Kabelversterker, alleen naar 1 tv+waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88332

Topicstarter
Ik zat zo een beetje te kijken op 't forum en zag wat staan over signaal versterkers :) , mijn vraag stond er niet bij dus succes :) !

Ik wil dus graag een signaalversterker voor mijn tvkabel hebben... Ik ga namelijk een tvkaart kopen en het beeld optimaal laten maken voor de capture en opslag functie... Nu heeft mijn pa een jaartje geleden de meterkast helemaal netjes heeft gemaakt en nu wil ik niet vragen om er nog een kanaal versterker tussen te zetten :7 , dus ik denk: ''als ik nou gewoon alleen een versterker op mijn begin van te tvpoort zet misschien lukt dat dan wel ook :+ ''

Ik zou dus willen weten of dit kan en ''zin'' heeft, want ik ga natuurlijk niet voor de sier zo'n kastje ertussen zetten (staat trouwens niet eens zo mooi! :O )..

Ik zou ook weten waar ik een beetje zo'n goedkoop dingetje kan halen (internetwinkel, gewone winkel :? )...

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 88332 op 24-08-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan die dingen zelfs bij de bouwmarkten kopen (gamma, karwei, praxis enz. ) Deze zijn alleen niet van denderende kwaliteit, howel ze redelijk/goed versterken.
Verder is zo'n kastje niet eens groot, dus of de mooi heid zou ik klagen.
En natuurlijk heeft een versterker zin, alleen moet je hem wel op de goede plaats zetten. Dit kan alleen door deze op meerder plaatsten te testten. Verschilt namelijk per huis, lengte van kabel enz.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Notna schreef op 24 augustus 2003 @ 13:39:
Je kan die dingen zelfs bij de bouwmarkten kopen (gamma, karwei, praxis enz. ) Deze zijn alleen niet van denderende kwaliteit, howel ze redelijk/goed versterken.
Verder is zo'n kastje niet eens groot, dus of de mooi heid zou ik klagen.
En natuurlijk heeft een versterker zin, alleen moet je hem wel op de goede plaats zetten. Dit kan alleen door deze op meerder plaatsten te testten. Verschilt namelijk per huis, lengte van kabel enz.
als ik het versterkertje op mijn TV-input zet, dan is de kabel erna nog zo'n 9 a 10 meter.... Hopelijk dan minder ruis, is zo'n ding bij gamma trouwens duurder dan 20 euri? of 24,95 ofzo :? graag even een prijs noemen als je die weet :) thnx

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88332 op 24-08-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:57

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je kan UHF versterkers het beste zo dicht mogelijk plaatsen bij het punt waar de kabel het huis binnenkomt. Op deze manier ga je geen rotzooi versterken.

Een actieve UHF versterker kost denk ik tussen de 20 en 40 euro.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DynaMikeY schreef op 24 August 2003 @ 13:49:
Je kan UHF versterkers het beste zo dicht mogelijk plaatsen bij het punt waar de kabel het huis binnenkomt. Op deze manier ga je geen rotzooi versterken.

Als je dat doet, is meestal het signaal weer verzwakt, tegen de tijd dat het boven is. Beter kan je dit dus halverwegen doen (heb ervaring :P) Tenzij je een proffesionel versterker neemt. Die dingen zijn alleen een beetje prijzig (d8 boven de 100 pleuro)

Verder de prijs van zo'n versterker ben ik even kwijt :X, hoewel ik denk dat ie zeker niet duurder is dan 30 pleuro. Met die lengte is het wel te doen, alleen moet je zeker weten, dat je geen breuken hebt onderweg, anders heeft het geen nut.
Zelf heb ik de volgende opstelling:

Huis ingang van de kabel--> 7meter kabel naar tv--> 8 meter naar 2de verdieping --> Versterker---> 10 meter voor zolder (waar ik dus zit) Beld is daar van prima kwaliteit, dus geen ruis.

