Toon posts:

tiscali adsl light

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu ineens bij de abonnementsvoorwaarden dat Tiscali light vanaf heden een datalimiet heeft van 2 GIG! :(

Eerst volop reclame maken van tiscali adsl light geen datalimiet en dan opeens sneaky een datalimiet invoeren zonder bestaande abonnees(zoals ik) hierover te informeren.

Echt weer een een vuile streek!

Wie heeft er nog meer tiscali adsl light en is hierover geinformeerd of niet?
In hoeverre geldt het ook voor bestaande abonnees?

grt,

Wim

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Met de een invoer van het Surf abbo zijn er inderdaad ook datalimieten vast gesteld. Die zijn alleen nog lang niet actief, gebeurd pas over een paar maanden op zn vroegst, en waarschijnlijk half jaar. Vandaar dat geen enkele bestaande abbonee daar iets over gehoord heeft.

kortom; chillout.

Verwijderd

Ik heb ook een Tis Light abo, maar voor ons geld geen data limiet .. zou ook niet kunnen want je hebt een contract van een jaar. Dus als het goed is kun je sowieso dit jaar nog gewoon lekker downen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat geldt als het goed is voor nieuwe abonnee's en anders is het een prima reden om het abonnement op te zeggen, voor het eerste jaar afgelopen is :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
voorlopig dus nog lekker dloaden totdat we geinformeerd worden.

Verwijderd

jep

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:53

UTM

Kep ook datalimiet @ planet basic, van 1 gig :(. Vorige maand 2.4 gig gedownload en 1.3 gig upload (liev ezeltje :P). Krijg ik specificatie van rekening. nix nadda nakkes, helemaal geen xtra kosten. Dus als je het niet zo heel erg bont maakt, 10+. zal er wel nix gebeuren

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 01:30

BrZ

JvS schreef op 24 August 2003 @ 12:53:
Dat geldt als het goed is voor nieuwe abonnee's en anders is het een prima reden om het abonnement op te zeggen, voor het eerste jaar afgelopen is :).
Jups, geldt echt alleen voor nieuwe abo's, mensen die al een abo hadden, hebben nog steeds geen datalimiet :) (nou ja, FUP uiteraard)

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Uit de algemene voorwaarden van tiscali
2.7 Tiscali behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Van deze wijziging(en) zal Tiscali de Abonnee tenminste 60 dagen voordat de wijziging(en) van kracht worden op de hoogte stellen op de Website (http://abonnementsvoorwaarden.tiscali.nl). Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen reeds lopende Overeenkomsten. Indien de Abonnee een wijziging in deze algemene voorwaarden niet wil accepteren, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden zijn Overeenkomst schriftelijk beëindigen tegen deze datum.
Het duurt dus 60 dagen voordat het van kracht wordt en je kunt je abbo dus opzeggen als je het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

FFies een link naar een ander lopend topic:

Adsl voor iedereen

• _Rayman_

_Rayman_

Ze hebben het nu wel leuk gemaakt:

De oude ADSL Light en ADSL Surf beide met 2GB datalimiet. Verschil tussen die beide is dat surf sneller en goedkoper is :?
Of zie ik het nu verkeerd?

Klik

Verwijderd

Topicstarter
precies als tiscali light abonnee voel je je nu best wel genept!

Verwijderd

Dennis2925 schreef op 24 August 2003 @ 14:29:
Ze hebben het nu wel leuk gemaakt:

De oude ADSL Light en ADSL Surf beide met 2GB datalimiet. Verschil tussen die beide is dat surf sneller en goedkoper is :?
Of zie ik het nu verkeerd?

Klik
Dat heb je goed gezien, heb Tiscali al gebeld aangezien ik dus pas een maand Light heb via hun. We krijgen binnenkort meer info over de nieuwe situatie....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

Reptile209

- gers -

w03f schreef op 24 August 2003 @ 13:08:
Kep ook datalimiet @ planet basic, van 1 gig :(. Vorige maand 2.4 gig gedownload en 1.3 gig upload (liev ezeltje :P). Krijg ik specificatie van rekening. nix nadda nakkes, helemaal geen xtra kosten. Dus als je het niet zo heel erg bont maakt, 10+. zal er wel nix gebeuren
Planet heeft de service-pagina waarop je je eigen gebruik kunt zien groeien nog niet op orde. Tot die tijd heb je praktisch gezien geen datalimiet ;). Maar als ze 'm afhebben, zou ik als ik jou was je ezeltje maar aan een touwtje vastbinden... :P

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
takemenow kun je mij daarvan op de hoogte houden.
Ik heb namelijk ook pas sinds juli Tiscali adsl light en vindt het idd maar vaag:
Meer dload+upload speed en ook nog eens cheaper dat SURF abonnement.

grt,

Wim

• BrZ

BrZ

Alphega schreef op 24 August 2003 @ 13:54:
Uit de algemene voorwaarden van tiscali

[...]

