Toon posts:

Vastloper op AGP 8x, niet op 4X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe systeem, maar alles gaat nog niet zoals ik graag wil :(

Windows XP Prof.
het is een Intel P4 1,6 800mhz
op een Asus P4P800 Deluxe met 2x 512MB 400 MHZ
en een Maxtor S-Ata schijf van 120 GB.
Het probleem zit 'm denk ik in mijn hercules 3D Prophet 9600 Pro

Als ik bij Geavanceerde beeldscherminstellingen onder "Smartgart" 8x instel, dan loopt mijn pc na verloop van tijd vast, vooral als ik 3D dingen doe (zoals 3D Mark 03 of een 3D spel) Zet ik de kaart op 4x bij instellingen dan gaat het wel goed en kan ik de 3D mark test doorlopen, maar ik haal maar 3463 punten :?
Ik heb van de hercules site de nieuwste drivers gehaald, ook heb ik alle windows updates + SP.
(Ati Config.Panel = 6.14.10.5006)
(Beeldschermstuurprogramma's = 7.88-030430m-008947C-ATI) en de oude vooraf verwijderd (Die op de CD stonden)

Mijn moederbord loopt op tot ergens rond 48 graden tijdens 3D Mark en de proccessor ook ongeveer.
Bij AGP 8x loopt alles dus vast, en bij 4X dus niet, zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets verkeerd? Iemand met ervaring? Bovendien zou die score toch ook hoger moeten zijn?
Ik heb ook geprobeerd om in de bios 10% over te clocken en turbo mode te gebruiken, maar dat helpt ook niet.

Iemand een idee? Ik heb gezocht op tweakers, maar niet echt een antwoord gevonden, wel gelezen dat een zwaardere voeding misschien beter is? Heb nu een standaart kast met 300W voeding.

Verwijderd

Er zijn meer Radeons die problemen hebben met AGP 8X. Soms ligt het aan je geheugen (misschien OEM geheugen?)

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:27
Ik zou zeggen, laat hem gewoon op 4x staan. Het verschil is echt te verwaarlozen. Er is vrijwel geen enkele videokaart die de extra snelheid van 8x AGP werkelijk gebruikt. 8x is voorlopig niks meer dan een marketing verhaal.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 12:58:
Er zijn meer Radeons die problemen hebben met AGP 8X. Soms ligt het aan je geheugen (misschien OEM geheugen?)
Euhj, bij Norrod gekocht, dat zal vast OEM zijn ja, misschien beter ergens anders dan merkgeheugen kopen op 400 MHZ?

Verwijderd

Topicstarter
cornelisprul schreef op 24 August 2003 @ 12:58:
Ik zou zeggen, laat hem gewoon op 4x staan. Het verschil is echt te verwaarlozen. Er is vrijwel geen enkele videokaart die de extra snelheid van 8x AGP werkelijk gebruikt. 8x is voorlopig niks meer dan een marketing verhaal.
Ohw, dan laat ik 'm verlopig inderdaad wel op 4x staan, maarja, ik bojilf het wel raar vinden. Maar mijn score hoort toch ook hoger te zijn lijkt mij?

Verwijderd

Maar mijn score hoort toch ook hoger te zijn lijkt mij?
Daar hebben ze die site voor uitgevonden die bij die benchmark hoort ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 13:29:
[...]
Daar hebben ze die site voor uitgevonden die bij die benchmark hoort ;)
Hehhehe :7 Lolbroek ;)

Ik heb nu de hele middag + avond op 4X AGP gedraait en geen problemen gehad (Op lage 3DMark score na dan :D)

Niemand verder die eenzelfde ervaring heeft?

En misschien kan/wil iemand mij vertellen waar ik External CPU Frequenty op moet zetten in de bios? Gaat van 100 - 400.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik heb zelf een Radeon 9800 (gemod naar Pro) op AGP 4x lopen, en aangezien hij op Pro snelheden sneller is dan op de standaard snelheid (en omdat ik volgens Futuremark een normale score haal) is het dus veilig te stellen dat je voorlopig nog weinig aan AGP 8x hebt.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

misschien kan/wil iemand mij vertellen waar ik External CPU Frequenty op moet zetten in de bios? Gaat van 100 - 400.
Zet in de bios eerst eens Advanced Settings of User Defined aan.
Pagina: 1