Toon posts:

Wep key instellingsprobleem XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn draadloze netwerk niet beveiligd door het volgende probleem. Het programmeren van de Wep key in de Alcatel router is geen probleem maar op mijn laptop heb ik Windows XP engelstalig geinstalleerd. In het engelstalige scherm met de eigenschappen voor de draadloze verbinding, kun je niet de sleutelindeling en sleutellengte invoeren, alleen de netwerksleutel (Wepkey)

Als ik mijn wepkey invoer, krijg ik geen verbinding.

Ra, ra, hoe los ik dit op....

Thanx

Verwijderd

mijn dlink wlan spul vereist dat ik (omdat het een 256 bits key is) het via de driversoftware invoer... misschien het proberen waard?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
gewoon filteren op mac adres... ;) veilig genoeg

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wat heb je zelf al geprobeerd? En heb je via google of de search al iets kunnen vinden... ik heb namelijk geen zin om oplossingen te gaan typen die je al gevonden hebt :P

als je nog niet gezocht had --> foei! ;) Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

maar ik zal intussen eens kijken of ik iets kan vinden....

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op 24 August 2003 @ 16:50:
wat heb je zelf al geprobeerd? En heb je via google of de search al iets kunnen vinden... ik heb namelijk geen zin om oplossingen te gaan typen die je al gevonden hebt :P

als je nog niet gezocht had --> foei! ;) Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

maar ik zal intussen eens kijken of ik iets kan vinden....
Search heb ik al een paar maal gebruikt hoor!!! Geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden.........

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 16:53:
[...]

Search heb ik al een paar maal gebruikt hoor!!! Geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden.........
Mijn search results op 'wlan wepkey'

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

-=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=-

misschien dat je hier al iets meer mee kunt... :)

Launching containers into space

Verwijderd

Ik ken het probleem. In XP krijg je 't volgende scherm voor 't instellen van je WEP-key:

http://www.xs4all.nl/~jafloeff/images/wep.jpg

In het veld 'netwerksleutel' dient je volgens de beschrijving zowel de sleutel, de sleutel-lengte als het formaat te noteren. Leuk...maar er staat nergens in welke notatie dit dient te zijn. Je zult toch ergens moeten aangeven welke bit-encryptie wordt gebruikt, maar mijn vraag is dus HOE?!

Kan iemand mij, en de topicstarter, hier een antwoord op geven?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 20:26

Arno

PF5A

Heb je een vijf karaktes WEP dan heb je 64 bits en is je WEP 13 karakters dan is die 128 bits. Windows werk overigens alleen lekker met een 128 bits heb ik gehoord.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik wil graag 64 bits, wat ik begreep bestaat dit uit 10 karakters. Maar ik moet in hetzelfde venster ook opgeven of ik 64 of 128 bits encryptie gebruik. Mijn vraag is dus: welke notatiewijze moet ik hier toepassen?!

Verwijderd

Het gaat er dus om wat in het veld 'netwerksleutel' ingevoerd dient te worden. Bij andere XP versies kun je namelijk ook nog apart aangeven welke encryptie wordt gebruikt (64-128), hier dus niet......

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jafloeff/images/wep.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

volgens mij kun je gewoon bij je AP ASCII als sleutel indeling kiezen, dan een key invoeren en diezelfde in windows invoeren. voor 64 bits is dit idd 5 characters en voor 128 bits 13 characters. dus bijv:
op AP:
sleutelindeling: ASCII
sleutellengte: 128 bits
sleutel: abcdefghijklm

in windows:
netwerk sleutel: abcdefghijklm

(zo heb ik het iig wel gedaan (3com AP) (alleen wel andere wep-key ;) ) )

als je deze uitleg nie snapt (misschien vergis ik me in bepaalde termen) post dan eens een screenshot van het betreffende scherm van de accespoint configuratie.

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 06-10-2003 18:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1