[VB6] 'multiform' kant-en-klare-oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Door een gebrek aan zoektermen kan ik op google en de search niets vinden.

Wat ik zoek is een manier om een visual basic 6 applicatie op te delen in meerdere delen, waarin tevens de events voor buttons ed. worden afgevangen.

Aangezien dit naar mijn mening alleen met meerdere forms kan vroeg ik mij af of er iets bestaand is dat dit voor mij doet (dus iets dat meerdere forms integreert in één).

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Limhes schreef op 24 August 2003 @ 13:36:

Wat ik zoek is een manier om een visual basic 6 applicatie op te delen in meerdere delen, waarin tevens de events voor buttons ed. worden afgevangen.
Snap niet echt wat je bedoelt (Denk dat anderen dat ook niet doen? :)) bedoel je soms een "MDI interface", ala Office 97 en lager of VB zelf, meerdere vensters in 1 "hoofdvenster"? :)

Of eerder een subform, zoals je in Access wel kan doen, dat je een "form in een form hebt" :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sponge op 24-08-2003 13:43 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik snap geen bal van wat je wilt idd maar huiver nu al bij de term 'kant-en-klare oplossing' in je topictitle. Ik hoef iemand met jouw ervaring hopelijk niet meer naar P&W FAQ - Scriptrequests te verwijzen :)

Professionele website nodig?

• Limhes
41.6C.6D.61.72 schreef op 24 August 2003 @ 13:42:
Snap niet echt wat je bedoelt (Denk dat anderen dat ook niet doen? :)) bedoel je soms een "MDI interface", ala Office 97 en lager of VB zelf, meerdere vensters in 1 "hoofdvenster"? :)
Jups, dat is inderdaad waar ik naar op zoek ben. Dat bedoel ik dus met een gebrek aan zoektermen; wist niet dat het MDI heet.
* Limhes gaat zoeken...

Mijn dank.

edit:

Waarom heb ik dit nog nooit eerder gebruikt? Werkt heerlijk... Nog meer dank, vooral richting de bedenkers van dit moois... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Limhes op 24-08-2003 13:57 ]

• Limhes
curry684 schreef op 24 augustus 2003 @ 13:44:
Ik snap geen bal van wat je wilt idd maar huiver nu al bij de term 'kant-en-klare oplossing' in je topictitle. Ik hoef iemand met jouw ervaring hopelijk niet meer naar P&W FAQ - Scriptrequests te verwijzen :)
Het spijt me meneer Curry, maar zelfs de meest ervaren programmeur kan af en toe op een dode zondag een zoekterm van een nog nooit gebruikt iets vergeten, waardoor de n00bigheid er inderdaad vanaf straalt :)

• curry684

curry684

Limhes schreef op 24 August 2003 @ 13:47:
edit:

Waarom heb ik dit nog nooit eerder gebruikt? Werkt heerlijk... Nog meer dank, vooral richting de bedenkers van dit moois... :)
Hmm beetje laat. MDI is een aflopende zaak, en wordt gelukkig voor geen enkele GUI meer gebruikt tegenwoordig muv Photoshop zo ongeveer: Word/Excel en zo zijn er al sinds Office 2000 vanaf.

Maja wat jij wilt, jouw feestje :)

• Limhes
Wat is dan de vervanging ervan? Of wordt aangenomen dat 'men' tegenwoordig zo ver gevorderd is dat men zoiets zelf wel even in elkaar zet?
Nu nog gasten en dan is het helemaal top :)

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Limhes schreef op 24 augustus 2003 @ 14:17:
[...]
Nu nog gasten en dan is het helemaal top :)
Als je zorgt voor genoeg bier, ben ik bereid mijzelf op te offeren en langs te komen :9

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

curry684 schreef op 24 August 2003 @ 14:04:
[...]

Hmm beetje laat. MDI is een aflopende zaak, en wordt gelukkig voor geen enkele GUI meer gebruikt tegenwoordig muv Photoshop zo ongeveer: Word/Excel en zo zijn er al sinds Office 2000 vanaf.

Overigens vindt ik dit Bij Office2000 jammer (en het is niet instelbaar volgens mij) de taakbalk wordt steeds voller, sneller dan de resoluties omhoog gaan imo :) (en dubbele balk werkt ook niet altijd perfect)

MAar ik vraag me idd af waarom men er minder aan doet tegenwoordig. Een nieuwe instantie van het programma kost veel meer geheugen bijv.

• curry684

curry684

41.6C.6D.61.72 schreef op 24 August 2003 @ 17:22:
Overigens vindt ik dit Bij Office2000 jammer (en het is niet instelbaar volgens mij) de taakbalk wordt steeds voller, sneller dan de resoluties omhoog gaan imo :) (en dubbele balk werkt ook niet altijd perfect)

MAar ik vraag me idd af waarom men er minder aan doet tegenwoordig. Een nieuwe instantie van het programma kost veel meer geheugen bijv.
Het is geen nieuwe instance: je kunt ook gewoon bij het opstarten detecteren dat ie al draait en het bestaande proces een nieuw window laten openen hoor :z

En MDI is gewoon onwerkbaar: iedereen draait het altijd met de 'work window' maximized (VS6 als duidelijkste voorbeeld). Enige uitzondering wederom Photoshop, maar ook daar zie ik geen probleem als het afzonderlijke windows zou gebruiken: het feit dat er een stuk desktop donkergrijs wordt voegt weinig toe.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

curry684 schreef op 24 August 2003 @ 18:59:
[...]

Het is geen nieuwe instance: je kunt ook gewoon bij het opstarten detecteren dat ie al draait en het bestaande proces een nieuw window laten openen hoor :z
Alle icoontjes, menus' e.d. kosten alleen maar extra GDI resources :), en die worden wel dubbel in het geheugen gezet :). Een nieuwe isntance van het venster bedoelde ik :) In win98 is er maar een beperkt geheugen voor GDI resources (voor icoontjes e.d.), meende ik.. die Win2K/XP e.d. niet meer hebben.

Ach ja :)

• curry684

curry684

Win98 heeft geen specifieke zware beperking op het aantal GDI resources maar op bijv. het aantal 'uitstaande device contexts', waar een nette programmeurs toch al nooit tegenaan gaat lopen :)

En de icons en menu's worden dus juist niet extra in het geheugen gezet omdat hetzelfde process gerecycled wordt. Er is behalve 1 extra Word-document in het geheugen en een paar extra HWND's vrijwel geen extra overhead.

Pagina: 1