Het duurt dus 60 dagen voordat het van kracht wordt en je kunt je abbo dus opzeggen als je het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden.
Er zijn geen nieuwe voorwaarden...
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 15:38:
takemenow kun je mij daarvan op de hoogte houden.
Ik heb namelijk ook pas sinds juli Tiscali adsl light en vindt het idd maar vaag:
Meer dload+upload speed en ook nog eens cheaper dat SURF abonnement.

grt,

Wim
Alle abonnee's krijgen daar nog informatie over.
En nog even een quote uit de faq:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
;)

Verwijderd

w03f schreef op 24 August 2003 @ 13:08:
dat is bekend (ik heb hetzelfde abo). die datalimiet is een paar keer uitgesteld, en er uiteindelijk helemaal niet gekomen. als je op planet.nl je eigen verbruik opvraagt, krijg je ook een out-of-service error ofzo.

Verwijderd

Ik vind het iig wel een zielige actie van Tiscali, vrij genept. Ik internet voor €34.95 per maand en met het andere abo voor €19,95. 15 Euro verschil :(. Maar die data limiet gaat dus ook voor de mensen die al abo waren van Tis Light over 60 dagen in werking?

mwah erg nep iig :r

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Bij mij is het dus nog erger: ik heb pas sinds 15 augustus ADSL van Tiscali.
Wat denk je hoe ik me voelde toen ik nog geen week later op hun website zag dat een ethernet modem nog maar €30,- zou gaan kosten, terwijl ik er nog €60,- voor heb moeten betalen...!
En dat idd het feit dat er nu ook nog een ADSL Surf abbo is, dat

1. €10,- per maand goedkoper is (korting over eerste half jaar bij ADSL Surf niet meegerekend)

2. zowel op up- als download een stuk sneller is (up:256 ipv. 64 / down: 512 ipv. 256)

Om beide zaken klim ik morgen (= maandag) meteen in de telefoon, want DIT PIK IK NIET! :(

Data limiet vind ik op zich nog niet eens zo boeiend, want mij gaat het veel meer om de on-line tijd.

...With a touch of magic¿

• HermeS
  • Laatst online: 13-05 11:56
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 16:19:
Ik vind het iig wel een zielige actie van Tiscali, vrij genept. Ik internet voor €34.95 per maand en met het andere abo voor €19,95. 15 Euro verschil :(. Maar die data limiet gaat dus ook voor de mensen die al abo waren van Tis Light over 60 dagen in werking?

mwah erg nep iig :r
Praat geen poep, je hebt ZELF getekent voor 35euro p/m als je het daar niet mee eens was dan had je dat niet moeten doen.

Natuurlijk is het wel jammer voor bestaande abonees maar je wist van tevoren waar je voor tekende. "oude" abonees hebben zoals brz al zei een fup en dus geen 2gb p/m, wat erg veel is aangezien een gem lite gebruiker slechts 1gb p/m verbruikt. En in november krijgen de lite gebruikers (babyxl) een upgrade naar 512kbp/s.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En waar woon je? En kan je uberhaupt wel dat adsl surf krijgen? Je kan wel gaan gillen enzo, maar jij hebt er toch zelf voor gekozen? Er schijnt een tegemoetkoming te komen btw

• HermeS
MNM(tm) schreef op 24 August 2003 @ 16:24:
Bij mij is het dus nog erger: ik heb pas sinds 15 augustus ADSL van Tiscali.
Wat denk je hoe ik me voelde toen ik nog geen week later op hun website zag dat een ethernet modem nog maar €30,- zou gaan kosten, terwijl ik er nog €60,- voor heb moeten betalen...!
En dat idd het feit dat er nu ook nog een ADSL Surf abbo is, dat

1. €10,- per maand goedkoper is (korting over eerste half jaar bij ADSL Surf niet meegerekend)

2. zowel op up- als download een stuk sneller is (up:256 ipv. 64 / down: 512 ipv. 256)

Om beide zaken klim ik morgen (= maandag) meteen in de telefoon, want DIT PIK IK NIET! :(

Data limiet vind ik op zich nog niet eens zo boeiend, want mij gaat het veel meer om de on-line tijd.
Als de verbinding nog niet opgeleverd is dan word het automatisch omgezet naar surf abo, Is de verbinding al wel werkzaam zul je dat schriftelijk moeten indienen. Vanaf augustus geld de coulance regeling geloof ik.

• MNM(tm)
Hmmm, kun je misschien aangeven waar je dat gevonden hebt?

• QBiT
BrZ, HermeS and * QBiT werken @ Tiscali. Wat HermeS zegt over coulance regeling klopt. Mensen die na 1 Aug een abbo hebben genomen kunnen dit nog omzetten naar surf.

• MNM(tm)
HermeS schreef op 24 augustus 2003 @ 16:25:
[...]

Praat geen poep, je hebt ZELF getekent voor 35euro p/m als je het daar niet mee eens was dan had je dat niet moeten doen.
Sorrie hoor, maar da's n'tuurlijk ook een BULLSHIT opmerking!
Tiscali heeft op geen enkele wijze van tevoren aangegeven dat er een nieuw (goedkoper & sneller) abbo aan zat te komen, dus was er voor hem geen andere mogelijkheid dan voor dat €34,95 p/mnd abbo te kiezen!

