Toon posts:

[KPN] Vaste aansluiting overnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een huisgenoot van mij gaat verhuizen en op zijn naam staat ons vaste telefoonabonnement. Nu bied KPN de mogelijkheid om een abonnement (en telefoonnummer) over te nemen, dat kost wel 50 euro! Gewoon om even de ene naam in de andere te veranderen.

Anyway, ik post dit niet om te klagen. (Heel Nederland wordt afgezet door kpn, dus op medelijden hoef ik ook niet te rekenen) Ik vroeg me alleen maar af of er misschien een sluiproute is? Is een nieuwe aansluiting misschien goedkoper?

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Helaas niet mogelijk nee.. Je kunt gratis de rekeningnaam en gidsvermelding laten wijzigen, maar.. Die huisgenoot blijft contractant: Bij elke wijziging die je wilt doen heb je hem nodig, en ook blijft hij verantwoordelijk.

Ik meen me te herinneren dat er een studentenhuis-optie was, wat die inhield weet ik niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus toch maar een nieuw vast abonnement afgesloten met BelBasis. Zit echter nu wel te twijfelen, gebruik de verbinding met name voor internet (heb ook een gsm, dus voor het bellen hoef ik het niet te doen, slechts de kick om mijn naam in het telefoonboek terug te vinden :) ) en zou inbellen ook met BelBudget lukken?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13
Niet doen!!

5.1. Ik heb een BelBudget-abonnement, kan ik dan ook naar een 0676-internetnummer bellen?
Ja, dat kan, maar net als bij het andere telefoonverkeer gelden tarieven die drie tot vijf maal hoger zijn dan bij een BelBasis of BelPlus-abonnement. Voor 0676-internetnummers geldt een vermenigvuldigingsfactor van 3,28.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24
50 euro? Bij mij werd €120 of €150 gezegd (weet het niet meer exact meer).

Ik heb toevallig afgelopen week een ISDN-aansluiting aangevraagd, en de aansluiting moest eigenlijk van een particulier (mijn vader) naar mijn zaak (eenmanszaak). Dat zou dus 120 of 150 euro kosten. De primafoon-mevrouw wist echter een work-around: de huidige contractant blijft verantwoordelijk voor de aansluiting en is in feite ook nog degene die het abonnement heeft, maar het factuur & correspondentie adres kon op naam van iemand anders. Het probleem is dan wel dat je elkaar goed moet vertrouwen, wat bij een (ex-)huisgenoot een groter probleem is dan binnen 1 gezin ;)

Verwijderd

Topicstarter
RobbertC schreef op 12 september 2003 @ 19:42:
50 euro? Bij mij werd €120 of €150 gezegd (weet het niet meer exact meer).
Hoeveel een ISDN lijn kost heb ik nog niet nagegaan, maar een analoge lijn €46,58 (incl. BTW). Dus voor jou bedrijf zou dat slechts €39,14 euro zijn...

Overigens, geldt zo'n verhoging ook voor 0900 nummers? Zo niet, kun je gebruik maken van Telediscount.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:38 ]

Pagina: 1