Toon posts:

CD-ROM drive dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb even een vraagje. Sinds een paar dagen weigert mijn CDROM speler nog enige CD's te lezen; muziek, data, RW, het maakt allemaal niet uit.
Hij heeft wel spanning en in de BIOS wordt hij ook gewoon herkent als zijnde een CDROM speler. Daar dus niets aan de hand.
Tijdens het opstarten test hij de drive ook zoals normaal en in Windows wordt hij ook nog steeds herkent.
Als ik op het eject-knopje druk dan komt de lade er netjes uit, ik doe er een cd in, druk weer op het zelfde knopje, de lampjes van de drive gaan even knipperen en vervolgens gebeurt er niets meer.
Normaal hoorde je hem ook opspinnen, maar hij blijft nu helemaal stil.
We hebben een tijdje geleden verschillende stroomstoringen gehad in huis, kan het hier aan liggen? Is de CDROM drive stuk, of zijn er tips?

Thanks alvast!

Verwijderd

mss eens erover gaan met zo'n reinigingskitje?
mss is je lens gewoon vuil...
anders denk ik dat-ie naar de haaien is

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
ik heb ook het zelfde probleem nu gaat ie zelfs niet meer open :(
voor de rest ook in bios herkent enzo
is een aopen 40x op een epox 8kta3 moederbord.

Eigenlijk heb ik hem al afgeschreven

Verwijderd

Inderdaad ff een schoonmaak cd'tje erin gooien, of als je het beter wil doen ff het apparaat openschroeven en zelf de lens schoonmaken met een wattenstaafje in combinatie met wat water, of een HEEL klein beetje wasbenzine. dan het ding weer netjes dichtmaken (vergeet die kleine flatcables niet, die zitten bij sommige drives erop) , en dan nog eens proberen. Zo heb ik mijn eigen Plextor 8x4x32 weer aan de praat gekregen, draait nu al weer een jaar zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, maar het lijkt alsof hij niet eens opspint en dan heeft een schoonmaaksetje ook geen zin... ik kijk wel ff. thanks.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 16:20
ff op een ander ide kanaal aansluiten maybe?
want volgens mij zorgt de PC voor de aansturing.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als hij helemaal geen geluid meer maakt, is gewoon de motor naar de kleren of de lens. Zelfs als ie smerig is hou hij igg de moeite doen om nog op te gaan spinnen.

Schoonmaaksetje weegt misschien niet eens meer wat op. Koop maar gelijk een andere, dan verspil je ook geen geld aan reinigingsCD's die echt niets kunnen verhelpen.

/dev/null

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je een nieuwe koopt, waarom niet gelijk een DVD-rom ...want de 52 speed cdroms maken een KLERE herrie dus die raadt ik af, en WAAROM hebje 52x speed nodig...boven de 32x speed merk je er niets van!

DVD-rom is daardoor veiliger...en vaak stiller!

There is no place like ::1

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 15:23

w0w

kun je via windows de cd-speler nog openen (rechterklik-eject). Hoe oud is het ding eigenlijk? probeer eens een ander IDE kanaal en probeer hem eens te zetten op CS, MA en SL?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:26

Valkyre

Kitesurf FTW!

even een tipje het is misschien handig om in je start posten ook even te vertellen watvoor 1 CD-rom speler je hebt (Merk + Typen)
en in dit geval ook handig om te verttellen hoe oud hij eigenlijk is!

iRacing Profiel

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

zit er nog garantie op :? De CD-rw's 40/4048 CRW van aopen gaan nogal vaak stuk. binnen de garantie kan je een RMA doen, doen ze niet moeilijk over....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1