[RedHat] mappen weg, schrijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
okay ik heb een probleempje.
Ik heb een Redhat 7.3 computer hier en dat werkte tot gister allemaal goed tot ik mijn rc.local bestand wou aanpassen via ssh. Ik kon dit bestand met geen mogelijkheid openen "no file or dir..." toen ik met ls de map /etc bekeek zag ik dat dit bestand, en de mappen van init.d rd.d, rc.1, rc.2 etc, gemarkeerd waren met rood en witte letters. Deze mappen kon ik ook niet inkomen. Toen ik mijn monitor aanzetten zag ik deze foutmelding:

INIT: Switching to runlevel: 6
INIT: Sending processes the TERM signal
INIT: Cannot execute "/etc/rc.d/rc"
INIT: No more processes left in this runlevel

Na een reboot krijg ik dit:
INIT: version 2.84 booting
INIT: Cannot execute "/etc/rc.d/rc.sysinit"
INIT: Entering runlevel: 3 cannot execute "/etc/rcd.rc" id "1" respawing too fast: disabled for 5 minutes
INIT: Entering runlevel: 5 cannot execute "/etc/rcd.rc" id "1" respawing too fast: disabled for 5 minutes
INIT: Entering runlevel: 6 cannot execute "/etc/rcd.rc" id "1" respawing too fast: disabled for 5 minutes
INIT: Entering runlevel: 4 cannot execute "/etc/rcd.rc" id "1" respawing too fast: disabled for 5 minutes
INIT: Entering runlevel: 2 cannot execute "/etc/rcd.rc" id "1" respawing too fast: disabled for 5 minutes
INIT: No more processes left in this runlevel

En vervolgens niets meer.
Nou heb ik even geboot met een slackware cdtje en geprobeert fsck te doen. dit gaat volgens mij goed. ik geef "fsck /dev/hda1", "fsck /dev/hda2" en "fsck /dev/hda3". Alleen bij hda3 geeft hij een fout maar dat komt denk ik omdat dat de swap is.

Nou is dit al een oud schrijfje van 4gig van een vaag merk, dus zou het kunnen met wat ik hierboven beschijf dat dit ding stuk is? en kan ik er nog iets aan doen?

Verwijderd

Wat zegt "dmesg"? die geeft vaak wel foutmeldingen als er een hardwareprobleem is...

• chiel2002
oke ik heb geboot met die slackware cd en dmesg gegeven, leek volgens mij wel goed. ik neem aan dat ik hem niet hoef te mounten of iets?

• chiel2002
hmz ik heb nog even gezocht en met het programma badblocks krijg ik geen melding. als ik mijn hda2 mount kan ik gewoon alles bekijken. maar als ik /etc/rc.d probeer te openen krijg ik iets van "can't cd to rc.d". met ls -all staat hij er ook niet bij.

het lijkt wel of de hele rc.d weg is :?

Verwijderd

chieltje schreef op 24 August 2003 @ 13:02:
oke ik heb geboot met die slackware cd en dmesg gegeven, leek volgens mij wel goed. ik neem aan dat ik hem niet hoef te mounten of iets?
Juist wel. :P. Nu gebruik je de HD niet en krijg je dus ook geen foutmeldingen. 8)7.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer eens te booten met een RedHat-cd. De optie 'rescue' gaat kijken of er RH installaties zijn uitgevoerd op het systeem, en daar waar mogelijk mounten op /mnt/sysimage. Vanuit de beschikbare shell kun je dan eventuele filechecks uitvoeren.

De rescue-cd kun je ook in een gedeelte downloaden vanaf verschillende ftp's. Kijk ff naar RedHat/images/boot.iso
Pagina: 1