Toon posts:

Gateway PC 466 probleem met ATI RAGE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Gateway PC type 466 (celeron)

Via de helpdesk ben ik achter alle drivers gekomen die bij de pc horen. Alleen werd mij verteld dat de videokaart (op mainboard) een ATI Rage 16mb is.

Ik heb alle soorten drivers geprobeerd maar niets werkt :(

Kan alleen maar 640x480 bij 16 kleuren draaien....

Wie heeft zo'n pc staan en weet welke drivers erbij horen ?????

Je maakt mij er ERG blij mee !

de PC is geboren in 1999 en draait onder windows 98se. Videokaart wordt alleen maar als standaard Videokaart herkend onder Win'98. De Originele dirvers cd is kwijt en dat is dus een kleine ramp.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 21:07 ]

Verwijderd

http://support.gateway.com/support/drivers/ddaStep.asp

daar issie vast te vinden

of hier je serienummer inkloppen

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal (uiteraard) geprobeerd. De serienummer controle werkt alleen in de USA tegenwoordig.

Daar wordt dus verwezen naar de videodriver ATI Rage 16mb, maar deze werkt NIET. Het is voor mij een routineklus maar deze keer dreig ook ik het op te geven..

"We cannot provide personalized information for systems purchased outside the U.S."

Mijn serienummer is (geen geheim) 0001234722

Wie heeft er ook nog een Gateway 466 staan toevalling ?!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 21:21 ]

Verwijderd

Mmja misschien wel handig om te vermelden wat je al wel geprobeerd hebt.

Heb je ook al een ATI gerenic driver geprobeerd :?

bijvoorbeeld : http://mirror.ati.com/sup...nme/winmer1284137192.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 21:52:
Mmja misschien wel handig om te vermelden wat je al wel geprobeerd hebt.

Heb je ook al een ATI gerenic driver geprobeerd :?

bijvoorbeeld : http://mirror.ati.com/sup...nme/winmer1284137192.html
_/-\o_ De oplossing dankzij iemand van de helpdesk: 128vr van Ati Rage !

En dat na 13 keer te hebben gebeld ! Eindelijk

SLOTJE

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Correctie ATi Rage128 vr :) das dus een kaart van ATi, chippie erop is een Rage128VR een kleine broer van de Rage128GL.

Breek je nek voorzichtig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 22:48:
[...]

_/-\o_ De oplossing dankzij iemand van de helpdesk: 128vr van Ati Rage !

En dat na 13 keer te hebben gebeld ! Eindelijk

SLOTJE
Slotje roepen wordt (ook wanneer de TS het doet :o ) niet op prijs gesteld- herlees de GoT Huisregels maar- topics zakken vanzelf weg als ze opgelost zijn. Ze gaan alleen op slot als ze brak zijn, en dat is hier (nipt) niet het geval...

Verder is ook duidelijk waarom je problemen had in eerste instantie: je was niet nauwkeurig genoeg. ATi had twee families kaarten met 'Rage' in de naam, enerzijds de Rage II/Rage Pro/Rage Turbo reeks, anderzijds de Rage128/Rage Fury reeks. Twee families met totaal verschillende driver. Jij zat gewoon de verkeerde driver te proberen, Gateway heeft namelijk beiden op de site staan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 26 August 2003 @ 09:59:
[...]

Slotje roepen wordt (ook wanneer de TS het doet :o ) niet op prijs gesteld- herlees de GoT Huisregels maar- topics zakken vanzelf weg als ze opgelost zijn. Ze gaan alleen op slot als ze brak zijn, en dat is hier (nipt) niet het geval...

Verder is ook duidelijk waarom je problemen had in eerste instantie: je was niet nauwkeurig genoeg. ][ ATi had twee families kaarten met 'Rage' in de naam, enerzijds de Rage II/Rage Pro/Rage Turbo reeks, anderzijds de Rage128/Rage Fury reeks. Twee families met totaal verschillende driver. Jij zat gewoon de verkeerde driver te proberen, Gateway heeft namelijk beiden op de site staan.
Beetje flauw om te zeggen dat IK niet nauwkeurig genoeg zou zijn. Als jij de vraag nauwkeurig had gelezen, had je deze opmerking niet geplaatst !
Pagina: 1