350 watt ATX voeding in een amd k6 3d processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• djfryslan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12-2022
Omdat ik een nieuwe videokaart in m'n pc heb, namelijk een 'NVIDIA GeForce4 MX Experience' (64 mb) valt mijn pc op de raarste momenten uit.

Nu heb ik gelezen dat dat kan komen doordat de voeding onvoldoende watt heeft, namelijk 250 watt.

Nou wil ik er een 350 watt ATX voeding in zetten, maar kan mijn processor dat wel aan?

Het werkgeheugen is nu ook 64 sdram en dat wil ik verhogen naar 128 of 256 sdram.

Kan iemand me zeggen of dit allemaal mogelijk is? En als het onmogelijk is, wat ik dan het beste kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door djfryslan op 24-08-2003 17:07 ]

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
welkom op GoT
Dit graag lezen eer je post :)
en lees ook es de FAQ door :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mr.CeeJay op 24-08-2003 17:12 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:57

DatraxZ

TrueCrypts Everything

een 250 Watt trek dat normaal wel...
wel de goeie drivers geinstalleerd?
en memory upgraden zal ook wel gaan.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Denk dat je geheugen de bottleneck is, ik zou meteen 256 MB erbij zetten, al dan niet 512 MB

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik denk dat ik het probleem al zie. Heb je toevallig een chipset met ALi Alladin IV of V chipset? Daarvan is bekend dat het AGP-slot niet voldoende voeding kan leveren aan een zwaardere videokaart.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sommige (oudere) ssocket 7 moederborden kunnen nog niet goed overweg met nieuwere agp kaarten. Er zit dan wel een agp slot op, maar je kunt vastlopers etc. krijgen. Dat zou dus ook bij jou de oorzaak kunnen zijn van die vastlopers. 250 watt is relatief weinig voor een amd athlon systeem met zware videokaart, maar een K6 met een geforce mx'je trekt veel minder stroom dus ik denk dat 250 watt dan wel (ruim) voldoende moet zijn.

Ik heb ook nog een amd k6-500 systeempje met voodoo3, 290MB geheugen oid en 2 harddisks staan. Deze heeft tijden stabiel op een 200watt AT voedinkje gedraaid. Die voodoo 3 is wel agp, maar gebruikt de agp functies niet zeg maar.. dus die kaart levert geen problemen op. Ik heb ook wel es een 'moderne' geforce 2mx in dat systeem geprobeerd en dat leverde alleen maar problemen op.

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 24-08-2003 17:23 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Nou wil ik er een 350 watt ATX voeding in zetten, maar kan mijn processor dat wel aan?
Waarom zou je CPU dat niet aan kunnen? Je CPU gebruikt X aantal Watt en dat vraagt ie aan de voeding. Als jij een zwaardere voeding in je computer zet komt er niet meer belasting oid op je CPU hoor, die blijft even veel vragen :)

The devil is in the details.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

DatraxZ schreef op 24 August 2003 @ 17:13:
een 250 Watt trek dat normaal wel...
wel de goeie drivers geinstalleerd?
en memory upgraden zal ook wel gaan.
Ja? Leuk dat je dat zo zegt maar dit is wel onzin. Een 250Watt Enermax trekt het denk ik wel, maar als je een AOpen gebruikt of een noname voeding dan niet. Lees maar eens:

http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply/

MechWarrior || Monsters Game

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
GambitRS schreef op 24 augustus 2003 @ 17:23:
[...]

Ja? Leuk dat je dat zo zegt maar dit is wel onzin. Een 250Watt Enermax trekt het denk ik wel, maar als je een AOpen gebruikt of een noname voeding dan niet. Lees maar eens:

jah, en daar worden wel even dikke amd XP's in gebruikt... in dit systeempje een magere k6.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:57

DatraxZ

TrueCrypts Everything

GambitRS schreef op 24 augustus 2003 @ 17:23:
[...]

We hebben het niet over een Athlon palonimo 2000+ of zo hé...

ps. topic titel lichtjes wijzigen zou geen kwaad kunnen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DatraxZ op 24-08-2003 17:34 ]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
GambitRS schreef op 24 August 2003 @ 17:23:
[...]

