Kopieren gaat onder winxp fout, onder win98 goed

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ALs eerste: weet ik niet of dit het juiste forum hiervoor is.

Ik heb op mijn pc windows98 en windowsxp staan als dualboot. Nu wil ik overstappen op volledig windowsxp en dus win98 eraf halen. Maar dit heb ik nog niet gedaan omdat het kopieren (van teksten/plaatjes) niet goed werkt onder winxp. De tekst is dan steeds om de zoveel cm verschoven en sluit niet aan. De plaatjes worden ook verschoven. Dit resulteerd dus in een slordig haast niet te gebruiken kopie. Ik heb niet echt een idee waar het aan ligt.
Ik werk met:
-HP Scanjet 5p SCSI scanner
-HP scanjet copy utility (directe 1:1 copieer utility)
-CANON S450 usb printer
Gewoon scannen met de ingebouwde XP scansoftware in xp gaat wel goed, maar zodra ik die copy utility gebruik wordt de boel dus verschoven. En aan die xpsoftware heb ik niks, dat is meer voor als je wil scannen om digitaal het plaatje op de pc te krijgen. Je kan dit wel gaan afdrukken maar dat is meestal niet precies in zelfde formaat als origineel en daarnaast kost dat een extra handeling.
Iemand een ideE?

Verwijderd

robbertb schreef op 24 August 2003 @ 17:41:
ALs eerste: weet ik niet of dit het juiste forum hiervoor is.

Ik heb op mijn pc windows98 en windowsxp staan als dualboot. Nu wil ik overstappen op volledig windowsxp en dus win98 eraf halen. Maar dit heb ik nog niet gedaan omdat het kopieren (van teksten/plaatjes) niet goed werkt onder winxp. De tekst is dan steeds om de zoveel cm verschoven en sluit niet aan. De plaatjes worden ook verschoven. Dit resulteerd dus in een slordig haast niet te gebruiken kopie. Ik heb niet echt een idee waar het aan ligt.
Ik werk met:
-HP Scanjet 5p SCSI scanner
-HP scanjet copy utility (directe 1:1 copieer utility)
-CANON S450 usb printer
Gewoon scannen met de ingebouwde XP scansoftware in xp gaat wel goed, maar zodra ik die copy utility gebruik wordt de boel dus verschoven. En aan die xpsoftware heb ik niks, dat is meer voor als je wil scannen om digitaal het plaatje op de pc te krijgen. Je kan dit wel gaan afdrukken maar dat is meestal niet precies in zelfde formaat als origineel en daarnaast kost dat een extra handeling.
Iemand een ideE?
Jij hebt een zelfde probleem als ik dit is onder XP niet goed te krijgen het is al een heleprestatie om de scansoftware aan de praat te krijgen. Ik ben er mee gestopt en geef het echt niet zo gauw op hoor. Er zit denk ik niets anders op dan een andere scanner te kopen. HP werkt ook niet meer mee met nieuwe drivers, want daar zit het m.i. in. 8) 8)

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 17:49:
[...]

Jij hebt een zelfde probleem als ik dit is onder XP niet goed te krijgen het is al een heleprestatie om de scansoftware aan de praat te krijgen. Ik ben er mee gestopt en geef het echt niet zo gauw op hoor. Er zit denk ik niets anders op dan een andere scanner te kopen. HP werkt ook niet meer mee met nieuwe drivers, want daar zit het m.i. in. 8) 8)
Meen je dat serieus? omdat je er zo vrolijk op reageerd. Wel raar dan want hij doet het wel deels :/ En een nieuwe scanner kopen vind ik echt zonde dat ding was destijds echt ranzig duur, en hij is niet stuk :/
Wat voor scanner heb jij dan?

• robbertb
  • Niet online
Ik weet niet of het wel aan de scanner ligt maar misschien meer aan de software? Gewoon scannen gaat wel goed, alleen kopieren niet.

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

• robbertb
  • Niet online
hmm thanx _/-\o_
Dus is bekend probleem.. Ik heb nu iCarbon geinstalleerd, kijken of dat bevalt..

Hmm met greyscale copy lijkt ie toch kleuren te gebruiken?
Pagina: 1