[ Voor 51% gewijzigd door MNM(tm) op 24-08-2003 16:51 ]

• MNM(tm)
QBiT schreef op 24 August 2003 @ 16:47:
BrZ, HermeS and * QBiT werken @ Tiscali. Wat HermeS zegt over coulance regeling klopt. Mensen die na 1 Aug een abbo hebben genomen kunnen dit nog omzetten naar surf.
Da's dan heel mooi. Maar hoe zit dat met dat ethernet modem wat nu ineens maar €30,- blijkt te kosten, ipv. €60,- ???

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een hele andere, jij hebt een alcatel speedtouch 510 van kpn gekocht :). DIe andere is waarschijnlijk goedkoper in te kopen en wordt denk ik door tiscali zelf geleverd.

Verwijderd

QBiT schreef op 24 augustus 2003 @ 16:47:
Zou jij of een van je collega`s zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen wat er nu met de Light abo`s gaat gebeuren die via KPN ADSL hebben? :)

Als je het niet hier wilt zeggen wil je me dan evt. mailen: dreonline@lycos.nl

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Bij wijziging van abbonnementsvoorwaarden kun je volgens mijn normaalgesproken gedurende beperkte tijd je abonnement opzeggen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Verwijderd

wie neemt er dan ook een ligt abbo.

• BrZ

BrZ

Leuk detail: die het na 1 augustus hebben AANGEVRAAGD... ;)

Aangezien hij sinds de 15e adsl heeft, denk ik dat hij het dus eerder heeft aangevraagd... ;)

maar dan nog, ga je ook terug naar de supermarkt om te klagen dat de aardappelen nu in de aanbieding zijn en dat ze dat vorige week niet bekend hadden gemaakt en dat je daarom opgelicht bent? ;)

En dan nog, je hebt volgens mij ADSL via KPN, dat blijft even snel, is 5 (niet 10) euro per maand goedkoper en je hebt geen datalimiet nu...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:00:
wie neemt er dan ook een ligt abbo.
wat is dat nou voor onzinvraag |:(.
Mensen die voor een vast bedrag per maand lekker onbezorgd willen kunnen surfen, terwijl ze wel telefonisch bereikbaar zijn bijvoorbeeld?

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 24-08-2003 17:01 ]

• HermeS
ej, JvS ik heb een KPN plus abo, maar ik heb slechts 1 VC (8/48) zou jij er eentje (extra) kunnen aanmaken zeg 8/49?

• BrZ

BrZ

Blaatschaap11 schreef op 24 August 2003 @ 17:00:
Bij wijziging van abbonnementsvoorwaarden kun je volgens mijn normaalgesproken gedurende beperkte tijd je abonnement opzeggen.
Je doet je nick eer aan, zoals ik al in dit topic heb gezegd veranderd er voor de huidige abonnee's helemaal niets...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, nee dat wordt al heel lang niet meer gedaan (en dat had ik ook niet gekund).

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 24-08-2003 17:02 ]

• MNM(tm)
JvS schreef op 24 August 2003 @ 16:54:
Dat is een hele andere, jij hebt een alcatel speedtouch 510 van kpn gekocht :). DIe andere is waarschijnlijk goedkoper in te kopen en wordt denk ik door tiscali zelf geleverd.
Hmmm, yhgap! ;)

Maargoed, dan nog heb ik dus een modem moeten kopen dat €30,- duurder is.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja precies. Wordt eens wakker. Niemand heeft je verplicht dat te kopen. Jij hebt er zelf voor gekozen. Als je nu hardware koopt, is het ook trager en duurder dan over een maand. Met adsl gaat het helaas in iets grotere stappen blijkbaar. Jij hebt pech dat je het net voor die wijziging aanschafte.

Dat het nu goedkoper wordt is misschien wel zuur, maar het is echt niet onredelijk van tiscali. Het zou eerder onredelijk van jou zijn om "ze eens goed de waarheid te vertellen". Of ga jij ook altijd de cassiere uitkafferen als deze week de ijsjes in de bonus zijn (50% korting) als jij de vorige week nog de volle mep hebt betaald?

Nee toch? Je hebt gewoon pech en Tiscali heeft een beperkte coulance regeling (voor mensen tot een maand terug ongeveer). Je moet toch ergens een grens trekken, of moeten ALLE abonnee's vanaf het begin nu het verschil terug krijgen? Nee toch?

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 24-08-2003 17:18 ]

• MNM(tm)
Abbo iz duz ingegaan @ 15 augustus. Dan maakt aanvraagdatum toch niet uit?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat staat er toch? "mensen die het na 1 aug hebben aangevraagd".

• MNM(tm)
JvS schreef op 24 August 2003 @ 17:19:
Dat staat er toch? "mensen die het na 1 aug hebben aangevraagd".
Zou je zelf niet eerst eens een leesbril gaan kopen of je lettergrootte op maximaal zetten?

