Toon posts:

[XP] ADSL verbinding pas na 2 minuten windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi ;)

Ik zit met een (zij het zeer klein) probleem.. als ik Windows opstart, en alles is klaar met laden (vrij weinig aangezien ik net geinstalleerd heb), en ik klik op de Mxstream shortcut, duurt het meestal nog ongeveer 2 minuten voordat 'ie zelfs maar -begint- met connecten.

Ik heb de search gebruikt, wellicht niet goed? Het enige dat ik kon vinden waren problemen van mensen die wel verbinding hadden maar deze pas na 1-2 minuten konden gebruiken.

Specs:
WinXP Pro UK
Planet Mxstream Basic/Comfort (Ethernet modem)

Verder gebruik ik nog een netwerkkaart + hub om de verbinding te delen.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Oi, wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen :?

Heb je Windows zelf al es een update gegeven :?

Heb je ook wat specs en dingen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
De belangrijke specs zijn gegeven nietwaar? Naja hier de rest:
AMD XP 2400+
ECS K7S5A Pro
128MB PC133
Sapphire Radeon 9200
Soundblaster PCI 128
Standaard nep-merk 8poorts 100 mbit hub :P
Standaard 100 mbit Realtek kaart

Doet er eigenlijk niet zo heel veel toe volgens mij, ik had 't met andere configuraties ook, en op een andere PC ook.

Windows is compleet up to date.

Zelf geprobeerd:
- defragmenteren
- netwerkinstellingen op alle mogelijke manieren veranderd

Ik zou het verder niet weten..

Verwijderd

Misschien komt het doordat je modem niet onmiddelijk gesynchroniseerd is met je ADSL lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je dat even toe kunnen lichten? Wellicht ben ik dom maar die post snap ik ff niet :\

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Rei bedoelt: kijk eens naar het linesync-lampje op je modem, brandt dat als je PC opgestart is. Maar Rei vergeet even dat je een ethernet-modem hebt, dat dus al uit zichzelf linesync heeft...
Als eens nieuwe drivers voor je NIC geprobeerd?

Zo scherp als een voetbal!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Mijn gevoel neigt die hub de schuld te geven. Wat gebeurt er als je deze ertussenuit gooit?

Je kunt proberen om je modem te tweaken naar een ST Pro. Dat is sowieso makkelijker met het delen van je internet verbinding.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Foutje, ik belde in met de SiS nic uit het moederbord... goed, alles geupdate (ik heb het idee dat het al up to date was maar toch gedaan :)

De hub er tussenuit is uiteraard geen optie, als dat het probleem is dan moeten we er maar mee leven. Modem tweaken lijkt me ook niet heel handig, dit is de PC van m'n ouders en als er dan iets niet werkt heb ik een probleem (ik woon niet thuis, dan hangen ze dagelijks aan de telefoon :S)

Verwijderd

Reptile209 schreef op 24 August 2003 @ 14:50:
Rei bedoelt: kijk eens naar het linesync-lampje op je modem, brandt dat als je PC opgestart is. Maar Rei vergeet even dat je een ethernet-modem hebt, dat dus al uit zichzelf linesync heeft...
Als eens nieuwe drivers voor je NIC geprobeerd?
Ik heb een Alcatel Speed Touch Home ethernet modem. Hier moet die toch syncen vooraleer hij zich verbindt. Dit was zo toen die aan de NIC hing, en nu wanneer hij aan de router hangt :9
Die doet dat na de modem zijn POST.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 15:37:
[...]

Ik heb een Alcatel Speed Touch Home ethernet modem. Hier moet die toch syncen vooraleer hij zich verbindt. Dit was zo toen die aan de NIC hing, en nu wanneer hij aan de router hangt :9
Die doet dat na de modem zijn POST.
Werk je met een fixed IP of via DHCP (van je router)? Als je met DHCP werkt, kan het best zijn dat het toewijzen van je IP-adres voor je PC te lang duurt -> drivers?
Want de POST van modem en/of router heeft natuurlijk geen klap te maken met het opstarten van de PC (tenzij je je netwerk pas aanzet als je je PC opstart... :+) En ik neem aan dat je router je gewoon verbonden houdt, ook als je je PC uit zet.
Zelfde verhaal trouwens voor de TS, maar de meeste mensen met de ST Home werken met een fixed-IP.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik zit hier net met hetzelfde probleem, fresh windows xp installed, alle drivers zijn goed, en het duurt 2min. voordat hij begint te connecten.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hebben jullie er Norton Antivirus erop staan??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Kun je je modem al pingen voordat je probeert verbinding te maken?
Is het een getweaked modem?
Wat voor hub/switch hangt ertussen?
Is een router (a 40 euro) geen oplossing?

You can't have everything. Where would you put it?

• frv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07-2024

frv

Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad voor ik me router aankocht. Heb het probleem met de router nog altijd maar in mindere mate.

Even toelichten

Nadat windows is gestart en ik op start klik en dan "verbinden" blokkeert de taakbalk en het menu start voor een "minuut of 2" zonder router en iets minder dan 30 sec met router. Het is alsof het netwerking gedeelte even de boel blokkeert. Ik dacht dat het aan die modem lag (ethernetmodem) maar nou doet hij het nog steeds met die router. Na een fresh install was het welliswaar weg maar het is dan teruggekomen.
Pagina: 1