Oh nee hoor je vraag is helemaal niet dom hoor 
Als ik me niet vergis, wordt daar tegenwoordig een ondie diode voor gebruikt. In de tijd van de Socket7 moederborden was het dan ook altijd zo dat een IntelCPU een hogere temperatuur meette dan een AMD omdat de Intel zo'n ondie diode heeft en voor de AMD er één wordt gebruikt onder de CPU.
Maar het kan zijn dat ik me vergis hoor.
Als ik me niet vergis, wordt daar tegenwoordig een ondie diode voor gebruikt. In de tijd van de Socket7 moederborden was het dan ook altijd zo dat een IntelCPU een hogere temperatuur meette dan een AMD omdat de Intel zo'n ondie diode heeft en voor de AMD er één wordt gebruikt onder de CPU.
Maar het kan zijn dat ik me vergis hoor.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Maar die zit dus wel een paar mm ondere de cpu!
Dus als proc 60 graden is is ie misschien dus wel 70!!!
DAn moet ik wel gaan uikijken met mijn celly...
Dus als proc 60 graden is is ie misschien dus wel 70!!!
DAn moet ik wel gaan uikijken met mijn celly...
Intel's hebben en OnDie temp metertje.....
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
ja
sinds de p2 (dus ook de celly1/celly2) zit er een tempsensor on-die, dus meegebakken in je chippie. Dat die iets onder het heetste punt zit kan wel kloppen, maar meer dan een paar mm kan het niet zijn, dus je kunt er vanuit gaan dat Intel die afwijking verrekend heeft in de maximum temperatuur voor processoren etc etc.
sinds de p2 (dus ook de celly1/celly2) zit er een tempsensor on-die, dus meegebakken in je chippie. Dat die iets onder het heetste punt zit kan wel kloppen, maar meer dan een paar mm kan het niet zijn, dus je kunt er vanuit gaan dat Intel die afwijking verrekend heeft in de maximum temperatuur voor processoren etc etc.
Verwijderd
Je moet gewoon een buitenlucht gekoelde CPU hebben 
Dat heb ik nu: de fan op de 1e van m'n 2 cpu's zuigt koude buitenlucht binnen via een wasmachine-afzuig-slang die rechtstreeks bij mij het raam uitgaat.
Ze zijn nu allebei 21 graden, anders 40 :-) 't Zijn 2 P3-750@825.
Foddex
Dat heb ik nu: de fan op de 1e van m'n 2 cpu's zuigt koude buitenlucht binnen via een wasmachine-afzuig-slang die rechtstreeks bij mij het raam uitgaat.
Ze zijn nu allebei 21 graden, anders 40 :-) 't Zijn 2 P3-750@825.
Foddex
'k heb een los temp kabeltje...sinds de p2 (dus ook de celly1/celly2) zit er een tempsensor on-die, dus meegebakken in je chippie.
Pagina: 1