D'r staat: "Mensen die na 1 Aug een abbo hebben genomen kunnen dit nog omzetten naar surf."

Dat houdt m.i. de ingangsdatum van 't abbo in...!

[ Voor 5% gewijzigd door MNM(tm) op 24-08-2003 17:36 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MNM(tm) schreef op 24 August 2003 @ 17:28:
[...]

Zou je zelf niet eerst eens een leesbril gaan kopen of je lettergrootte op maximaal zetten?

D'r staat: "Mensen die na 1 Aug een abbo hebben genomen kunnen dit nog omzetten naar surf."

Dat houdt m.i. de ingangsdatum van 't abbo in...!
Er staat 'aangevraagd'; met andere woorden: als je het na 1 augustus aan hebt gevraagd, kan dat ... :?

Is er nou helemaal niemand hier die kan lezen ?!? ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MNM(tm)
Hierboven de EXTACTE en originele quote!

Ben ik nu gek, of staat daar nu toch echt wel GENOMEN !

• pven
  • Niet online
BrZ in "tiscali adsl light" :
BrZ schreef op 24 August 2003 @ 17:00:
Leuk detail: die het na 1 augustus hebben AANGEVRAAGD... ;)
O-)

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 24-08-2003 18:04 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MNM(tm) schreef op 24 August 2003 @ 17:59:
[...]

Hierboven de EXTACTE en originele quote!

Ben ik nu gek, of staat daar nu toch echt wel GENOMEN !
je hebt het 15 aug gekregen

3 woorden: Genomen, aangevraagd en gekregen. Welke twee horen beter bij elkaar? Jij wil graag lezen dat gekregen en genomen bij elkaar horen. Helaas zal de meerderheid van de neutrale jurie zeggen dat genomen en aangevraagd veel en veel beter bij elkaar passen :P

En het is ook al gezegd, zoals hier boven reeds bewezen.

Judge, I rest my case :7

• MNM(tm)
Okay, jij je zin. Maar dat neemt niet weg dat ik mij ONTZETTEND GENAAID VOEL ! :(
Hoedanook: morgen een telefoontje plegen!

Verwijderd

Oke, ik al tis light abo heb nu gewoon pech, alleen wat ik nu dus even ZEKER wil weten is het volgende:

Blijft mijn Tiscali Light dit jaar gewoon bruikbaar ZONDER data-limiet (FUP dus)
En voor de rest is het gewoon wel balen dat er nu iets goedkopers is, maarja das dan pech hebben. Wel hadden ze het vind ik even kunnen vermelden dat er een ander abonoment aan zat te komen. Dat zou weer een stuk verwarring en gezeur besparen.

• MNM(tm)
Okay, jij je zin. Maar dat neemt niet weg dat ik mij ONTZETTEND GENAAID VOEL ! :(

Hieronder het overzicht van mijn abbo, zoals dat door de servicepag. van Tiscali wordt weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~mnm-tm/img/Tiscali_info.jpg

Daarin staat "datum aanmelding" op 12-08. Dat zou dan dus inhouden dat ik voor die 'coulance-regeling' in aanmerking kom!?

Verwijderd

Als het goed is wel, het is iig na 01-08. Bel even naar helpdesk (niet dat die veel kunnen vertellen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 18:32:
Oke, ik al tis light abo heb nu gewoon pech, alleen wat ik nu dus even ZEKER wil weten is het volgende:

Blijft mijn Tiscali Light dit jaar gewoon bruikbaar ZONDER data-limiet (FUP dus)
En voor de rest is het gewoon wel balen dat er nu iets goedkopers is, maarja das dan pech hebben. Wel hadden ze het vind ik even kunnen vermelden dat er een ander abonoment aan zat te komen. Dat zou weer een stuk verwarring en gezeur besparen.
Iemand daar een antwoord op?
En mocht ik dus ook een data limiet krijgen dan ga ik over op een Surf abo, alleen moet ik dan weer ook modem ruilen en al die poep, en wachtten tot de lijn gereed is. Of kan ik gewoon bam meteen inetten?

• pven
  • Niet online
Ik heb ook Tiscali-light en ik ben bezig om er basic van te maken (ik heb overigens alleen ADSL van KPN tot mijn beschikking). Iemand een idee of ik daar beter even mee kan wachten?

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:56
julile houden er toch wel rekening mee dat dat surf abbo via het versatel netwerk loopt en dus niet op het kpn netwerk beschikbaar is? vandaar ook de verschillende snelheden...

• HermeS
MNM(tm) schreef op 24 August 2003 @ 18:45:

Hieronder het overzicht van mijn abbo, zoals dat door de servicepag. van Tiscali wordt weergegeven:

[afbeelding]

Daarin staat "datum aanmelding" op 12-08. Dat zou dan dus inhouden dat ik voor die 'coulance-regeling' in aanmerking kom!?
Wat is de "echte" datum waarop je het hebt aangevraagt? Want je weet zelf ook wel dat dat voor Augustus is geweest en dat deze informatie "onjuist" is.

