het volgende:
Gewoon een paar keer aan en uit zetten, alle spanning uit! Anders je MB even resetten!! Dit help zeker!
Ook last van gehad! Klote!
Wel even alle instelling weer terug in bios zetten.
Mijn Mobo resetten, is dit het clearen van het bios? Dan is ie volgens mij niets meer waard. Hoe reset je dan het Mobo. Ik heb een MSI6195, en het enige wat er over in staat, is "Clear CMOS Jumper: JBAT"
Ik zal het dicteren:
----
A battery must be used to reatin the mainboard configuration in CMOS RAM. Short 1-2 pins of JBAT to store the CMOS data.

Note: you can clear CMOS by shorting 2-3 pin, while the system is off. Then return to 1-2 position. Avoid clearing the CMOS while the system is on, it will damage the mainboard. Always unplug the power cord from the wall socket.
----

Dus mijn vraag is dus eigenlijk: wat gebeurt er nu als ik pin 2-3 kortsluit... krijg ik dan de default BIOS instellingen terug, of clear ik de BIOS (helemaal leeghalen).
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen. ;) ;(

Thanx!

Gilly

Verwijderd

je krijgt je default..er staat niet je systeem aan laten staan en die dinges veranderen.
Eersy uitzetten ..ff clearen.. en weer aan

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
jah.. dat jumpertje mot je ff hebben..

of je batterijtje er ff uitwippen en er weer in..

dan hebbie je standaard bioswaarde weer terug en start je pc'tje zo weer op !

suc6 !

(btw. het terugzetten van de standaardwaarden wordt dus CLEAREN genoemt.. dan haal je dus NIET je hele bios leeg ofzo.. is compleet veilig !)

Have a wheelie good weekend!

• GiLMORE80
Alvast bedankt! Jullie horen het nog. Ik ga het NU proberen...

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
jaaaaah mark !!!!! we weten het wel !

Verwijderd

Mag ik ff balen !
:(

• GiLMORE80
Hee medetweakers!

Harstikke bedankt voor het posten van jullie reacties! Om eerlijk te zeggen had ik op het moment van mijn eerste post de moed al opgegeven, aangezien ik ervan uitging dat het bios alleen gecleared kon worden (in mijn oude definitie was dit dus geen optie :) ).
Dus toch maar posten, want ik laat niet voor niets een koetje }:O grazen (ook maar 140 units per dag). En het leverde me mijn oude systeem terug!
Yep, het kostte me heel wat moeite, want het werkte niet gelijk. Ik heb eerst de HD er maar weer in gedaan, hij kwam nog steeds niet verder dan in het begin, na nog een reboot (3x), mijn videokaart dus (hij gaf met die LEDs op een gegeven moment aan dat het daar fout zat:?), deed ie het nog niet. En net toen ik het wilde opgeven, deed ik die vid-kaart terug, en jawel hoor. Nog steeds niets. Na twee keer rebooten, deed ie het dan, alhoewel hij plots stopte, omdat het toetsenbord er niet in zat;). Hij leek het te doen. Toen ik mijn monitor aandeed, kreeg ik nog beeld ook! Ik was niet meer ver, en kreeg hem na vijf minuten dus echt opgestart.

HARSTIKKE BEDANKT ALLEMAAL

Ik heb hem maar gelijk weer een stukje overgeclocked (633MHz), een 'echte' tweaker dus 8-)

Greetz,

Gilly

Verwijderd

[qoute]
Ik heb hem maar gelijk weer een stukje overgeclocked (633MHz), een 'echte' tweaker dus
[/qoute]

Een echte tweaker zou hem al op 800 hebben draaien.

GEINTJE!

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 22:37 schreef markpeters het volgende:
Mag ik ff balen !
:(
Had je die INTEL cpu's ook niet "de deur uit moeten doen" hahaha INTEL rules :D
Pagina: 1