Toon posts:

[Win98] Com poort probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dit oplossen?
Mijn serieele poort van mijn Laptop is kapot dus heb ik met een USB kabel een seriele poort nagebootst. Tot zover geen probleem, nu staat die USB poort op COM5. De software van mijn digitale camera kan ik instellen TOT COM5.
Nu kan ik mijn camera dus niet gebruiekn op de laptop
Wat nu te doen?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Wat je zou kunnen proberen is in veilige modus alle poorten uit je Devicemanager slopen en opnieuw opstarten. Dan vind ie de poort(en) weer. Ik weet t niet helemaal zeker, maar dat zou ik proberen... Weet niet of Windows de poortnummers vast blijft houden, maarre probeer het eens.

Edit: misschien ook in de BIOS van je laptop je poorten uitschakelen, dan slaat ie die over :)

[ Voor 15% gewijzigd door prisselada op 24-08-2003 12:52 ]

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
prisselada schreef op 24 August 2003 @ 12:51:
Wat je zou kunnen proberen is in veilige modus alle poorten uit je Devicemanager slopen en opnieuw opstarten. Dan vind ie de poort(en) weer. Ik weet t niet helemaal zeker, maar dat zou ik proberen... Weet niet of Windows de poortnummers vast blijft houden, maarre probeer het eens.

Edit: misschien ook in de BIOS van je laptop je poorten uitschakelen, dan slaat ie die over :)
Ik kom niet in mijn Bios, dat is toch gewoon opstarten en de del toets indrukken?

Verwijderd

BIOS kan ook F12 zijn dacht ik, compaq's hebben dat meen ik...

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
DEL , F2, F10, F12... check je documentatie ffies of kijk even op internet voor een manual. Zoekt en gij zult vinden ;)

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Soms wel, andere keren staat er in de handleiding andere toetsen zoals F1, F2, F12, Insert, CTRL-ESC etc...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 13:23:
Soms wel, andere keren staat er in de handleiding andere toetsen zoals F1, F2, F12, Insert, CTRL-ESC etc...
Nu ben ik erachter hoe ik in de BIOS kom (ESC en F1). daarin echter kan ik niet de poorten instellen.
wat ik dus wil hebben is dat ik kan instellen bijv. muis->COM1 modem->COM2 USB-> COM4
Mijn fysieke seriele poort is stuk nu heb ik dus via een stekker mijn USB poort ingesteld als seriele poort deze staat nu ingesteld als COM5.
De software van mijn digitale camera ondersteund alleen COM1 t/m 5 ik wil dus de USB poort op COM 1,2,3 og 4 hebben.
Dit krijg ik via windows of de bios niet voor elkaar.
Hoe moet ik handelen.
Pagina: 1