Maar ga jij maar lekker bellen jongen, lekker wachten aan de lijn om vervolgens het zelfde antwoord tehoren wat hier door diverse mensen word bevestigd, maar waarmee je het niet eens bent. Waarom vraag je uberhaupt aan ons hier?

En om nou weer flauw tegaan lopen doen:" maar op het service centrum staat dat ik hem op 12 augustus heb aangevraagt". Pak je brief er eens bij die we jouw gestuurd hebben toen je het bestelde.

Pven: in Oktober gaat de snelheid van het light abo verdubeld worden om klanten tegoed tekomen. Maar dat geld geloof ik alleen op het babyxl netwerk (het gaat niet via versatel). Wel word er voor 5mil de komende maanden uitegebreid naar nieuwe centrales (eerste uitbreiding in jaren!), en grote kans dat je dan kan overstappen, want kpn is nu bezig om het traject ook flink teverkorten, dus dan zou je eventueel kunnen overstappen (komen ook acties voor geloof ik) en slecht 1 week (bijv) zonder adsl zitten ipv +- 4 nu.

• MNM(tm)
Okay, net weer ff op de Tiscali site gekeken bij abbo's.
Klopt het dan dat de tarieven voor Tiscali Light zijn gedaald naar €29,90 p/mnd (aanbieding van eerste half jaar voor €19,95 niet meegerekend)?

Verwijderd

HermeS schreef op 24 augustus 2003 @ 19:34:
[...]

Wat is de "echte" datum waarop je het hebt aangevraagt? Want je weet zelf ook wel dat dat voor Augustus is geweest en dat deze informatie "onjuist" is.

Maar ga jij maar lekker bellen jongen, lekker wachten aan de lijn om vervolgens het zelfde antwoord tehoren wat hier door diverse mensen word bevestigd, maar waarmee je het niet eens bent. Waarom vraag je uberhaupt aan ons hier?

En om nou weer flauw tegaan lopen doen:" maar op het service centrum staat dat ik hem op 12 augustus heb aangevraagt". Pak je brief er eens bij die we jouw gestuurd hebben toen je het bestelde.

Pven: in Oktober gaat de snelheid van het light abo verdubeld worden om klanten tegoed tekomen. Maar dat geld geloof ik alleen op het babyxl netwerk (het gaat niet via versatel). Wel word er voor 5mil de komende maanden uitegebreid naar nieuwe centrales (eerste uitbreiding in jaren!), en grote kans dat je dan kan overstappen, want kpn is nu bezig om het traject ook flink teverkorten, dus dan zou je eventueel kunnen overstappen (komen ook acties voor geloof ik) en slecht 1 week (bijv) zonder adsl zitten ipv +- 4 nu.
Relaxed dat jullie hier zitten om wat info te geven :Y)

Jullie gaan dus in oktober de Light abo`s verdubbelen om de klanten tevreden te houden? Maar dat geld dan alleen voor het babyxl netwerk zeg je? Wat raar, volgens mij hebben de meeste mensen een KPN powered Light abo via jullie? Die krijgen dan dus helemaal niks terwijl dan de baby-xl en Surf abo`s wel een verdubbeling krijgen :?

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 19:58:
[...]

Jullie gaan dus in oktober de Light abo`s verdubbelen om de klanten tevreden te houden? Maar dat geld dan alleen voor het babyxl netwerk zeg je? Wat raar, volgens mij hebben de meeste mensen een KPN powered Light abo via jullie? Die krijgen dan dus helemaal niks terwijl dan de baby-xl en Surf abo`s wel een verdubbeling krijgen :?
Ik denk dat er heus ookwel naar het KPN gedeelte gekeken zal worden. Anders klopt er toch iets niet. (vind ik)

Verwijderd

Hallo?!!!! :Z :Z

Zijn we misschien de doelstelling van Tiscali vergeten???? Winst maken misschien?!!! Dat doen ze door hun leden te naaien en te doen alsof ze ze willen helpen. Jij tekent een contract met ze, en geeft ze dus toestemming om je te naaien. Klaar

Bovendien zijn er volgens mij maar een paar mensen die werkelijk een abonnement surf kunnen afsluiten: ik heb zelf ook even postcode check gedaan (ja, ik ben ook genaaid!! drie weken light abo :( ) en ik kan dat surf abonnement niet eens! :/

• HermeS
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 19:58:
[...]

Onder het mom van klanten tegemoed koming :) . Maar eigenlijk is het marketing! beter onderscheid tussen kpn/babyxl (welke klant gaat kiezen voor 256 als hij ook 512 kan krijgen en die snelheid kunnen ze net zo goed op 8MBit zetten, zolang je maar 2gb dataverkeer krijgt kost het ze TOTAAL niks extra!). Omdat tiscali natuurlijk liever ziet dat hun klanten via babyxl zitten ipv kpn (marge kwestie) omdat babyxl hun eigen Telco is.

En deze informatie is niet officiel natuurlijk, dus je kunt er beter geen waarde aan hechten, ik ben "slechts" een simpele helpdesker dus wat weet ik nou? Dus dit is nog niet hellemaal zeker enzo.

