BalusC schreef op 24 August 2003 @ 21:48:
Met PM kan dat inderdaad wel. Vanaf versie 6 al
Maar was deze NTFS partitie vanaf scratch gemaakt of was het voorheen een FAT32 partitie, dat later binnen WinXP werd geconverteerd naar NTFS?
Hoe groot zijn deze partities eigenlijk? De hoogste snelheden haal je namelijk enkel aan het begin van de schijf (de buitenste rand, met het grootste omtrek), daarna nemen de snelheden af.
Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?"

De partitie heb ik met PM gemaakt. Ik heb vrije ruimte van verschillende partities samengebracht en die vervolgens geformatteerd en xp erop gezet.
Naar aanleiding van je post heb ik alle partities nog een keer gebenched en ik ben erachter gekomen dat mijn eerste post niet helemaal klopt.
Mijn c partitie is 5 gb, mijn d partitie 42 gb, beiden scoren rond de 30 mb/s. De e: partitie (25 gb, fat 32) scoort echter al een stuk lager met 20 mb/s. Misschien dat dit verband houdt met wat je schreef over de posities vanaf de buitenste rand van de schijf. Zit de laatste partitie ook altijd op de binnenste randen van de schijf? En kan dit de grote performance drop verklaren?
EDIT: ik heb net met hd tach gebenched, ik zie nu dat vanaf laatste 40 gb de performance idd flink daalt. Het zal dus wel een beperking van de schijf zijn, had ik dit maar eerder geweten dan had ik xp nooit op g: gezet
[
Voor 9% gewijzigd door
TAG_ScorpioN op 24-08-2003 22:24
]