Ik zit sterk te twijfelen tussen een seagate barricuda IV en een V. Wat zijn de verschillen tussen deze 2? Met de search heb ik dit niet echt kunnen vinden. Het gaat mij voornamelijk om de geluidsproductie van de schijven. Laatst zag ik een werkelijk-doodstille-Dell, met een Barricuda IV aan boord. Aangezien de Barricuda V serie wat makkelijjker te verkrijgen is, wil ik dus voornamelijk weten of deze ook zo stil is. Van anderen heb ik wel gehoord dat de Barricuda 7 serie wel weer wat luidruchtiger is. Performance maakt niet zoveel uit, het wordt toch wel geladen
Geen idee. Volgens seagate:
Kan ik nou niet echt schokkend noemen.
Kijk eens op storage review.
code:
1
2
3
| Model Name Capacity Interface RPM Seek Time System Type Barracuda ATA V 120 GB Ultra ATA/100 7200 RPM 9.4 ms avg DPC Barracuda ATA IV 80 GB Ultra ATA/100 7200 RPM 9.5 ms avg DPC |
Kan ik nou niet echt schokkend noemen.
Kijk eens op storage review.
[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 24-08-2003 17:08 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wat ik overal lees is dat de IV stiller is dan de V, dus je kunt wat geluid betreft beter de oude hebben.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
..lastig te krijgen die IV en V serie tegenwoordig.
maar is een ziegeet 4 of 5 stiller dan een maxtor fluidbearing?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 17:12 ]
kijk 's op storage review, daar staan je antwoorden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het verschil zit hem in het aantal platters dat gebruikt wordt. de V heeft er minder dan de IV namelijk
Mijn 4 Barracuda IVs (40, 2x 60 en 80) kwamen bij elkaar niet boven het geluid bij mijn D740X maxtor ding (dat was ook een fluid bearing iirc). Nu was dat ook niet zo moeilijk maar goed. Seagates zijn ubersilentVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:09:
..lastig te krijgen die IV en V serie tegenwoordig.
Hmm, bij alternate schijnen ze er nog een te hebben, morgen maar eens op af gaan. Nu heb ik een maxtor 40 gb ballbearing cirkelzaag. Niet zo erg als een ibm overigens! Ondanks dat ding op een bubbelplasticen kussentje ligt, hoor ik toch nog de hele kast brommen en gepiep.
Ik herken je probleem. Ik heb mezelf onlangs verlost van 2 D740X 40GB schijven, middels de aankoop van 120GB WD schijven. Wat een verademing...Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 17:30:
Hmm, bij alternate schijnen ze er nog een te hebben, morgen maar eens op af gaan. Nu heb ik een maxtor 40 gb ballbearing cirkelzaag. Niet zo erg als een ibm overigens! Ondanks dat ding op een bubbelplasticen kussentje ligt, hoor ik toch nog de hele kast brommen en gepiep.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1