Hoop dat je er wat aan hebt :w

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 24 August 2003 @ 13:49:

maar is dit niet beter dan? ik ben toch de enige die zich in het huis druk maakt om net iets te korrelig beeld (is trouwens niet eens zo veel)

en trouwens, als je hem zet waar hij het huis binnenkomt, dan moet hij meer verdelen en over meer kabels dus het is denk ik optimaler als ik alleen zo'n ding op mijn input heb... Correct me if i'm wrong O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Notna schreef op 24 augustus 2003 @ 13:57:
[...]

Huis ingang van de kabel--> 7meter kabel naar tv--> 8 meter naar 2de verdieping --> Versterker---> 10 meter voor zolder (waar ik dus zit) Beld is daar van prima kwaliteit, dus geen ruis.

Hoop dat je er wat aan hebt :w
ik zet ook gewoon een versterker tussen 10 meter tv, en heb jij een zo'n ding van de gamma? :) Of weer zo'n winkel die je nergens ziet behalve in hogezand sappermeer? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:57

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 88332 schreef op 24 August 2003 @ 13:57:
[...]

maar is dit niet beter dan? ik ben toch de enige die zich in het huis druk maakt om net iets te korrelig beeld (is trouwens niet eens zo veel)

en trouwens, als je hem zet waar hij het huis binnenkomt, dan moet hij meer verdelen en over meer kabels dus het is denk ik optimaler als ik alleen zo'n ding op mijn input heb... Correct me if i'm wrong O-)
Je moet hem ook niet alle TVs in het huis later versterken. Wat ik dus bedoel is dat je hem aan het begin van JOUW kabel zet.

Ik denk dat je alleen ruis gaat versterken als je hem aan het einde erop zet. (op je input dus)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ik werk bij een audio/ Hi-Fi zaak en daar gebruiken we alleen Hirschmann spullen om signaal te versterken. Zo heb je Rijgdozen eindozen signaal versterkers splitters alles van...

Je weet zeker dat je geen troep in huis haald. Misschien gaat het je ook wel lukken met Gamma Spul maar dat zal beduidend minder van kwaliteit zijn...

Suc6 en hier Hirschmann page..

http://www.hirschmann.nl/

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 24 August 2003 @ 14:32:
[...]

Je moet hem ook niet alle TVs in het huis later versterken. Wat ik dus bedoel is dat je hem aan het begin van JOUW kabel zet.

Ik denk dat je alleen ruis gaat versterken als je hem aan het einde erop zet. (op je input dus)
hoezo ruis versterken? vanaf de meterkast naar boven is denk ik 30-50 meter... dat stuk verbeter ik met die versterker en daarna komt nog 10 meter kabel naar tv (pc)

Dus het gaat als volgt Kabel komt meterkast binnen> 50 Meter omhoog naar 1ste verdieping > Mijn input met daarop de versterker > 10 meter kabel > TV

wat zou er dan fout moeten gaaN? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Een versterker plaats je daar waar het signaal binnen komt. In de meterkast dus oorspronkelijk. Let op Officieel mag je niet aan de groene kabel komen die binnenkomt dus kort daarachter plaats je de versterker. Het signaal moet je simpelweg daar versterken waar het goed is. Want plaats je de versterker 50m verder op de kabel dan versterk je het verlies/ruis wat al opgetreden is in die 50m

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aha, ik begrijp het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Als je dat doet, is meestal het signaal weer verzwakt, tegen de tijd dat het boven is. Beter kan je dit dus halverwegen doen (heb ervaring ) Tenzij je een proffesionel versterker neemt. Die dingen zijn alleen een beetje prijzig (d8 boven de 100 pleuro
Kolder. Het is nutteloos om een slecht signaal te gaan versterken. Je moet gewoon de versterker plaatsen waar de kabel het huis in komt. Als jouw versterker niet goed genoeg was om het signaal voldoende te versterken heb je gewoon een te lichte versterker gekocht.
Alleen wanneer je over hele grote netwerken praat heeft het op meerdere plekken plaatsen van versterkers zin (flats/wijken ed. een huis kan prima door 1 goeie versterker van goed signaal worden voorzien)
Pagina: 1