Siemens S55 I-mode krijg "ongeldig CSD profiel"

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 14:21
Ik heb sinds gisteren een Siemens S55 met een Hi 20 abonnement aangeschaft. Er zit een "Getting started" boekje bij om je aan te melden bij I-mode. Bij mij gaat het bij bij de eerste stap al fout, ik kan geen verbinding maken, omdat ik deze melding krijg: "Ongeldig CSD profiel". Na wat gezoek op het internet wist men mij te vertellen dat ik GPRS aan moest zetten. Mijn inziens stond dit al aan. ( Stond een vinkje voor, en bovenaan mijn scherm zag ik ook GPRS staan )
Tevens heb ik een nieuw profiel aangemaakt, met nieuwe instellingen voor I-Mode, maar ook dit mocht niet baten.
Weet een van jullei wat dit kan zijn?

HODL

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Enige wat je kunt proberen is je telfoon terug te zetten naaar fabrieksinstellingen... Mocht dat niet batyen, morgen tijdens kantooruren effe de kpn mobile helpdesk bellen ,denk dat je je phone dan maar om moet gaan ruilen...

• Ralphie
Ik heb het geprobeerd, maar mocht niet baten. Het lijkt wel of hij steeds via CSD verbinding wil maken ipv GPRS. Weet iemand of je dit ook nog ergens kan instellen?

[ Voor 72% gewijzigd door Ralphie op 24-08-2003 15:46 ]

HODL

Verwijderd

je moet ff zoeken, maar volgens mij staat je vraag ergens in het grote s55 topic, of deel 1 of 2: [rml]Siemens S 55 :9~ [ deel3][/rml]

• Ralphie
Hmm ik heb daar al wel in gezocht, enige wat ik tot nu toe heb gevonden is hoe je het moet instellen. Na jah dan gaan we maar 1800 posts doorlezen! :P

HODL

Verwijderd

Ralphie schreef op 24 augustus 2003 @ 16:17:
Hmm ik heb daar al wel in gezocht, enige wat ik tot nu toe heb gevonden is hoe je het moet instellen. Na jah dan gaan we maar 1800 posts doorlezen! :P
even je posts-per-page op 999 zetten en CTRL-F

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CSD instellingen heeft te maken met je wap, dus het inbellen naar het wap nummer, stel die eens in, staat vast ergens op internet :) bij kpn dans

• Ralphie
Iedereen zegt dat mijn GPRS uit staat, maar er staat toch echt een vinkje voor + het staat ook bovenin mijn venster.
@ThaNetRunner: Ik wil niet via WAP op I-Mode natuurlijk :P

HODL

Verwijderd

Misschien is het I-mode niet geactiveerd door KPN. Morgen 0800-0507 bellen en vragen of het i-mode toegevoegd is aan je abo. Je kan ook naar de winkel terug gaan natuurlijk. Is het een nieuwe aansluiting? Het komt wel eens voor dat er een achterstand is van een dag ofzo met het aanmelden van nieuwe i-mode klanten op het netwerk.

• Ralphie
Het is inderdaad een nieuw abonnement. Ik wacht anders wel tot morgen, want dit schiet niet op zo! :(

HODL

Verwijderd

Er komt imode in je beeld te staan als je je telefoon aanzet? Dus als optie van de linker toets? Als je daar op klikt dan gaat hij verbinding zoeken via GPRS. Als hij de verbinding gemaakt heeft dan moet je dat standaard imodemenu krijgen wat elke imode telefoon heeft. Zoniet dan is er iets mis met de GPRS verbinding (die er hoogstwaarschijnlijk niet is). Een verkeerde instelling lijkt me sterk. 0800-0507 moet ook de toestel instellingen kunnen controleren met jou. Bellen dus morgen :)

• Ralphie
Ja links onderin staat I-mode. Druk ik hierop dan krijg ik: "Start Favorieten?" Hierna probeert hij verbinding te maken, maar dan komt de melding "Ingeldig CSD Profiel"

HODL

• Ralphie
Zojuist aan de telefoon gezeten met een lieftallige dame van de KPN, en natuurlijk niets wijzer geworden :) Alle stappen met die mevrouw gedaan, wat ik natuurlijk al op Got gelezen heb. Nah jah morgen dan maar terug naar de winkel.....

HODL

• Ralphie
Probleem opgelost! Terug geweest naar de zaak. Man even zitten klooien, alles stond goed. Nieuw toestel zelfde probleem, dus het heeft met KPN SIM te maken. Hij zelf bellen met de KPN, en binnen 2 minuten opgelost.

Je raadt het als de beste mensen van KPN waren vergeten mijn I-mode te activeren. (stond wel op mijn aanmeld papieren e.d.) Snap eigenlijk ook niet dat ze ze dat gisteravond niet konden zien :? Maar ja eind goed al goed! :)

HODL

Pagina: 1