Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een Siemens S55 met camera, enorm leuk speeltje!
maar ik heb maar 1MB ruimte voor data erop te zetten, wat er ongeveer 15 foto's zijn :( aangezien ik ook nog midi's, java app's/games, ... erop heb kan ik nog ongeveer 5 foto's ermee nemen...

ik zoek dus een soort externe ram-drive (16 MB is al genoeg) ofzoiets als uitbereiding op die schraale 1MB. wat volgens mij met BlueTooth perfect mogelijk moet zijn.

lijkt me heel simpel, het enigste wat erin moet zitten is een batterij, een MMC kaartje en een BlueTooth zender/ontvanger... zoiets is ook klein genoeg om in je zak te stoppen.

bestaan er zo'n soort drives als externe ruimte voor data op te plaatsen? lijkt me trouwens ook heel fijn voor mensen met PDA's bijvoorbeeld!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

5 GByte genoeg? :)

http://nl.expansys.us/accessory.asp?code=HOPBIT

Met flash-chips heb ik zoiets nog niet gezien. Zal in verhouding ook wel een tikkie te duur zijn (16MB flash kost niets, batterij, bluetooth chip plus electronica wel).

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
wow, nice thanks

maar 5 gig is beetje overkill voor foto's, ik heb zelf nog een 16MB MMC liggen hier en daar passen al 250 foto's op ongeveer. het is wel hetgeen wat is zoek ongeveer. waarschijnlijk gewoon wachten tot de vraag naar dit soort dingen groter is...

PS: MMC's heb je al in 512MB vorm, ooit al eens zo'n ding in je hand gehad? echt superklein ....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
misschien is er ook een manier om zelf zoiets te maken??

van zo'n USB MMC lezertje en een USB BlueTooth zendertje met een 5V batterij op? een stukje java om dat ding te besturen (ben zelf wel handig, maar dit gaat me wel iets te ver...) of droom ik nu lekker??

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Als je alle software er dan zelf voor kunt programmeren zou het (theoretisch) wel moeten kunnen. Je moet er alleen nog een stukje "computer" tussen planten die de twee USB verbindingen aan elkaar knoopt. Het zal vermoedelijk wel te groot worden.

Of je iets kunt doen met USB apparaten die direct met elkaar babbelen weet ik niet. Ik heb er ooit iets over gelezen, maar zou nu niet meer weten hoe het heet, of hoe het precies werkte.

You can't have everything. Where would you put it?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32
ik zou patent nemen op je idee ;)

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ff een nutteloos iets:

als jij met 16 mb 250 foto's op kunt slaan, dan kun je met die 5 gb wel 219 jaar en 65 dagen foto's maken, als je elke dag 1 foto maakt :)

Als je uhm in een jaar vol wilt hebben.. tja dan met je per dag 219 foto's maken per dag, dat betekent dus om de ZES EN EEN HALVE MINUUT een foto maken, dat dag en nacht, 1 jaar achter elkaar :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

wdekreij schreef op 24 augustus 2003 @ 19:13:
ff een nutteloos iets:

als jij met 16 mb 250 foto's op kunt slaan, dan kun je met die 5 gb wel 219 jaar en 65 dagen foto's maken, als je elke dag 1 foto maakt :)

Als je uhm in een jaar vol wilt hebben.. tja dan met je per dag 219 foto's maken per dag, dat betekent dus om de ZES EN EEN HALVE MINUUT een foto maken, dat dag en nacht, 1 jaar achter elkaar :)
Bedankt voor deze inderdaad zeer nutteloze post :D

Misschien kan je goedkoop een 2ehands ipaq krijgen, met CF BT jacket? kost bij elkaar 2ehands ong 300€

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
ik kan zelf niet programmeren tweakerbee :( maar als het theoretisch mogelijk is ben ik zekers geintresseerd. mij lijkt het namelijk best realistisch. alleen een soort processortje voor tussen de ramdrive en de bluetooth zender/ontvanger nodig... maar daar kan ik zo niet iets voor verzinnen wat ook klein van formaat is :S

lekker zoveel foto's wdekreij :) ty voor de berekeningen

300 euro is nog beetje prijzig voor tijdelijke opslag foto's, but thnx kr3kr

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 22:38:
ik kan zelf niet programmeren tweakerbee :( maar als het theoretisch mogelijk is ben ik zekers geintresseerd. mij lijkt het namelijk best realistisch. alleen een soort processortje voor tussen de ramdrive en de bluetooth zender/ontvanger nodig... maar daar kan ik zo niet iets voor verzinnen wat ook klein van formaat is :S

lekker zoveel foto's wdekreij :) ty voor de berekeningen

300 euro is nog beetje prijzig voor tijdelijke opslag foto's, but thnx kr3kr
Die lieve iPaq kan je dan ook wel voor andere doeleinden gebruiken hoor :D
Ik denk zelfs dat dat de goedkoopste oplossing is :)

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1