• HermeS
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 20:40:
Hallo?!!!! :Z :Z

Zijn we misschien de doelstelling van Tiscali vergeten???? Winst maken misschien?!!! Dat doen ze door hun leden te naaien en te doen alsof ze ze willen helpen. Jij tekent een contract met ze, en geeft ze dus toestemming om je te naaien. Klaar

Bovendien zijn er volgens mij maar een paar mensen die werkelijk een abonnement surf kunnen afsluiten: ik heb zelf ook even postcode check gedaan (ja, ik ben ook genaaid!! drie weken light abo :( ) en ik kan dat surf abonnement niet eens! :/
Somige mensen willen het ook niet begrijpen he., lees het topic eens. Ja tiscali wil geld verdienen, maar nee dat doen ze niet door hun leden tenaaien. Je leveren een goed product voor 95% van mensen die een internetverbinding nodig heeft, tegen scherpe prijs! |:( .

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

laat dat kansloze geblaat maar. Mensen willen dingen alleen uit een eigen perspectief zien. Het is inderdaad vervelend, maar het heeft niets met naaien te maken. Nok dus met dat dom lullen, want het is gewoon onterecht flamen op een provider. Hou daar mee op.

• QBiT
pven schreef op 24 August 2003 @ 19:14:
Ik heb ook Tiscali-light en ik ben bezig om er basic van te maken (ik heb overigens alleen ADSL van KPN tot mijn beschikking). Iemand een idee of ik daar beter even mee kan wachten?
Je kan gewoon het beste upgraden. Aangezien je niet in aanmerking komt voor de bbxl vorm (512). maar de kpn vorm (256). kan je dus beter basic nemen (768).

Enne MNM....

Ik zij idd in eerste instatie genomen, maar dat werd later door BrZ (terecht) gecorriceerd naar aangevraagd/aangemeld (< naar mijn mening het zelfde ?)

Verwijderd

Ik heb nu ADSL Light van Tiscali (duh) Aangesloten bij KPN Telecom. Wat is nou de bedoeling dat ik nou ga doen? Krijg ik nou ook een datalimiet van 2 gb, word het sneller? Word het slomer of blijft het zo gewoon? Moet ik overstappen naar een andere account (zonnet oid) Of moet ik nou weer ineens een Basic abo nemen (in dat geval dus dan maar Zonnet of CHELLO :)) Wat is nou die hele bedoeling van alles? Krijgen we er zelf via mail/brief ook nog bericht van? Dank U

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 10:04

DaOverclocker

Overclocker for life...

hehehe ik raak enigzins verward.. en volgens mij ben ik niet de enigste ;)

systeem specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 18:28:
Ik heb nu ADSL Light van Tiscali (duh) Aangesloten bij KPN Telecom. Wat is nou de bedoeling dat ik nou ga doen? Krijg ik nou ook een datalimiet van 2 gb, word het sneller? Word het slomer of blijft het zo gewoon? Moet ik overstappen naar een andere account (zonnet oid) Of moet ik nou weer ineens een Basic abo nemen (in dat geval dus dan maar Zonnet of CHELLO :)) Wat is nou die hele bedoeling van alles? Krijgen we er zelf via mail/brief ook nog bericht van? Dank U
het wordt niet sneller en je hoeft niet over te stappen. Je hebt de voorwaarden die er waren toen je aanvroeg en er komt een soort van coulanceregeling voor wanneer je het na 01-08 hebt aangevraagd. Wellicht krijg je de keus: 35 euro en FUP of 6 maanden 19 en daarna 29 euro en 2GB limiet.

kpn adsl verandert de snelheden niet

Verwijderd

mooi zo:)

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025
En waarom zouden ze dat van te voren aan moeten geven? Sjeez.

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

Verwijderd

Dan had ik kunnen kiezen voor surf of een andere provider als er iets zo veranderen voor mij, maar dat gebeurt nu dus niet ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

"hallo, over twee maanden gaan wij een aanbieding hebben, koop tot die tijd dus geen adsl" :P.

Verwijderd

ja zoiets bijv

• pven
  • Niet online
JvS schreef op 26 augustus 2003 @ 19:28:
"hallo, over twee maanden gaan wij een aanbieding hebben, koop tot die tijd dus geen adsl" :P.
Dan weet je wel waar je aan toe bent! :z

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik heb Tiscali ADSL Light via BabyXL (in Den Haag) en kreeg gisteren een officiele brief van Tiscali waarin stond dat per 1 oktober de snelheid wordt verhoogd naar 512KB/s :)

Verwijderd

Ik heb vorige week een mail met vragen naar Tiscali gestuurd. Ik heb voor een kennis een abbo aangevraagd zo ongeveer op het moment dat de aanbieding (die tot 1 november zou lopen nota bene) ineens veranderde.

Da's inmiddels al bijna een week geleden, en ik heb nog NIKS van ze gehoord. Jah, zo'n automatische ontvangstbevestiging, maar dat is dan ook alles. Lekker bedrijf daar! Ik begin er nu al spijt van te krijgen, en het is nog niet eens aangesloten!

