Toon posts:

[SQL] Meerdere malen "Select" *

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1. Als ik in mijn (ASP) script meerdere malen verschillende items uit mijn tabel wil selecteren is mij niet geheel duidelijk of ik dan in 1 & dezelfde query meerdere malen "Select" kan gebruiken, en zo ja, onder welke voorwaarden, of dat ik dan verderop in mijn script weer een query kan plaatsen.

2. Als ik op met uitkomst van een eerdere query een nieuwe tabel maak en daar weer een query op wil los laten, kan ik dan gewoon verder in mijn script een nieuwe query plaatsen, en zo ja, onder welke voorwaarden ? |:(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe bedole je dat je meerder malen verschillende items uit een tabel wilt halen? Geef eens wat voorbeeld queries? Verder hangt het af van de gebruikte database of deze meerdere queries ondersteund.

Vraag twee is redelijk onduidelijk; nogmaals; probeer wat relevante voorbeeldcode te posten zodat we met je mee kunnen denken....

Heb je verder de bekende plaatsen gecontroleerd voor antwoorden op je vragen ?

P&W FAQ - SQL

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 24-08-2003 17:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Select kan je maar 1 keer in een querie gebruiken.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien heb je wat aan UNION?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
of een sub query, dan kan je volgens mij wel 2x select gebruiken, maar das voor mij alweer te lang geleden, dus succes met verder zoeken :P

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zou haast zeggen dat je nog niet genoeg met SQL gedaan hebt, aangezien je deze onduidelijke en wat rare vragen stelt.

Wellicht is het aan te bevelen een wat "verder gaande" tutorial door te nemen (bijv een asp+sql tutorial) of er een goed boek voor uit te zoeken.

Vooral je tweede vraag is wat vreemd, je kan tenslotte gegevens uit meerdere tabellen tegelijk, op een door jouw gespecificeerde manier aan elkaar gekoppeld, halen en die weer zodanig verwerken dat het precies doet wat jij wilt.
Maar anderzijds, je eerste vraag is eigenlijk net zo vreemd. Uiteraard kan je gegevens van meerdere tabellen aan elkaar koppen en meerdere gegevens tegelijk uit een tabel halen, 't hangt allemaal af van je eisen en wensen.

Om te beginnen zou je iig hier de vragen een stuk beter kunnen uitdiepen, want nu zijn er allerlei onduidelijke en imho geen enkele duidelijke antwoorden te geven die je alleen maar van de regen in de drup helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Door Kunem - Monday 25 August 2003 10:36

Het gaat er hier om dat ik eerst de results van de 1ste query moet verwerken, voordat ik met de 2e kan beginnen, maar ik vraag mij af of dit de juiste wijze is,
hoewel hij wel werkt.

sql="Select ID, Project_1, Maandag, Ma_Start, Ma_Eind, Ma_Max from Beschikbaarheid Where Project_1 Like '-1' and Maandag Like '-1'"

rs.Open sql, conn

<%
script
%>

<%
rs.close
sql="Select ID, Project_1, Dinsdag, Di_Start, Di_Eind, Di_Max from Beschikbaarheid Where Project_1 Like '-1' and Dinsdag Like '-1'"
rs.Open sql, conn
%>

<%
script
%>

<%
rs.close
conn.close
%>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. Hoe zou het 2e SQL Statement eerder uitgevoerd kunnen worden dan het 1e? :?

* gorgi_19 ziet, afgezien van enkele QuickStartproblemen, geen echte problemen.

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 25-08-2003 11:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heeft iemand dan ook een verklaring voor het feit dat ik bij onderstaande code geen foutmelding krijg, maar ook geen update, wanneer ik de standaardwaarde '0' invoer,
dan geeft ie wel output, 1 testveld staat op '-1'.

<%
rs.close
sql="Update Rooster Set Ma_8 Like '-1' Where Beschikbaarheid.Ma_Start Like '8' Inner Join Beschikbaarheid on Rooster.ID=Beschikbaarheid.Id"
sql="Select * From Rooster Where Ma_8 Like '-1'"
rs.Open sql, conn

%>

Verwijderd

Topicstarter
Herstel: 1 testveld staat op '8'

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Omdat je de 1e query niet uit voert. Je overschrijft het update sql statement in de variable 'sql' met het select statement.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 13:02:

sql="Update Rooster Set Ma_8 Like '-1' Where Beschikbaarheid.Ma_Start Like '8' Inner Join Beschikbaarheid on Rooster.ID=Beschikbaarheid.Id"

sql="Select * From Rooster Where Ma_8 Like '-1'"
? Zie ik nu iets verkeerd?? Je hebt die select-statement toch helemaal niet nodig??

Als ik het verkeerd begrijp, ik beveel je aan toch eens naar subqueries te gaan kijken > (Update .... FROM ... WHERE ... LIKE (SELECT ...)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 12:11 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sql = "UPDATE Rooster SET Ma_8 = '-1' WHERE Beschikbaarheid.Ma_Start = '8' "-
 & "INNER JOIN Beschikbaarheid on Rooster.ID = Beschikbaarheid.ID;"

Conn.Execute(sql)

sql = "SELECT * FROM Rooster WHERE Ma_8 = '-1';"
RS.Open sql, Conn

'// verwerk hier de recordset met nieuwe gegevens

Misschien niet de meest efficiente methode, maar, bedoel je dit??

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1