Nu ik mij enigzins verdiept heb in c++ probeer ik al een tijdje meer kennis te verkrijgen over OpenGL. Maar wat ik ook doe, geen enkel voorbeeld komt foutloos door de compiler of builder.
De .dll, .lib en .h files heb ik allemaal in de juiste directory gezet, maar als ik een voorbeeld probeer te builden (nadat er eindelijk geen errors meer in zitten) krijg ik de volgende errors.
Errors:
Ik heb geen flauw idee wat deze errors betekenen en hoe ik ze op kan lossen.
De .dll, .lib en .h files heb ik allemaal in de juiste directory gezet, maar als ik een voorbeeld probeer te builden (nadat er eindelijk geen errors meer in zitten) krijg ik de volgende errors.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #include <GL/glut.h>
int main(int argc, char** argv)
{
glutInit(&argc,argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_DEPTH);
glutInitWindowSize(500,500);
glutInitWindowPosition(0,0);
} |
Errors:
code:
1
2
3
4
5
| Linking... Helloworld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _glutInitWindowPosition@8 Helloworld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _glutInitWindowSize@8 Helloworld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _glutInitDisplayMode@4 Helloworld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _glutInit@8 |
Ik heb geen flauw idee wat deze errors betekenen en hoe ik ze op kan lossen.
offtopic:
Ik begrijp dat dit voor de meesten als een ongelovelijke n00b-vraag overkomt, maar ik heb me serieus proberen te verdiepen in de materie en heb het nu eigenlijk al bijna gehad.
Sorry voor het verprutsen van de layout.
Ik begrijp dat dit voor de meesten als een ongelovelijke n00b-vraag overkomt, maar ik heb me serieus proberen te verdiepen in de materie en heb het nu eigenlijk al bijna gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Opi op 24-08-2003 17:29 ]