Complete onzin. Ga aub Aopen niet vergelijken met b-merken. 250 W van Enermax, Antec, Aopen, Q-technology, chieftec zijn allen voldoende voor een dergelijk systeem. Een no-name of b-merk voeding (zoals Qtec) zal er idd wel eens moeite mee kunnen hebben.
Voor extra duidelijkheid: de power supply is hier het probleem echt niet!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35
GambitRS schreef op 24 August 2003 @ 17:23:
[...]

Het gaat hier om een AMD k6. Aan 250 Watt heb je echt wel genoeg, met 200 wil het zelfs nog wel lukken. :)

Hmm, 3 quotes :?

[ Voor 3% gewijzigd door AttiX op 24-08-2003 17:30 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:25
Welk moederbord gaat het hierom, ik weet van bepaalde DFI moederborden die destijds veel verkocht werden in K6 systemen dat ze ipv de minimale 6A die ze moeten leveren om aan de specs te kunnen voldoen veel minder leveren aan het AGP slot.
Oplossing hiervoor: solderen. slappe voltageregulator weghalen, andere plaatsen. Of als je het aandurft: output van voltageregulator loshalen, 3.3V lijn uit je ATX PSU direct in het moederbord solderen op de plaats waar je de voltageregulator weggehaald hebt.

Overigens zie ik met VIA MVP3 systemen geen enkel probleem zitten met een nieuwere kaart, met een oudere revisie Ali chipset des te meer.

BTW: het is niet je voeding, ik trek hier met een 110W A-merk voeding een K6/3+ 450, 96MB SDRAM, 4.5GB 7200RPM SCSI disk, 48X fikker (ja, dat trekt een K6/3+ makkelijk), Plex 40X CD-ROM, een 3COM 3C905TX, SBLive 1024, TV-kaart en een Matrox G550.

Verwijderd

PMG Faq: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Welke voeding heb ik nodig?
1) Omdat ik een nieuwe videokaart in m'n pc heb, namelijk een 'NVIDIA GeForce4 MX Experience' (64 mb) valt mijn pc op de raarste momenten uit.

2) Nou wil ik er een 350 watt ATX voeding in zetten, maar kan mijn processor dat wel aan?
1) Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen / Windows XP en 2000 BSOD guide

2) Ja

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ikzelf heb een K6-500 gehad, met cd-rom, cd-brander, netwerkkaart, geluidskaart,voodoo3-kaartje, en die deed t perfect op een 135watt voeding. Zelfde mening als _JGC_ , moet t gewoon doen!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Second that :P

TS:

Welkom op GoT iig :)

Je bent als ik je openingspost goed interpreteer in ieder geval langs de Hangen en Opstarten troubleshooter gegaan- dat is goed :)

Helaas heb je veel te weinig specs in je openingspost gegeven voor ons om er iets mee te kunnen. Daarom (en vooral om dat daardoor de discussie alle kanten opgaat) gaat deze topic helaas dicht.

Naast de links hierboven zou je vooral eens naar twee dingen moeten kijken:

- er is een known issue met de ALi Aladdin V chipset en nVidia video kaarten. Met nieuwe revisies chipset en nieuwe chipset- en VGA drivers wordt het enigszins aangepakt, maar als jij een Aladdin V chipset hebt op je moederbord dan is dit zeker iets om naar te kijken.
- ongeacht chipset is het ten zeerste aan te raden je chipset drivers eens te updaten (je zegt niet welk OS je draait of welke driverversie je gebruikt...)

Kortom zat om uit te proberen, deze topic is al brak dus gaat dicht, maar als je eea uitgeprobeerd hebt en je er nog niet uit bent, open een nieuwe topic, maar dan wel met volledige specs van je hardware, welk OS je gebruikt en welke driverversies, een volledigere beschrijving van de 'raarste momenten' waarop hij vastloopt en tenslotte exact wat je allemaal zelf geprobeerd hebt om het op te lossen. Dan kun je reacties gaan krijgen waar je wat aan hebt.

- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.