Nouja, ik heb net het mailtje nog maar eens een keer naar Tiscali geforward en erbij vermeld dat ik eigenlijk toch wel een reactie verwacht.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 10:16 ]

Verwijderd

JvS schreef op 26 August 2003 @ 19:28:
Dat zou al een hele vooruitgang zijn! Nu zeggen ze dat de lopende aanbieding tot 1 november geldig is, om hem vervolgens een kleine anderhalve maand eerder al te dumpen. Dat vind ik toch wel een beetje stinken.

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 10:17:
Nu zeggen ze dat de lopende aanbieding tot 1 november geldig is, om hem vervolgens een kleine anderhalve maand eerder al te dumpen.
Ehmz.. waar heb jij het over :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hij is niet helemaal van de wereld en scheldt de kassajuffrouw op maandag ook uit als-ie de zaterdag ervoor nog 3 bussen pringles moest betalen in plaats van op maandag maar 2 8)7

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 09:58:
Ik heb vorige week een mail met vragen naar Tiscali gestuurd. Ik heb voor een kennis een abbo aangevraagd zo ongeveer op het moment dat de aanbieding (die tot 1 november zou lopen nota bene) ineens veranderde.

Da's inmiddels al bijna een week geleden, en ik heb nog NIKS van ze gehoord. Jah, zo'n automatische ontvangstbevestiging, maar dat is dan ook alles. Lekker bedrijf daar! Ik begin er nu al spijt van te krijgen, en het is nog niet eens aangesloten!

Nouja, ik heb net het mailtje nog maar eens een keer naar Tiscali geforward en erbij vermeld dat ik eigenlijk toch wel een reactie verwacht.
Ik heb van de ADSL actie maar 69,= euro terug gehad, ipv ~ 144 euro.
Ik heb ze hier 8 augustus een mail op gestuurd. Nog steeds geen reactie. I

k heb vorige week nog een mail gestuurd en 3 dagen later kreeg ik pas die auto mail.
Bellen schijnt ook geen zin te hebben :r

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

'schijnt ook geen zin te hebben'

Vooral eerst kotsen en klagen en dan pas proberen :).

• _Rayman_

_Rayman_

JvS schreef op 27 August 2003 @ 12:16:
'schijnt ook geen zin te hebben'

Vooral eerst kotsen en klagen en dan pas proberen :).
Ik heb net geprobeerd te bellen, maar dan zeggen ze: stuur een brief naar blablabla. :/
Ik gha maar ffies een brief tikken en vandaag op de bus gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 27-08-2003 13:11 ]

Verwijderd

Mailen heeft nooit zin @ Tiscali, wacht nu al een paar maanden op een mailtje terug ;). Met bellen kom ik iedere keer bij KPN Telecom terecht, tiscali nog nooit aan de lijn gekregen. Ook moest ik 3 kwartier in de wachtrij voor de telefoon :S

• pven
  • Niet online
Mijn ervaring: mailen naar helpdesk@tiscali.nl heeft best wel zin; zij hebben me redelijk vaak en snel een goed antwoord gegeven. Mailen naar service@tiscali.nl is daar-en-tegen hopeloos.

Verwijderd

Dus alleen mensen die BabyXL kunnen krijgen (of al ADSL via BabyXL hebben via Tiscali) krijgen de upgrade naar 512/256? Mensen die via KPN Tiscali ADSL Light hebben krijgen niks? Of snap ik het nou weer niet?

Stel dat ik wel via KPN die Tiscali S(l)urf abo kan krijgen, is er dan een max aan de overschrijding van de datalimiet ? Zoals bij Zon : als je daar meer download dan je datalimiet betaal je bij, maar tot een max van €10,-

:? :? :?

Verwijderd

BrZ schreef op 27 augustus 2003 @ 11:58:
[...]

Ehmz.. waar heb jij het over :?
Toen ik de aanvraag indiende, kon je op de site van Tiscali lezen dat de aanbieding (geen aansluitkosten en de prijs van een USB-modem retour) tot 1 november zou lopen. Dan ga je er toch niet echt vanuit, dat ze die termijn even met meer dan een maand in gaan korten.

Van de tweede mail heb ik overigens nog niet eens die automatische ontvangstbevestiging binnen. Ik wacht vandaag tot 16:00 uur en dan ga ik bellen. Al beloven bovenstaande posts over "bellen met Tiscali" weinig goeds natuurlijk.

