Op een recent model Compaq laptop met built-in JBL speakertjes krijg ik geen ok hoorbaar volume geproduceerd bij het afspelen van DivX/XviD "fragmenten", terwijl het bij een DVD ok is. Dit zal aan de minderwaardige MP3-codering liggen maar na een stevige search hoop ik dat iemand een extra tooltje (extra versterking? of iets kent dat dit euvel verhelpen kan.
Het zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn om het geluid nog eens te boosten. Maar dit gaat zeker te horen zijn in kwaliteit geluid. En anders zijn het je laptop speakers wel die het zwaar te voorduren krijgen.
Ik gebruik gewoon me windows volume control en dan kan je die max zetten en je laptop controll daarop aanpassen..
Over het algemeen is het bij mij op de laptop divx/XviD ook een drama met conversaties. Muziek gaat vaak wel maar dat heeft gewoon met de compressie kwaliteit audio te maken die er in gemuxed zit..
Ik gebruik gewoon me windows volume control en dan kan je die max zetten en je laptop controll daarop aanpassen..
Over het algemeen is het bij mij op de laptop divx/XviD ook een drama met conversaties. Muziek gaat vaak wel maar dat heeft gewoon met de compressie kwaliteit audio te maken die er in gemuxed zit..
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Neen, AC3 ok installed en besides, dan is het toch een kwestie van helemaal wel of helemaal geen geluid? Het doet zich trouwens ook voor bij MP3/VBR-encoded flicks. Thanks anyhowcuora schreef op 24 August 2003 @ 14:42:
ligt het niet aan een verkeerd geinstalleerde codec? (Ac3 ofzo)
Verwijderd
Zijn ze op een andere PC ook zacht? Of is alleen de spraak zacht en sommige andere dingen wel hard?
Vaak is bij dvd-rips het meeste geluid erg zacht en ontploffingen etc weer wel hard. Het is op te lossen door de dynamiek van het geluid terug te brengen, zoek hier maar eens op 'divx zacht geluid'
De meeste DVD spelers en software versterken het geluid zelf al, bij rips is dit niet gebeurd, vandaar het verschil.
Vaak is bij dvd-rips het meeste geluid erg zacht en ontploffingen etc weer wel hard. Het is op te lossen door de dynamiek van het geluid terug te brengen, zoek hier maar eens op 'divx zacht geluid'
De meeste DVD spelers en software versterken het geluid zelf al, bij rips is dit niet gebeurd, vandaar het verschil.
Helaas, het geuid van de flimpjes in kwestie is ok en prima hoorbaar op PC met Logitech setje.
1. Logitech setje op latop aansluiten
2. of Hoofdtelefoon aansluiten.
ik heb ook een laptop, en moet bij films een van beide opties kiezen, volgensmij heeft het met het (magere) frequentiebereik van de speakertjes te maken heeft (ik heb Harman Kardon speakertjes)
2. of Hoofdtelefoon aansluiten.
ik heb ook een laptop, en moet bij films een van beide opties kiezen, volgensmij heeft het met het (magere) frequentiebereik van de speakertjes te maken heeft (ik heb Harman Kardon speakertjes)
Pagina: 1