linux op ipaq 3970 zetten

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
ik ben van plan om linux op mijn ipaq te gaan zetten, omdat ik die standaard functies nu wel beetje gezien heb etc.

ik heb ehr 5% ervaring met linux, maar je moet ergens beginnen.
ik zoek dus een site waar een goede howto staat, ook over hoe je CE te backuppen etc. en met duidelijke uitleg, over hoe je wat bereikt (liefst in het nederlands)

ik ben wat aan het zoeken geweest op google, en hier op got. maar veel dingen gaan niet over de 3970 (en ik wil wel mijn bluetooth etc gebruiken als alles werkt) en andere topics gaan heel vaak over hoe je ipaq op een linux pc syncen.....

dus als iemand een goede site of tips weet, ze zijn van harte welkom.

(het gaat dus om een ipaq 3970 en een noob wat linux betreft :))

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-12 10:49

sphere

Debian abuser

Misschien heb je hier wat aan?

http://familiar.handhelds.org

Ik heb nog even voor je op Google gekeken: ./search ipaq+linux

Best nog wel wat hits, probeer volgende keer wat verschillende en/of algemenere queries, dan heb je een grotere kans om wat te vinden :)

Laat eens weten hoe het je vergaat, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Nog even gezocht voor backuppen: ./search ipaq+linux+backup+ce

http://embedded.centuryso...AQ-linux-new-install.html

Zoals je ziet massa's info. :Y)

[ Voor 100% gewijzigd door sphere op 24-08-2003 20:29 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

jackel7007 schreef op 24 augustus 2003 @ 18:49:
(het gaat dus om een ipaq 3970 en een noob wat linux betreft :))
Dan zou ik er niet aan beginnen. Je moet weten waar je mee bezig bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jackbq
wat kan er fout gaan? als het niet gaat zet ik die CE backup terug?
maar naar mijn idee kan ik veel en veel meer met dat ding als er linux op staat ipv ce?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:04

jep

Dat wel, maar is het terugzetten van een backupje wel zo makkelijk? Volgens mij kon je niet terug, not sure though.

• Jackbq
mwoa zo noob ben ik nu ook weer niet :) net het linux gebierd is redelijk nieuw voor mij, ooit wel eens een router opgezet in linux, en redhat web hosting enzo.. maar verder nie veel :s

• Jackbq
ehr wat verwarring:

handhelds.org geeft dit:

PocketPC Restoration
If you save an image of your PocketPC software as described in the WinCE/PocketPC restoration instructions then you will be able to restore it again after installing Linux. These instructions have been tested on PocketPC and PocketPC 2002.

een andere site dit:

Although this procedure does save the Windows CE operating system originally installed on the iPAQ, you may not be able to restore Windows CE after installing Linux.

als ik nu backup en linux derop (probeer) te zetten, kan ik dan op elk moment terug naar win ce? of is er kans dat ik dat ding "sloop".

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-12 10:49

sphere

Debian abuser

Tsja, ik denk dat niemand zin heeft om verantwoordelijkheid te dragen voor het feit dat jij wil gaan spelen met je ipaq. Gewoon even grondig uitzoeken, ik heb geen ipaq om mee te spelen (althans, nog niet }) )

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

SambalBij

We're all MAD here

Je kan, mits goed gebackupd, WinCE achteraf gewoon restoren.
De enige stap waarmee je je ipaq tot paperweight kan reduceren is het installeren van de benodigde bootloader. Als die er eenmaal op staat, dan kun je altijd je WinCE image restoren.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Hmmm.. Ik heb een ipaq 3630 en daarbij kreeg ik een CD-tje om via de PC de originele Pocket PC 2000 er terug op te zetten. Zat deze niet bij je 3970?

Verwijderd

Ik zal effe uit ervaring spreken....

Het enige probleem wat hier aan vastkleeft is de bootloader....
als je die verneukt kun je je ipaq bij wijze van spreken uit het raam gooien.
Dit is bij mij toen ook bijna fout gegaan doordat ik een verkeerde handeling deed (gaat best snel)

Mijn tip

LEES GOED !!!!

Als je het niet vertrouwd... NIET DOEN !!... echt... als je hem sloopt door de bootloader dan ben je heel erg ver van huis.

En voor de rest.... Linux op de 39xx serie valt op dit moment nog errug tegen..
Bepaalde dingen werken niet goed...
In ben echt iemand die echt weg is van Linux op servers en desktop... maar voor de iPAQ hou ik het gewoon bij PocketPC 2002... stukken beter...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 22:30 ]

Pagina: 1