Toon posts:

[photoshop] curve

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier of plugin voor photoshop om iets te laten curven. En ik heb het niet over een lijntje ofzo, maar een complexer afbeeldingkje. Voorbeeld: je hebt een weg die je van boven ziet, en die wil je een bocht laten maken van een bepaald aantal graden.
Ik hoop dat jullie het begrijpen, vind het een beetje moeilijk uitleggen :) Ik heb al gezocht op curve en photoshop maar niks kunnen vinden (zowel op got als google).

Verwijderd

Bijvoorbeeld

Filter > Distort > Shear
of
Filter > Distort > Displace (displacement map maken)

Verwijderd

Topicstarter
shear dus niet, dan zou de dikte van de weg veranderen.....
displacement map lijkt me ook niet

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Eigenlijk moet je iets hebben, net zoals in 3dsmax als "Bend". Je kunt het wel simuleren door eerst een soort bocht te tekenen waar je 't op wil projecteren, en dan elk stukje weg apart uit te knippen en met Transform > Distort te vervormen zodat 't past. Verder zou ik geen plugin weten...

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Illustrator is bij uitstek geschikt voor dat soort (vector) bewerkingen.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dan mag je uitleggen hoe je daar aan komt, maar nee, dat is het niet. Hij gebruikt allereerst Photoshop. Da's dus geen Illustrator. Verder heeft Illustrator ook geen "bend" mogelijkheid voor non-vectorgraphics (en ik twijfel er ook nog eens aan of het die wel heeft voor graphics die wel vector zijn). Ook wordt er niet gezegd dat het plaatje wat hij heeft in vectorformaat is - het zijn gewoon pixels.

Verwijderd

valt dat niet te scripten?

men neme het aantal pixels in hoogte, en gaat dan per pixel-rij naar benden en verschijft te rij via een shift in pixels incrementeel naar een kant.
tot een bepaalde limiet is berijkt dan de andere kant op tot 0 is berijkt. (of gewoon door gaan als een soort sinus)

volgens mij heeft adobe photoshop tegenwoordig (of al een tijdje, (ik hou het niet bij)) ook een script taal die zulk soort spul wel zou moeten kunnen.

(ben zelf geen photoshop gebruiker, maar denk dat het met de gimp via Perl-fu wel zou kunnen. (maar niet 100% zeker))

Verwijderd

zit zoiets niet in kay powertools, ik heb ze zo even niet bij de hand.

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01-2025
het kan met ctrl shift t, maar dan kan je enkel 1 bocht laten 'scripte', dus voor iedere draaiing ff opnieuw 1 transformatie doen, en dan transform again...

zal wel niet de handigste oplossing zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle replies zover!

Stratos:
Zo slim ben ik nou ook weer niet hoor :) Of is zoiets best te doen?

zkywalker:
Ik heb kai's power tools 6.0 gedownload, maar heb het niet kunnen vinden. Zou je misschien even kunnen checken waar je het gezien hebt?

Vinzzz:
Dat is teveel werk, het is namelijk niet 1 bocht, maar meerdere met verschillende radii.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik begrijp de topicstarter wel. Ik zou bijvoorbeeld heel graag een grid willen hebben in photoshop, een sensitivity aanwillen geven, en dan de gridpunten kunnen verschuiven. Net zoals de edit mesh functie in 3ds max. Ik vermoed dat adobe het allang heeft klaarliggen, maar pas over 4 versies gaat inbouwen ofzo.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Je wil simpelweg iets vectorizeren ? Je zou hem op kunnen slaan in TIFF en hem dan laten tracen in Adobe Streamline.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:47:
Thnx voor alle replies zover!
zkywalker:
Ik heb kai's power tools 6.0 gedownload, maar heb het niet kunnen vinden. Zou je misschien even kunnen checken waar je het gezien hebt?
Het zit ook in 5.0, niet in 6.0. In 5.0 wordt 't "RadWarp" genoemd. KPT heeft de vervelende gewoonte om bij elke nieuwe versie gewoon compleet nieuwe functionaliteit in te bouwen en het voorgaande weg te laten.
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 10:12:
Je wil simpelweg iets vectorizeren ?
Iemand moet me toch echt eens uitleggen hoe groot die horde mensen hier is die de topicstart niet kunnen lezen en vervolgens vanalles gaan zeggen dat nergens op gebaseerd is. Er word bij mijn weten nergens iets over vectoriseren gezegd, behalve het voorstel waarmee het misschien beter kan (weg opnieuw tekenen in vectoren), en iemand doet een volkomen loze suggestie voor Illustrator te gebruiken.
Je zou hem op kunnen slaan in TIFF en hem dan laten tracen in Adobe Streamline.
Streamline is een programma dat Adobe heeft opgegeven. Het werkt niet onder XP of 2K. Verder is het een ranzig programma dat in feite alleen in zwart-wit effectief kan tracen (en dan nog niet). Flash MX kan dat nog beter. Maar al met al, weer geen goed antwoord.

gibbie : laat dat plaatje van die weg eens hier zien. Misschien kunnen we dan al wat meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 29-08-2003 13:56 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou Distort -> Polar Coordinates kunnen proberen en er dan een stukje uitknippen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1