Compaq Deskpro 350 POST niet

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb een compaq deskpro met een P2-350 erin gekregen. Ik heb er 64MB PC133 geheugen in gegooit, toen kreeg ik een error beep tijdens de post, en volgens compaq komt dat door "bad ram" Dus toen heb ik er 32mb PC100 in gegooit en toen piepte hij nogsteeds. Ik denk wat nu :? Hmmm bios maar even resetten dan :) Dus ik trek de batterij eruit, 5 min's later er weer in, zet m aan > niks! :|

Krijg geen beeld, geen error helemaal niks. Moederbord gaat wel "aan" want er gaan leds branden, dus de voeding is goed. Ik heb er een andere videokaart ingehangen, maar die gaf net als de onboard GPU geen beeld.

Ik heb al rondgezocht op de (overgens zeer onduidelijke) compaq support site, maar daar kon ik niet veel vinden, en op GoT zijn er ook geen soortgelijke topics te vinden.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn met dat ding? Kan het zijn dat de proc dood is en dat hij daarom niet post? Of is het moederbord gewoon dood?

Verwijderd

mobo naar de bagger denk ik.. heb ook zo`n systeem thuis staan. alles doet het behalve het mobo.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Oudere Compaq's deden altijd moeilijk qua geheugen... Kijk eens of je van iemand een reepje Kingston kan lenen, dat zou compatible moeten zijn.

Succes!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Voor compaq's heb je persé A-merk geheugen nodig volgens mij...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Brokenrules schreef op 25 August 2003 @ 19:32:
Voor compaq's heb je persé A-merk geheugen nodig volgens mij...
Ik heb zelf een compaq p2-400 in dienst, en deze heeft geen A-merk nodig. Een reep is van samsung 128 MB en een reep is van no-name pc 100 128 Mb. Maar ik zou zeggen, kijk is rond in het forum van compaq (amerika). Ik had voor de gein een 16 mb videokaart gekocht, met sis chipset. Wou ook niet booten, omdat het niet wou 8)7. Niemand snapte waarom, leuk zo'n compaq pc , maar dan heb je ook weer compaq probs :+.

Verwijderd

Met compaq is het zo dat wanneer je hun restore cd's gebruikt je VERPLICHT bent om compaq geheugen modules te gebruiken. Je zal zien dat wanneer je een stand alone OS installeert dat het geen problemen geeft. Heb 2 Compaq's onlangs nog geinstalled, met restore cd's deed de geheugenuitbreiding het niet, met een stand alone OS wel. Waarschijnlijk installeert compaq files die op zoek zijn naar compaq geheugenmodules, zo niet dat geeft ie gewoon een error aan.

• LeonM
Dat compraq moeilijk doet met geheugen wist ik al, maar zelfs zonder geheugen erin krijg ik van het een op het andere moment geen POST errors meer :( Het moederbord kan toch niet kapot zijn gegaan door enkel het bios batterijtje eruit te trekken?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Waarsckijnlijk heeft deze oudere Compaq een Compaq Diagnostic Partition, een soort Bios op de Harddisk. Wanneer deze gewist is doet de Compaq weinig. Dit kun je herstellen door bij Compaq de juiste RomPaq te downloaden.

• LeonM
Longbeard schreef op 25 August 2003 @ 23:17:
Waarsckijnlijk heeft deze oudere Compaq een Compaq Diagnostic Partition, een soort Bios op de Harddisk. Wanneer deze gewist is doet de Compaq weinig. Dit kun je herstellen door bij Compaq de juiste RomPaq te downloaden.
Nope dat is het ook niet, en compaq's die met rompaq werken POST'en wel zonder hd

• LeonM
kickje

Iemand die een idee heeft of het moederbord gewoon dood is of dat er gewoon een vage bug in dat ding zit en dat hij weer met een simpele tweak tot leven is te brengen?
Pagina: 1