Toon posts:

Canon of HP?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een printer aanschaffen. Hij hoeft niet veel pagina's per maand af te drukken, dus ik zat te denken aan of een Canon S200x of een HP Deskjet 3325. Zelf heb ik alleen maar ervaringen met HP printers, maar ik krijg de indruk dat Canons qua prijs voor de inktpatronen veel goedkoper zijn. Of is dat maar schijn? Heeft iemand ervaring met deze printers? En welke is het goedkoopste in gebruik?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn mening is altijd dat je voor scanners beter Canon dan HP kunt nemen, maar voor printers beter HP dan Canon. Het is gebaseerd op misschien achterhaalde ervaringen, maar ik heb toch weer voor een HP printer gekozen. Hoe goedkoper de printer, hoe duurder de inkt in verhouding (ze slurpen meer inkt). Dat geldt voor alle merken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Check www.tomshardware.com maar eens. Hieruit blijkt meestal dat de Canon printers aanzienlijk goedkoper in het printen zijn. Ik heb daarom ook voor een Canon gekozen(de I850).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

ik heb een half jaar stage gelopen bij een een computer reparatie & verkoop winkel,
we kregen best vaak mensen over de vloer met canon printers die vrij gauw kapot gingen.
We verkochten het zelf ook niet.

Vaak zijn op inkjet printer gebied HP's toch wel de beter betere.

De Epson Epson CU 42 is ook een goede keuze. Deze heeft gescheide kleuren, zodat je een kleur pas hoeft te vervangen als deze op is.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
Ik heb net een Canon besteld, maar het was een budgetprinter. Omdat bij budgetprinters van hp de inktpatronen veel geld gaan, en van canon zijn dat al minder, maar de kwaliteit van canon is dan wel wat minder.

Dat d8 ik toch. Bevestiging?

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Mijn ervaring met canon printers is dat ze mechanisch een stuk slechter zijn dan HP's. Prijzen van inkt let ik eerlijk gezegd nooit zo op.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

noshit schreef op 24 August 2003 @ 13:15:
Mijn ervaring met canon printers is dat ze mechanisch een stuk slechter zijn dan
Dat is dus ook mijn ervaring, plus dat de hele afwerking minder was/is. Maar om eerlijk te zijn: tegenwoordig zijn inkjets zo goedkoop dat alle merken bezuinigen op stevigheid. Wel waren de drivers en software voor Canons altijd uberbrak, maar misschien is dat verbeterd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Ik heb met alledrie de merken ervaring, en vind de canon toch de beste van alle.
Heb nu een canon i850 met aparte kleuren cartridge's, foto kwaliteit is uitmuntend.
Ik heb ook een epson photo printer gehad maar die was veel langzamer en duurder in gebruil. De hp 820 was ook wel en aardige printer maar de cartridge's waren vreselijk duur.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Ook ik heb ervaring met zowel canon als epson als HP en ik was eerst absoluut epson fan, maar sinfs de i850 van canon ben ik zeker over naar canon. HP is belachelijk duur voor de kwaliteit die ze leveren, Epson is het probleem met de cartridges en bij canon heb je nergens last van.

Voor Canon zijn er heel veel namaak cartridges in omloop en zelfs de originele zijn niet al te duur en de kwaliteit is gewoon echt fantastisch, veel beter dan Epson of HP kunnen bieden.
HP= irritante witte waas over afdrukken
Epson=heeeel lichte rode gloed bij veel huidtinten
Canon=natuurgetrouwe afdrukken
Pagina: 1