Toon posts:

Digitale 5MP Camera vs EOS 300D

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al enkele dagen aan het lezen in GT maar zit toch nog steeds met een moeilijke keuze. Zal ik een 5 Megapixel camera kopen onder de 1000 Euro zoals de G5 of Olympus C-5050Z. Of zoals er nu veel ophef is omtrent de Canon DSLR EOS 300D en nog wachten.

Even wat achtergrondinfo. Ik heb nu een Olympus C-3040 en ben daar niet tevreden over gezien de weinige instel ogelijkheden. Ik heb nog niet zoveel ervaring in fotografie maar heb er wel een intresse voor. Moet voor mijn werk de komende tijd veel website foto's maken omtrent machines en mensen. Daarnaast hou ik van natuur fotografie en uiteraard vakantie pics.

Mijn twijfel. Zou ik de G5 / C-5050 nu kopen en begin september tijdens vakantie lekker kunnen oefenen of toch maar wachten op de Digitale spiegel reflex 300D die zeker de komende jaren genoeg uitdaging en mogelijkheden zal geven. Maar wel veel duurder is?? G5 is wat kleine en vooral tijdens fietstochten makkelijk of toch de vette 300D.

Ik ben overigens iemand die (nu) niet iedere week met zijn camera op pad is..

Alvast bedankt voor advies hierin. :*)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Sja lastig.. met de G5 kan je heel veel instellen, maar zit je wel vast aan de lens die erop zit. Maar heb je daarentegen wel weer een uitklapbare lcd-scherm. Daarnaast is een DSLR mooi voor de toekomst, uitbreidbaar met lenzen en kijk je optisch i.p.v. via een lcd of viewfinder.

Qua grootte valt het allemaal best mee, hij is zeker groter en je hebt natuurlijk de lens(/zen) die je mee neemt, maar daar hebben ze mooie tasjes voor. En de G5 zou ik ook niet zonder tasje meenemen.

Maar als je het ook als vakantiecamera gaat meenemen moet je goed nadenken over hoelang je je camera mee wilt slepen, een G5 gaat dan iets eenvoudiger (om al niet over de ixus 400 te praten :P).

Zet ze eens naast elkaar en kijk wat jij qua specs belangrijker vindt:

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

T blijft je eigen keuze, waar leg je de nadruk op, want vind jij belangrijk..

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk maar wat ik dus moeilijk vind afwegen is het geld van DSLR het extra geld waard?? Wellicht tegen de tijd dat ik met de G50 alles kan doen dat er veel meer keuze is in Digitale spiegel reflex cameras??

Dat punt houdt me bezig..

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als ik me niet vergis kan je op de G5 ook weer andere lenzen zetten?

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt met een soort ring kun je ook andere lenzen zetten maar dan nog geen speigel reflex camera. Ik krijg toch steeds meer de neiging om te gaan voor de G50 of C-5050 en mogelijk later (1 / 2 jr) pas een nog betere DSLR te kopen. Wellicht is de keuze dan nog groter.

Maar ik hoop dat iemand op het GOT toch betere argumentatie kan aanvoeren omtrent wachten en toch kopen van 300D. :9

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Sorry, ik zie de meerwaarde van dit topic niet in. Je wilt dat mensen alle bestaande 5Mp camera's tegen de 300D vergelijken?
De voordelen en nadelen van de 300D worden hier prima weergegeven Nieuwe DSLR van Canon: EOS 300D

En je zegt helemaal niet wat je met een camera wilt gaan doen. Foto's maken, ja dat kan zelfs een webcam van 20 euro.
Als je aan bepaald budget bent verbonden, dan is alles snel uitgepraat, want de andere compact cams zijn veel goedkoper dan de 300d.

Dus hierbij. slot.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.