Zwart scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:02
Ik heb gisteren eindelijk mijn waterkoeling ingebouwd, maar bij het opstarten blijft het scherm zwart (lampje wordt ook oranje).
Mijn harde schijven spinnen netjes op en het lampje op het mobo brandt ook gewoon. Het vreemde is dat ik geen piepje hoor van het moederbord uit, om te horen of alles in orde is (ontbrekend of beschadigd geheugen/videokaart ed).

Dus toen ben ik langzaam begonnen met het probleem op te sporen.
Eerst de videokaart controleren op beschadigen (ik heb enorm voorzichtig alles ingebouwd, maar ja, je weet nooit), toen een oud kaartje erin gegooid (TNT1). Maar nog steeds hetzelfde.
Daarna het geheugen eruit en ander erin (een reepje 256mb PC2400 Corsair).
Toen alle kaarten (behalve de grafische), harde schijven, floppy's eruit gehaald (volledig, dus voeding- en ide-kabels). Maar niets hielp.

Mobo blijft nog over, maar ik ken zo 1,2,3 niet iemand die ook een DDR-amd-bordje voor Athlon-XP heeft "liggen", zodat ik mijn mobo daar even in kan bouwen en uittesten of ie beeld geeft.
Het zou dus het mobo kunnen zijn, maar als ik die terug moet sturen, vrees ik dat ik hem 6 weken ofzo kwijt ben. Wat is jullie ervaring hiermee (heb hem bij Salland automatisering in januari gekocht). Ik ga zowiezo morgen even bellen met ze, maar het benieuwde mij wat jullie visie hierop is).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Misschien heb je je CPU gecrushed :p (Zou ook nog kunnen)

Misschien helpt een bios reset

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Zie [rml][ Systeem] Geen beeld na het uit/in elkaar zetten van de pc[/rml] voor enige hints. Maar ik ben er zelf ook nog niet uit. Ik kom ook op het moederbord uit. Je processor is toevallig niet naar de haaien (ik zie namelijk niet dat je die getest hebt)? Ik was alleen geen waterkoeling aan het inbouwen, maar de processor proberen te unlocken.

• Universal Creations
Ik heb idd al gecontroleerd of mijn cpu gecrasht is (zouden ze dan allebei moeten zijn) en ook al de bios gereset (zelfs een keer de batterij eruit gehaald). Overigens zou hij volgens mij zelfs zonder cpu beeld moeten geven van de bios uit (self-tests enzo).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Universal Creations schreef op 24 August 2003 @ 17:59:
Ik heb idd al gecontroleerd of mijn cpu gecrasht is (zouden ze dan allebei moeten zijn) en ook al de bios gereset (zelfs een keer de batterij eruit gehaald). Overigens zou hij volgens mij zelfs zonder cpu beeld moeten geven van de bios uit (self-tests enzo).
Nee. Zonder CPU geen beeld. Kan je ergens een andere CPU lenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 24-08-2003 18:00 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Universal Creations
Microkid schreef op 24 August 2003 @ 18:00:
[...]

Nee. Zonder CPU geen beeld. Kan je ergens een andere CPU lenen?
Heel moeilijk, de meeste die ik ken hebben of een P4 of een veredelde typemachine, helaas dus. Maar ik zal zowiezo gaan rondvragen idd. En eventjes de cpu's omwisselen, of er maar eentje inzetten.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Met dat lampje dat oranje wordt bedoel je je lampje op je monitor??? Ik zou geen ander lampje kunnen bedenken, maar 'just to be sure'.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

_the_crow_ schreef op 24 August 2003 @ 20:41:
Met dat lampje dat oranje wordt bedoel je je lampje op je monitor??? Ik zou geen ander lampje kunnen bedenken, maar 'just to be sure'.
Jah, die bedoelt hij. Volgens mij is dat een soort standby lampje ofzo.

