[ALG]ERP/CRM informatie op je mobiel

Pagina: 1
Acties:

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Nu er de laatste jaren zo'n explosie is ontstaan van implementaties van SAP, Peoplesoft of andere erp/crm pakketten, zat ik mij af te vraag of er misschien behoefte is aan dit soort informatie op de weg.

Men kan hier bijvoorbeeld denken aan salesinformatie over een specifieke klant als de salespersoon bij die klant is. Of even snel de laatst gemaakte afspraken even doorkijken.

Zelf denk ik dat hier misschien wel iets voor te maken valt. Ik denk dat java hier een goede keus kan zijn gezien veel mobieltjes/pda's enz dit ondersteunen. Webbased is ook een optie maar trekt denk toch teveel dataverkeer en kost dus te veel.

Als iemand al dergelijke producten kent, plaats dan aub een url en je ervaringen (indien voorhanden) :)

Maar de hoofdvraag is dus, of er behoefte aan is!

Verwijderd

Ik heb op mijn vakantiewerk vorig jaar een implementatie gedaan van Tigerpaw (www.tigerpawsoftware.com), een CRM pakket.
Er bestond een third party tool voor, voor software voor de palm.
Syncronisatie was hier the key point en werd gedaan via gsm. Dit kan tegenwoordig blue tooth uiteraard.

Echter waarom dit niet zo'n goede oplossing is om mobiele applicaties voor gsm's te gaan schrijven is dat verkopers meestal een laptop op de baan hebben en zo inloggen op hun programma. Verder wordt sms (ja, sms ja) gebruikt om agenda wijzigingen door te sturen.

De technologie is aanwezig, maar of het echt wel gaat gebruikt worden ....

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 21:36:
Ik heb op mijn vakantiewerk vorig jaar een implementatie gedaan van Tigerpaw (www.tigerpawsoftware.com), een CRM pakket.
Er bestond een third party tool voor, voor software voor de palm.
Syncronisatie was hier the key point en werd gedaan via gsm. Dit kan tegenwoordig blue tooth uiteraard
Nou ik dacht zelf eigenlijk meer aan een oplossing in de trant van een programma op je telefoon en de data staat nog altijd op de server op kantoor en dan via webservices of iets dergelijks die data realtime over te halen (dit gaat met gprs toch relatief snel, zeker als de verbinding er al is). Maar synchronisatie (eventueel via bt) is natuurlijk geen slecht alternatief. Ik ben alleen bang dat mensen dat vergeten.
Echter waarom dit niet zo'n goede oplossing is om mobiele applicaties voor gsm's te gaan schrijven is dat verkopers meestal een laptop op de baan hebben en zo inloggen op hun programma. Verder wordt sms (ja, sms ja) gebruikt om agenda wijzigingen door te sturen.

De technologie is aanwezig, maar of het echt wel gaat gebruikt worden ....
Nou, het is wel zo dat bijna iedereen een telefoon heeft en maar weinig mensen een laptop. Zeker gezien de huidige economie worden laptops alleen verstrekt aan mensen die het echt nodig hebben.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

alienfruit

the alien you never expected

Aha. Volgens mij bestaat er al een programma waarbij je op een gemakkelijke manier gegevens uti een database kan aanroepen vanuit je PDA/Smartphone. Dit werkte beste grappig moet ik toegeven.. Ik zal eens kijken of ik nog kan uitvinden hoe het bedrijf heette!

Overigens vind ik dat GPRS nog niet zo wijd verspreid is hier in Nederland, dat er al zinnig applicatie kan maken die er zo (erg) van afhankelijk is.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

alienfruit schreef op 25 August 2003 @ 03:27:
Overigens vind ik dat GPRS nog niet zo wijd verspreid is hier in Nederland, dat er al zinnig applicatie kan maken die er zo (erg) van afhankelijk is.
Ik vraag me af of je niet moet kijken naar wat er nu mogelijk is, maar wat er over een jaar mogelijk is, met welke systemen.

Anders blijf je achter de feiten aanlopen... :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

alienfruit

the alien you never expected

Nog geen zin in gehad, paar maanden terug nog gedaan, en toen was het nog niet veel.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Voor Exact e-Synegry is er een maatwerk-module aan te schaffen om met je PDA de e-Synergy omgeving te benaderen. Wat eigenlijk niets meer is dan een gestripte versie van de standaard e-Synegry omgeving, html-based dus met de browser...

Exact expert nodig?

Pagina: 1