Toon posts:

PC bevriest, processor te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb ff wat gezocht op het forum, en ik kwam mijn probleem niet direct tegen. Mijn computer loopt soms zonder reden helemaal vast, hij bevriest in feite helemaal. Soms duurt het heel lang (uren) en soms om de 2 / 3 minuten. Ook met opstarten bevriest hij nog wel eens. Heel raar, nooit eerder last van gehad. Videokaart drivers kunnen het niet zijn, want die heb ik altijd gehad en zoals gezegd geen problemen.

Ik zat zelf te denken aan
A. De harddisk loopt op zijn eindje
B. De processor wordt te heet..

Maar voor alle 2 geldt, hoe kan ik dit testen. Ik heb ik mijn bios gekeken voor de temp. van de processor, maar er staat 0 graden. Dus dat geeft ie daar niet aan.

Kan het hieraan liggen?? of moet ik ergens anders zoeken. Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij 0 graden is dan is de kans groot dat hij bevriest ja....

Even zonder ongein.
Voelt het koelblok heet aan of niet. Over het algemeen hecht ik redelijk weinig waarde aan de temps die mijn metertjes aangeven en ga eerder op mijn gevoel af. Als je het koelblok langer dan 5 sec kan aanraken dan wordt hij meestal niet te heet.

ow, de hdd is gewoon een kwestie van de standaard troubleshoot stappen... (debug, fdisk, format, scandisk).

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 24-08-2003 18:07 ]

Verwijderd

Je hebt je PC al op virussen onderzocht? Zo niet, doe dat dan even :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb eens even gekeken in mijn kast, en wat blijkt de Fan zit niet goed vast, nou haalde ik hem er net af en ik kan me herrineren dat ik een tijdje geleden deze schoon en stof vrij gemaakt heb. Het kan zijn dat ik hem verkeerd om erop gezet heb. Hij moet toch koude lucht over het koel blok blazen?? of juist andersom?

Ps. heb inderdaad ook op virussen gezocht, maar niets gevonden, Had zelf heel XP eropnieuw opgezet :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 18:17 ]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
de meeste koelers blazen koude lucht over het koelblok heen jah

Verwijderd

Topicstarter
Thanks..dat zal het probleem wel over zijn. Maar goed dat de beveiliging van mijn AMD werkt. Mensen bedankt...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

over het algemeen blaast de fan lucht naar de heatsink toe, het kan ook andersom, dan koelt hij ook wel, maar hoe zit het nou met dat koelblok kan je die aanraken, en wat voor dingen heb je uitgehaald met je PC sinds hij begon te "bevriezen"? heb je anders nog specs (mobo, CPU, videokaart etc.)?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Er staan ook de voorwaarden in die wij aan een topicstart stellen, onder andere dat je volledige specs dient te geven, aan te geven welk besturingssysteem je draait en welke (BIOS)instellingen je gebruikt en dat je dient te vertellen wat je zelf allemaal gedaan hebt voor hier een topic te openen. 'ff wat gezocht op het forum' zegt nou niet bepaald veel.

Je loopt hier al wat langer rond en zou de klappen van de zweep ondertussen wel mogen kennen. Als je een opfrisser nodig hebt: de GoT Huisregels

/faq/specs/zelfwerkzaamheid - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.