Toon posts:

Kabel internet delen met USB modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met mijn kabelmodem 2 pc's van internet te voorzien ZONDER dat er gewerkt wordt met servers of een computer die altijd aan moet staan??
Ik heb een USB kabel modem van Kabelfoon.

Ik wil dus eigenlijk het signaal dat uit mijn kabelmodem komt, met een USB HUB of USB SWITCH opdelen over 2 computers de onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren en ook GEEN onderling netwerk hebben.
En ze moeten TEGELIJK kunnen internetten.

Is dit mogelijk??
ik zie bij internetwinkels wel USB hubs staan, maar dat is volgens mij om meerdere apparaten aan een USB poort te kunnen hangen.

En ja, ik heb al gesearched, vandaar dat ik sommige woorden IN HOOFDLETTERS heb getypt, daar heb ik deels als iets over kunnen vinden, maar geen antwoord gevonden in mijn specifieke situatie.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Is helaas niet mogelijk, routers hebben altijd alleen een WAN-poort in de vorm van een UTP-aansluiting

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 18:28:
Is helaas niet mogelijk, routers hebben altijd alleen een WAN-poort in de vorm van een UTP-aansluiting
Dit is niet juist want de draytek vigor 2200USB heeft dus wel een usb aansluiting.
Alleen weet ik niet of dit ook werkt met een USB kabelmodem.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 18:28:
Routers hebben over het algemeen inderdaad een WAN poort wat een UTP aansluiting is. Echter, sommige routers hebben een USB poort, zoals de Draytek 2200 USB. Alleen werkt deze alleen met ADSL modems.
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling trouwens,

de input is dus een USB modem, en ik wil graag als output naar de pc's ook een USB kabel.

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ow dan is het antwoord nog simpeler, niet mogelijk, maar 1 pc kan tegelijk een USB aparaat aansturen.

[ Voor 4% gewijzigd door MachoM op 24-08-2003 19:57 ]

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nou, je kan wel natuurlijk usb netwerkadapters op de draytek router aansluiten en dan heb je dus: internet via de kabel -> usb modem -> draytek usb router -> usb netwerkadapter -> usb aansluiting op pc.

dus input usb modem en output usb kabel(s). klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door fjorden op 24-08-2003 21:50 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
De door kabelfoon gebruikte modems hebben voor zover ik weet ook allemaal een ethernet poort.

Daar kan gewoon een elcheapo routertje achter (bv sweex). Kabelfoon gebruikt PPoE. Zolang die router dat kan is er niets aan het handje.

Je moet alleen wel wat netwerkkabels trekken, of je moet voor draadloos gaan.

USB simpel splitten naar 2 PC's kan niet. Zowel kwa IP's als kwa techn. specs niet.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

DJSmiley schreef op 24 August 2003 @ 22:10:
De door kabelfoon gebruikte modems hebben voor zover ik weet ook allemaal een ethernet poort.

Daar kan gewoon een elcheapo routertje achter (bv sweex). Kabelfoon gebruikt PPoE. Zolang die router dat kan is er niets aan het handje.

Je moet alleen wel wat netwerkkabels trekken, of je moet voor draadloos gaan.

USB simpel splitten naar 2 PC's kan niet. Zowel kwa IP's als kwa techn. specs niet.
En die modems van @home hebben wel een usb aansluiting maar die word niet gebruikt door @home. Die macadressen worden niet gebruikt.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

maontje schreef op 25 August 2003 @ 10:32:
[...]

En die modems van @home hebben wel een usb aansluiting maar die word niet gebruikt door @home.
think again my friend, die gebruiken ze wel je kan er zelfs zelf voor kiezen als je het doe het zelf pakket hebt (heb ik dus)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 10:35:
[...]

think again my friend, die gebruiken ze wel je kan er zelfs zelf voor kiezen als je het doe het zelf pakket hebt (heb ik dus)
Nou volgens mij kun je bij @home kiezen voor een usb nic of een utp nic en het modem is een motorola waarvan ze die usb niet provisioneren. (installer zelf kabelinternet voor @home dus vandaar die wetenschap.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1