Kan iemand me met zekerheid vertellen, hoe dat nou zit met nog niet opgeleverde/werkende ADSL-aansluitingen? Ik heb m'n buik nu al aardig vol van Tiscali, en als daar vanmiddag geen verbetering in gekomen is, wil ik de aanvraag morgen ongedaan maken. (Moet ik nog wel even overleggen met de aanvraagster.) Kan dit? Ik vind het namelijk niet echt normaal dat ik nu al een week wacht op een antwoord op een eenvoudig vraagje. Lijkt wel of ze daar maar 1 persoon in dienst hebben die de mailtjes moet beantwoorden.... :|

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 10:04 ]

• Xtinction
  • Laatst online: 07-05 23:15

Xtinction

el cheapo gamer

Hallo mensen, ik wou ff een ding weten van de gebruikers van Tiscali, en dat is of de ping een beetje lekker is. Die downloadlimiet is niet echt vervelend omdat ik hier toch alleen in het weekend zal zijn, maar ik wil toch wel graag mijn potje UT2k3/CS/generals kunnen blijven spelen, dus. Hoe is de ping op dit netwerk?

edit: Oh ja nog iets, is het modem een ethernet modem of zo'n brak USB modem, kwil wel graag gebruik blijven maken van mijn router....

[ Voor 18% gewijzigd door Xtinction op 28-08-2003 12:44 ]

• _Rayman_

_Rayman_

De ping is gemiddeld 28 ms naar www.tweakers.net (vanuit regio rotterdam) en op het KPN netwerk.
Zelf gebruik ik de speedtouch 510(i) en werkt goed. Volgens mij is het gewoon mogelijk om dit modem te laten samen werken met een router (moet wel volgens mij een andere config ingeladen worden).
Anders koop je toch zelf een modem?

• Xtinction
  • Laatst online: 07-05 23:15

Xtinction

el cheapo gamer

Mja modem is nogal duur, de keuze word hier gemaakt tussen Cable basic broadband en tiscali, omdat mijn ouders niet zo snel inet hebben gaan we dus downgraden. Daarom zijn de installatiekosten voor casema gewoon 0 en voor tiscali iets... maar goed volgens mij het het wel waard als ik het snelheidsverschil meereken :)

• _Rayman_

_Rayman_

Xtinction schreef op 29 augustus 2003 @ 01:37:
Mja modem is nogal duur, de keuze word hier gemaakt tussen Cable basic broadband en tiscali, omdat mijn ouders niet zo snel inet hebben gaan we dus downgraden. Daarom zijn de installatiekosten voor casema gewoon 0 en voor tiscali iets... maar goed volgens mij het het wel waard als ik het snelheidsverschil meereken :)
Misschien kan je proberen om in de 2e hands markt een modem op de kop te tikken.

• pven
  • Niet online
Eindelijk! Na zes weken aanmodderen heb ik zojuist van Tiscali te horen gekregen dat mijn ADSL Light morgen geupgrade gaat worden naar Basic. (Wel jammer dat ik er zelf een paar keer voor heb moeten bellen, maar goed ... )

:)

Verwijderd

Er is dus toch maar besloten om gewoon voor het originele contract te gaan, zonder de datalimiet dus. Het werkt inmiddels ook allemaal al, en de "user" is dus tevreden. Maar dacht je dat ik al iets van een antwoord heb ontvangen van Tiscali?????? Nog niks.

Achja, het werkt, hopen dat het zo blijft dan heb je niks meer met ze te maken.

Ben benieuwd hoe dat met dat geld terugstorten verloopt. Dat hoor ik vast nog wel...

• _Rayman_

_Rayman_

Het geld terug storten is nog steeds niet gebeurd (na tig mailtjes en een brief).
Volgende stap een aangetekende brief?

Iemand nog tips om tiscali te bereiken?

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

*infoKICK
Dit gaat er gebeuren met de tiscali abbonementen;
http://www.tiscali.nl/wor...onnementen.asp?Retailer=1

Fijn om te weten dat mun ADSL Lite abbonement in 2004 een Datalimiet krijgt van 1000Mb :D

Ik ga dus nokke met dat tiscali, want vrolijk word je niet van die nieuwe dingen :r

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Er staat niks over bestaande abbonnementen, dit nieuws staat in het "word lid" gedeelte. Net zoals bij Wanadoo ADSL Lite kun je de eerste periode onbeperkt downloaden als je een nieuw abbo afsluit

• pven
  • Niet online
Dennis2925 schreef op 14 September 2003 @ 12:48:
Het geld terug storten is nog steeds niet gebeurd (na tig mailtjes en een brief).
Volgende stap een aangetekende brief?

Iemand nog tips om tiscali te bereiken?
Bel ze en houd vol; tis mij ook gelukt. Sterkte!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mijn ouders hebben Tiscali Lite. Ik heb dat destijds voor ze genomen omdat ze een gratis modem kregen, en er geen datalimiet op zat. Nu weet ik dat mijn ouders zich echt geen zorgen hoeven te maken over de datalimiet, het zal me verbazen als ze de 1 Gbyte HALEN in 1 maand....

Ik maak me er in ieder geval niet al te veel zorgen over.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Gaat Tiscal nou wel door met het invoeren van een datalimiet van 2000 MB op alle ADSL Light abonnementen? Dus ook de "oudere" zonder datalimiet? Wij schijnen namelijk een brief te hebben gekregen met deze info, maar de desbetreffende brief is nergens te vinden. 8)7

Als dit zo is dan maar het abonnement opzeggen en naar @home (wat net beschikbaar is :*) ).
Pagina: 1