[HD] Wederom een hd fail topic

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03 15:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Met trots presenteer ik u: het zoveelste 'hard disk fail' topic.
Ik heb hierover een aantal topics gelezen, maar deze komen allemaal op ongeveer hetzelfde uit: 'oh heh ja, je had gelijk, de kabel zat er niet goed in'. Helaas is dat hier niet het geval.

Aangezien ik flink aan het modden ben, heb ik gisteren de laatste hand gelegd aan de frontjes van de CD-Rom apparaten en die van de FDD. Ziet er allemaal prachtig uit en alles is weer ingebouwd. De harde schijven ben ik dus niet aangeweest, alles werkte toen nog vlekkeloos.

Ik krijg dus bij het opstarten de melding dat zowel primary master, primary slave, secondary master en secondary slave niet gevonden kunnen worden. Alle IDE kabels gecontroleerd, ziet er goed uit en ook op de mobo zit alles vast.

De powerstekkers zitten er ook goed in en, als ik er een multimeter op los laat, geeft deze ook netjes aandat er spanning op staat (zowel 5V als 12V werkt).

In de BIOS staat alles op AUTO, dus dat moet goed gaan. Wel is het zo dat het, als ik die AUTO wil wijzigen, erg lang duurt voordat ik iets anders krijg. Ook in het boot-menu duurt het nogal voordat ik iets kan doen wat natuurlijk niet normaal is.

Een ander interessant gegeven is dat de lampjes van m'n CD-Rom apparaten (zowel CD-Rom als CD-Fikker) blijven branden. De apparaten gaan ook niet open. Dat zou duiden op een stekker verkeerd om... maar dat _kan_ helemaal niet :?

Help! Ik kan helemaal niets meer!

--
Specs:
Asus P4T-E
P4 1.7GHz
512 RIMM
ATi Radeon 9700 Pro
Asus CD-Rom
Plextor 12x fikker
--

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Koppel die CD-Rom apparaten eens los, en kijk of de harde schijven dan wel herkend worden.

Wel vreemd dat _ALLE_ IDE apparaten niet herkend worden. Bij mij zorgde een problematische HD op de primary master er wel voor dat de HD op de primary slave ook niet herkend werd, maar de CD-Rom apparaten op de secondary IDE deden het nog perfect.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
probeer eens aan andere ide kabel, koppel eens wat los,
sluit 1 ding aan, vind ie hem dan wel, vind ie een harde schijf uit een andere pc wel?
vind een andere pc jou harde schijf wel, als je de harde schijf daarin hangt natuurlijk!
of vind ie dan wel bv een cd rom.

allemaal dingen die je uit kan proberen, om vast te stellen waar het probleem zich moet bevinden.....

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nee helaas,
Powerstekkers van de CD-Roms er uit getrokken...

Detecting Primary Master ... None
Detecting Primary Slave ... None
Detecting Secondary Master ... None (klopt)
Detecting Secondary Slave ... None (klopt)

Met maar 1 enkele HDD pakt ie 'm ook niet. De kabel die ik gebruik is een gloednieuwe zwarte rounded, die het altijd heeft gedaan en waar ik verder niet aan ben geweest :?

[ Voor 29% gewijzigd door Kaastosti op 24-08-2003 15:02 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Zitten de voedings stekkers er wel in? Of heb je splitsnoeren er tussen zitten die niet goed kontact maken met snoeren die uit de voeding komen?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De powerstekkers zitten er ook goed in en, als ik er een multimeter op los laat, geeft deze ook netjes aandat er spanning op staat (zowel 5V als 12V werkt).
Die zijn dus wel ok...

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Die zijn dus wel ok..., om daar nog heel even over door te gaan, ook allebei de zwarte goed gemeten?.

heb je al een andere IDE kabel gebruikt of een schijf/cd-rom speler gewisselt met andere pc, dan kun je namelijk vaststellen of het apparaat zelf kapot is, of je controller, of je ide kabel...

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
Alles lopskoppelen, alleen floppy.
Vind die dan iig de floppy?

Daarna stap voor stap opbouwen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmm nu uit pure wanhoop die IDE kabels omgedraaid van de CD-Rom apparaten en de HD's... en nu ziet hij die ineens weer wel en start ook goed op. Dat zou dus inhouden dat de kabel van de HD's stuk (:?) was en die van de CD-Roms goed. Waarom werkten de CD-Roms dan niet?

Toch nog eens proberen om de andere kabel ook aan te sluiten om de wissel compleet te maken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een kabel van een week oud waar niets aan te zien is er spontaan mee ophoudt.

Update:
...en natuurlijk helpt het verwisselen van de kabels. Waarom ga ik ook geen echt vak leren? Dit bewijst maar weer dat informatica en computers veel te wazige studies zijn :X

[ Voor 18% gewijzigd door Kaastosti op 24-08-2003 15:18 ]

• gijoe666
Welkom in de wondere wereld die IT heet, heb je ook nog originele kabels?
Zo ja, hoe werk het daar mee?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ach, aangezien het nu weer gewoon werkt neem ik aan dat het met de originele kabels precies hetzelfde gaat. Er was dus iets mis met die kabel, maar stiekum toch weer niet.

• gijoe666
Met trots presenteer ik u: het zoveelste 'hard disk fail' topic.
Ik heb hierover een aantal topics gelezen, maar deze komen allemaal op ongeveer hetzelfde uit: 'oh heh ja, je had gelijk, de kabel zat er niet goed in'. Helaas is dat hier niet het geval.

Dus.... Toch wel een kabel verhaal :-)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah dat realiseerde ik mij ook... ik schaam mij diep. Desalniettemin toch veel dank voor het advies en uiteindelijk ook de oplossing :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

LOL :D

systeem specs

Pagina: 1