Ik heb geconstateerd dat het moederbord kapot is. ;( Ik heb al EPoX 8RDA3+ besteld. :9~

Tip aan TS: Haal het geheugen eruit en zorg dat er voor de rest ook niets anders in zit dan je mobo, je cpu en je vid card (met monitor eraan). Boot vervolgens en luister of je case speakertje gaat piepen. Als hij dat doet is het niet je moederbord. Als hij het wel doet is hij 99% zeker dood.

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 20:45:
[...]
Jah, die bedoelt hij. Volgens mij is dat een soort standby lampje ofzo.

Ik heb geconstateerd dat het moederbord kapot is. ;( Ik heb al EPoX 8RDA3+ besteld. :9~

Tip aan TS: Haal het geheugen eruit en zorg dat er voor de rest ook niets anders in zit dan je mobo, je cpu en je vid card (met monitor eraan). Boot vervolgens en luister of je case speakertje gaat piepen. Als hij dat doet is het niet je moederbord. Als hij het wel doet is hij 99% zeker dood.
Dat had ik eigenlijk al gedaan en idd het speakertje doet het niet.
Ik ga overigens nog even proberen om met 1 cpu te werken (en dan omwisselen) in de hoop dat een cpu is overleden (minder erg dan mobo).
Ik ben nu bij mijn ouders aan het inetten, omdat ik thuis slechts 1 pc heb (begin sterk te twijfelen of ik wel een echte tweaker ben). Dus zal ik morgen wel even op mijn werk wel even doorposten of het gelukt is.
Als het nog lukt, zal ik misschien zelfs vanavond nog kunnen posten.

• Mishmash
  • Laatst online: 24-07 20:19
Heb je er toevallig geen CPU spacer tussen gedaan die niet voor jouw core bestemd is? Dat was namelijk mijn fout..... 8)7 Ik had een troughbred core en een palomino cpu spacer, kortsluiting en weg processor. Was trouwens beetje zwart geblakert aan de onderkant.... |:(

• Universal Creations
Mishmash schreef op 24 August 2003 @ 20:49:
Heb je er toevallig geen CPU spacer tussen gedaan die niet voor jouw core bestemd is? Dat was namelijk mijn fout..... 8)7 Ik had een troughbred core en een palomino cpu spacer, kortsluiting en weg processor. Was trouwens beetje zwart geblakert aan de onderkant.... |:(
Nee geen spacer gebruikt (heb overigens wel geprobeerd om zo'n tbred spacer te bemachtigen, maar dat viel zwaar tegen). De cpu's zien er nog als nieuw uit, behalve dat ik ze bij aankoop unlocked heb om dual te kunnen draaien, maar dat bison-elektro streepje is weg te halen mocht het een garantie verhaaltje worden voor de cpu.

• Mishmash
Universal Creations schreef op 24 August 2003 @ 20:53:
[...]

Nee geen spacer gebruikt (heb overigens wel geprobeerd om zo'n tbred spacer te bemachtigen, maar dat viel zwaar tegen). De cpu's zien er nog als nieuw uit, behalve dat ik ze bij aankoop unlocked heb om dual te kunnen draaien, maar dat bison-elektro streepje is weg te halen mocht het een garantie verhaaltje worden voor de cpu.

• Mishmash
^^ Ik zou je processoren toch maar ff laten testen op een andere pc....

• Universal Creations
Even een update (sorry voor het schoppen)

Ondertussen heb ik zowel de cpu's als het moederbord getest en allebei (of beter gezegd: alledrie) zijn defect :(
Ik heb RMA aangevraagd en morgen stuur ik het op.
Ondertussen heb ik maar mijn oude BH6 met Celeron300A@464A uit het stof getoverd en in mijn Lian-Li gebouwd met mijn Watergekoelde Radeon 9700Pro. Hmmm, iets zegt mij dat de verhoudingen in mijn systeem momenteel een beetje scheef zijn (volgens mij kan ik nog wel redelijk 3D-Mark2003 draaien |:( ).

Pagina: 1