Ervaringen Firewire DVD-brander combineren met Firewire HDD?

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heeft iemand ervaringen met het gebruik van een Firewire-DVD-brander in combinatie met een externe Firewire harddisk (via een hub aangesloten op 1 firewire aansluiting op een notebook)?

Ik had begrepen dat 1X DVD branden uit komt op een data transfer van 11.08 Mbps.
Als je dus op 4x zou kunnen branden, dan zou je 44 Mbps hebben en dus nog 480-44=436 Mbps aan bandbreedte overhebben voor je harddisk waar de data vandaan komt. Theoretisch moet het allemaal wel kunnen volgens mij.

Maar heeft iemand zo'n opstelling werkelijk draaien en geeft het toch geen onoverkomelijke problemen?
Of is het toch beter aan te raden om de data (DVD-video) eerst naar de interne harde schijf te kopieren en daarvanaf te branden?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

en als het dan niet lukt koop je er een 2e iee1394 controller bij, en voilla probleem opgelost, gewoon proberen dus.

• -=bas=-
Het gaat om een notebook dus dan zou je direct weer op zo'n dure PCMCIA kaart uikomen helaas. :)
Maar het is een mogelijkheid als het niet blijkt te werken.

Senile! Senile Oekaki

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:39

MeNTaL_TO

The future is not set

ach alle dvdbranders hebben toch een buffer underrun technologie.
Trouwens als je verder niets zou doen ben je slechts 22 Mbps kwijt, rond dat af naar 25, wat is het probleem dan precies?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Maar heeft iemand zo'n opstelling werkelijk draaien en geeft het toch geen onoverkomelijke problemen?
Of is het toch beter aan te raden om de data (DVD-video) eerst naar de interne harde schijf te kopieren en daarvanaf te branden?
Ik heb hier het volgende staan:

een Asus L3800C laptop met ingebouwde firewire controller
1 Maxtor Maxtor Personal Storage 5000DV (200Gb)
1 Sony DRX-510UL externe DVD +/-R, +/-RW brander

beide kunnen aangesloten worden op een USB2.0 of firewire poort, aangezien mijn laptop geen USB2.0 poorten heeft heb ik de boel aangesloten op de firewire poort. Ik heb de boel doorgelust (daisychain) d.w.z. HDD op de laptop aangesloten en DVD writer op de HDD en alles werk als een tierelier.

Ik gebruik dit alles om video's te editten en als medium om de boel op te slaan gebruik ik dus DVD's.
Ik vind persoonlijk (suggestief) dat firewire minder beslag legt op je systeem en dat werkt een stuk prettiger. Als je gaat daisychainen wel even op letten dat wanneer je een device uitzet dat alle andere die daar aan vast zitten ook van de bus verdwijnen.
Een DVD branden vanaf de externe harddisk is hier absolutt geen probleem. Ik weet alleen niet of je een ingebouwde firewire controller in je laptop hebt zitten?
Als dat niet het geval is moet je zo'n cardbus kaartje kopen (32bit), let wel even op: als je een Acer laptop hebt (zoals mijn vrouw) dan kan dit wel eens problemen opleveren (het cardbus kaart verhaal) daar zit namelijk een O2xxxx cardbus controller in en dat is niet zo'n beste. Mijn USB2.0 cardbus adapter werkt bijvoorbeeld al niet in dat apparaat, er word ook over gesproken in de Knowledge base van Microsoft. Hoe dat met een firewire controller zit weet ik niet.

Voor de rest een hele mooie oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 21:50 ]

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een PIV laptop en een externe 120 GB 7200 RPM 8MB HD via Firewire. Ik ben zeer onder de indruk van de performance qua Photshop en DTP. Ik beveel iedereen een extern apparaat aan via Firewire.

• -=bas=-
wat is het probleem dan precies?
In de praktijk werkt niet alles zo mooi als dat men doet geloven. Erg vervelend als je toch deze speeltjes koopt die absoluut niet goedkoop zijn en vaak niet terug worden genomen door winkels als het niet blijkt te werken.

Maar gelukkig kwam ApoeItoe to the rescue _/-\o_
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, dat was waar ik naar op zoek was.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1