Toon posts:

PCI Videokaart naast onboard in Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens een Compaq Presario 7588 kunnen krijgen. Deze is bij de vorige eigenaar een stukje naar beneden gevallen toen hij de laatste trede van de trap niet zag :P

Maargoed, de enige schade was aan de onboard video kaart. Heb de connector ff uit elkaar gehad en ja zag twee verbogen pinnen. Hierdoor zit er geen rood meer in het beeld en trilt het horizontaal nogal. Ik heb nog geprobeerd deze terug te buigen, maar dat was niet zo'n succes, want nu zitten ze er niet meer aan |:(

Nou dacht ik nouja, zet er wel ff een oude PCI videokaart in. de enige die het nog doet komt uit een 486. Als ik deze in de compaq steek komt er echter geen beeld. niet van de onboard videokaart en ook niet van de PCI videokaart.

Ik heb ook nog gezocht naar mogelijkheden om de onboard videokaart uit te schakelen, maar er is geen jumper voor en ook in de BIOS is er geen optie voor (en heb echt goed gekeken naar jumpers toen ik het moederbord eruit had gehaald om de VGA-uitgang te controleren en ook in de BIOS zijn er maar bar weinig opties en die voor het uitschakelen van de videokaart is er niks te vinden).

Op de site van Compaq staat er als beschrijving dat de nieuwe BIOS wel ondersteuning biedt voor een andere videokaart. (Ik denk dat deze videokaart misschien te oud is ofzo).

Daarom mijn vraag, is er iemand die misschien nog een optie weet om uit te proberen of kan ik beter ergens kijken naar een andere pci videokaart (in de hoop dat ie die dan wel pakt)? Of zit er geen verschil en zou die deze ook moeten pakken? (En heeft misschien nog iemand tips om eventueel die onboard nog te repareren?)

thnx

P.S. heb ook al flink gezocht hier, maar allemaal brachten ze niet de oplossing. Wel veel gehoord dat het moet kunnen. maar wil eerst zeker weten dat het kan voordat ik mijn centjes weer uitgeef aan iets wat niet gaat werken

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als ik jouw was zou ik er een oud TNT 2 kaartje in gooien. Heb ik namelijk ook gedaan met mijn Pressario 5060. Werkt als een trein, en je hoeft niet eens je onboard uit te zetten.

TNT 2 kost niet meer dan €30,- dus dat scheelt alweer :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Notna schreef op 24 August 2003 @ 13:41:
TNT 2 kost niet meer dan €30,- dus dat scheelt alweer :)
Voor 35 euro heb je een ViVo+DVI Radeon 7000 PCI kaartje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Exirion schreef op 24 August 2003 @ 13:42:
[...]

Voor 35 euro heb je een ViVo+DVI Radeon 7000 PCI kaartje :)
Ja maar wie wil dit nou in een Compaq stoppen :P Tenzij je er serieus over nadenkt er nog mee te gaan gamen. Maar dat mag de ts beslissen :P

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Neej heb niet zo behoefte om te gamen op dat ding. Is een vervanging voor een Cyrix 200 mhz systeempje van me zusje. Maar zij wil graag MSN-en en muziek luisteren tegelijk. Dus als ik deze compaq aan de praat krijg blijft ze tenminste van mijn pc af :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Notna schreef op 24 August 2003 @ 13:45:
[...]

Ja maar wie wil dit nou in een Compaq stoppen :P Tenzij je er serieus over nadenkt er nog mee te gaan gamen. Maar dat mag de ts beslissen :P
Juist als je niet wil gamen is een TNT2 een ramp- die dingen (zeker de goedkopere versies die nu noch verkocht worden) hebben modderbrakke filters waardoor op hogere resoluties het lijkt alsof je door een matglas zit te kijken :X

De TNT2 was een goede gamerskaart in z'n tijd, maar is nu het niet meer interessant is voor gamers ver inferieur aan oudere ATi en Matrox kaarten die tenminste fatsoenlik beeld gaven.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zit met een zelfde vraag.

compaq p3 7588
Heb een Winfast Geforce 2 MX 64 PCI kaart gekregen maar krijg de boel niet draaiend.

Wie kan met voorzien van tip of instructies.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan dan? Zomaar ff je vraag neerzetten kunnen we niet veel mee ;)

Verwijderd

Gezocht in de bios maar daar geen mogelijkheid gevonden de onboard video uit te schakelen.
Geen jumpers op moederbord gevonden om de videokaart uit te schakelen.
Windows 98se opnieuw geinstalleerd.

Krijg geen beeld van de nieuwe kaart.
Kaart er maar weer uit gehaald en nu weer de oude configuratie met de onboard videokaart.

Ik hoop dat dit voldoende is om er wel iets mee te kunnen

Verwijderd

Sommige compaqs kunnen niet overweg met een extra vidkaart als er al een onboard kaart inzit :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 21:09:
Sommige compaqs kunnen niet overweg met een extra vidkaart als er al een onboard kaart inzit :X
En sommige wel...

Het zou misschien handiger zijn als je zou aangeven op basis waarvan je dat weet en voor welke Compaqs (en indien van toepassing onder welk OS) dat geldt. Hier heeft de TS (of de tussentijdse topicschopper (TTTS :? :+ )) weinig aan :o

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook eens een Dell laten vallen een trap. De computer startte ook nog op maar dat was het. 1 minuut en booooeeeem dag voeding. Ok nieuwe voeding erin. Starte weer op en weer geen beeld of wat dan ook. Ik heb toen heel goed gekeken. Alle connectoren waren stuk van het moederbord aan de buitenkant. Er was ook nog een stuk waar de cdrom tegen het geheugen aangekomen was en waardoor het geheugen deels kapot was plus de 2 banken waren afgebroken. Gewoon die systemen weg doen zou ik zeggen die gevallen zijn.

Ik heb ook nog een systeem van 2 meter laten vallen. Heeft die overleeft met gevolg dat de computer vast zat in de bios!!!(hoe dat kon weet ik nog steeds niet) maar het systeem startte op. Harde schijf was totaal los, startte wel op maar van de 4,3 gb was nog maar 500mb bruikbaar. Ik zou zeggen koop gewoon een 2dehands setje en klaar. Ik zou er niet in gaan investeren.

Volgens mij kan het niet dat je in Compaq computer die Onboard vga uitsluit. Dat is heel irri maar ik weet nog van vroeger dat het bij de deskpro onmogelijk was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Post hier nog ff de uitkomst dan heeft iemand er later nog wat aan.
Heb een PCI GeForce 4 ergens nog op de kop kunnen tikken en dat ging geweldig! Pakte de kaart meteen bij het booten en heb nu een fijn systeempje. Kaartje is wel een beetje overkill voor dit systeempje maargoed ben blij dat ie het doet, want een nieuwe kaartje is goedkoper dan een compleet systeem. (en me pa betaalde de kaart toch :P)
Pagina: 1